Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:55

28
اسفند
نگاهی به سریال های نوروز ۹۸

نگاهی به سریال های نوروز ۹۸

از سعید آقاخانی، بهرنگ توفیقی و محمدحسین لطیفی به‌عنوان کارگردانان سریال‌های نوروز ۹۸ نام‌برده می‌شود؛ کارگردانانی که پیش‌تر هم‌ساخت سریال‌های نوروزی را در کارنامه دارند.

از سعید آقاخانی، بهرنگ توفیقی و محمدحسین لطیفی به‌عنوان کارگردانان سریال‌های نوروز ۹۸ نام‌برده می‌شود؛ کارگردانانی که پیش‌تر هم‌ساخت سریال‌های نوروزی را در کارنامه دارند.

بااین‌حال تجربه ثابت کرده است که تلویزیون تا آخرین روزهای باقیمانده به پخش، درباره سریال‌های مناسبتی خود تغییر نظر می‌دهد؛ بنابراین آنچه در این گزارش به‌عنوان گزینه پخش نوروزی عنوان می‌شود، احتمال تغییر دارد.

طنز «ن. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، «ساده‌دلان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و «مُرّ قانون» به کارگردانی محمدحسین لطیفی گزینه‌های پخش در نوروز ۹۸ هستند که به ترتیب برای شبکه‌های یک، دو و سه سیما در نظر گرفته‌شده‌اند.

ضمن اینکه فعلاً از پخش سریال «پایتخت» که در چند سال اخیر یکی از مجموعه‌های پرمخاطب نوروز تلویزیون بوده است و تا فصل پنج آن روی آنتن رفته، خبری نیست.

پخش سریال "ن.خ" در نوروز

آخرین کار نوروزی سعید آقاخانی در تلویزیون به مجموعه «بیمار استاندارد» برمی‌گردد که نوروز ۹۵ از تلویزیون و شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.

این سریال از آن دست مجموعه‌هایی بود که شبکه‌ پخش‌کننده آن در دقیقه ۹۰ تغییر کرد.

«بیمار استاندارد» سعید آقاخانی که در ژانر طنز قرار می‌گرفت، با بازی بابک حمیدیان، جواد عزتی، اصغر سمسارزاده، شیلا خداداد، پوریا پور سرخ، نیما شاهرخ شاهی، هومن حاجی عبدالهی  و حسین محب اهری، نتوانست آن‌طور که باید در جذب مخاطبان موفق باشد؛ البته این کارگردان پس‌ازاین سریال، مجموعه‌ «شب عید» را هم برای تلویزیون ساخت اما با این سریال نیز نتواست تجربه شیرین سریال‌های دزد و پلیس، زن بابا و خوش‌نشین‌ها را تکرار کند.

«شب عید» با بازی حمید لولایی، مرجانه گلچین، نعیمه نظام‌دوست، زنده‌یاد حسین محب اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، سروش جمشیدی، علی هاشمی تابستان امسال از تلویزیون پخش شد و داستان خانواده‌هایی را روایت می‌کرد که برای تفریح در ایام نوروز به شهر مشهد سفر می‌کنند اما در این میان ماجراهای جالبی برای آن‌ها رخ می‌دهد و به‌گونه‌ای داستان این خانواده‌ها در قسمتی از فیلم به یکدیگر مرتبط می‌شود. و اما سریال «ن. خ» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی سعید آقاخانی قرار است نوروز امسال از شبکه یک سیما راهی آنتن شود.

فیلم‌نامه سریال «ن. خ» نیز که توسط امیر وفایی به نگارش درآمده است، درون‌مایه‌ی طنز دارد.

کارگردان‌های سریال‌های نوروز ۹۸

از «زیر پای مادر» تا «پدر» و حالا «ساده‌دلان»/سریالی نه‌چندان طنز

سریال «ساده‌دلان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا برای نوروز ۹۸ برای پخش از شبکه دو سیما ساخته می‌شود.

حامد عنقا خبر ساخت سریال نوروزی شبکه دو سیما را تأیید کرده است. از این سریال به‌عنوان سریال خانوادگی که فضایی مفرح دارد، یاد می‌شود که درون‌مایه‌ی طنز دارد اما سریالی طنز نیست.

محمدحسین لطیفی که یکی از کارگردانان سریال نوروزی شبکه سه سیماست، سرپرستی نویسندگان مجموعه «ساده‌دلان» را نیز بر عهده دارد. همچنین از بهرنگ توفیقی به‌عنوان کارگردان این مجموعه یادشده است. مجموعه «پدر» آخرین پروژه مشترک بهرنگ توفیقی و حامد عنقا در تلویزیون بوده است که در ایام تابستان ۹۷ از شبکه دو سیما روی آنتن رفت.

بهرنگ توفیقی پیش‌ازاین سریال «عقیق» و «زیر پای مادر» را برای تلویزیون ساخته است.

مجموعه‌ «زیر پای مادر» این کارگردان که رمضان ۹۶ به روی آنتن رفت، با حاشیه‌های مختلفی از قبیل ممیزی و تغییر خط پایانی قصه مواجه شد.

نخستین سریال کریم لک زاده در راه نمایش نوروزی

کریم لک زاده کارگردان فیلم‌های «قیچی» و «کله سرخ» در نخستین تجربه سریال سازی، سراغ کارگردانی یک مجموعه ۱۰ قسمتی رفته است.  «هزار و ده شب» نام این سریال ۱۰ قسمتی است که فیلم‌نامه آن با محور افسانه‌های هزار و یک‌شب به نگارش درآمده و بازیگران تئاتر و نیز بازیگرانی که در تولیدات قبلی لک زاده او را همراهی کرده‌اند، در آن ایفای نقش می‌کنند.

مراحل تولید این سریال پس از دو ماه و نیم فیلم‌برداری در مناطق شمالی و پایتخت به پایان رسیده و در حال حاضر تیم تولید مراحل تدوین و فنی را پشت سر می‌گذارند.

«هزار و ده شب» روایتی امروزی از داستان‌های هزار و یک‌شب است که نگاهی اجتماعی و گاه طنز را از دریچــه دوربیـــن لک زاده بـه نمایش می‌گذارد.

قرار است این سریال ۱۰ قسمتی از ابتدای نوروز از طریق سرویس‌های وی او دی برای نمایش در اختیار عموم قرار گیرد.

سریال نوروزی «مرّ قانون»

تصویربرداری سریال «مرّ قانون» به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی علیرضا نجف زاده در شرق تهران ادامه دارد.

سریال نوروزی «مرّ قانون» برای پخش از شبکه سه سیما در ایام نوروز به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی علیرضا نجف زاده در حال تولید است.

مهران مهام تهیه‌کننده سریال «مر قانون» درباره جدیدترین وضعیت تصویربرداری این سریال گفت: سریال «مر قانون» پس از پایان تصویربرداری در لوکیشین دارآباد (خانه کمال) به خیابان اباذر و چند لوکیشن دیگر ازجمله کلانتری می‌رود.

به گفته وی، تقریباً ۱۰ قسمت از این سریال بر اساس فیلم‌نامه و سیناپس تصویربرداری شده و هم‌زمان در حال مونتاژ است.

تهیه‌کننده سریال «مر قانون» ادامه داد: تا امروز طبق برنامه پیش رفته‌ایم و بر اساس فیلم‌نامه‌ که هم‌زمان توسط تیم نویسنده در حال گزارش است، قطعاً بدون هیچ مشکلی سریال را به آنتن شبکه سه خواهیم رساند، اما این امکان وجود دارد که با مشورت مدیران شبکه نام سریال تغییر کند و شاید همان نام قبلی یعنی «حوزه استحفاظی» دوباره عنوان سریال شبکه سه برای نوروز ۹۷ باشد.

مهام در پایان گفت: به‌زودی خانه شخصیت کمال در دارآباد را ترک می‌کنیم و بعد از ضبط چند سکانس خارجی لوکیشن داخلی دیگری را در برنامه خواهیم داشت.

مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، دلسا ملکی، مهران رجبی، ناصر اشکان اشتیاق، کریم قربانی، سپند امیرسلیمانی، محمد الهی، داریوش سلیمی ازجمله بازیگران این سریال نوروزی هستند.

 

برچسب ها: سریال نوروزی، سریال های نوروزی، تلویزیون و نوروز، سعید آقاخانی، سریال های نوروز ۹۸، تلویزیون و نوروز ۹۸، سریال ن. خ، کارگردان های سریال های نوروز ۹۸، سریال کریم لک زاده، نمایش نوروزی، مر قانون تعداد بازديد: 423 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز