Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 11:29

25
دی
تازه های کتاب

تازه های کتاب

از این ماه با کتاب‌‌هایی آشنا خواهیم شد که در طول یک ماه اخیر منتشر می‌‌شوند. کتاب‌‌هایی که تنوع موضوعی دارند و ازم همترین عناوین موضوعی برخوردارهستند.

تحریریه زندگی آنلاین

 

«جناب قورباغه» با چوب جادویی در بازار کتاب

«جناب قورباغه» به‌عنوان تازه‌ترین داستان کودکانه مصطفی خرامان، ماجرای جانورانی است که خوش و خرم زندگی می‌کنند اما قورباغه با چوب جادویی‌اش، زندگی آنها را تغییر می‌دهد.

«جناب قورباغه» نوشته مصطفی خرامان، داستانی ساده و قابل فهم برای کودکان است که با کمک تصاویر خود مسائلی همچون دوستی را آموزش می‌دهد.

ماجرا از این قرار است که جانوران، کنار برکه روزگار خوب و خوشی دارند و از زندگی خود لذت می‌برند تا این که یک روز، سر و کله جناب قورباغه با یک چوب جادویی پیدا می‌شود.

از آن زمان به بعد همه چیز تغییر می‌کند.کودکان با مطالعه این کتاب می‌آموزند که برای نبرد با مشکلات نباید از راه‌های غیرمتعارف استفاده کرد، از طرفی تلاش حیوانات جنگل برای رهایی جناب قورباغه از تنهایی و کمک به او بیانگر دیگر مفاهیمی است که این اثر ادبی آموزش آن را ساده‌تر کرده است.

«جناب قورباغه» نوشته مصطفی خرامان با تصاویر سارا خرامان، یک کتاب تمام‌رنگی است که ۱۶ صفحه دارد و در ۲۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات فاطمی برای بچه‌ها منتشر شده است.

موراکامی با «مترو» به کتابفروشی‌ها آمد

 کتاب «مترو»، نوشته‌‌هاروکی موراکامی با ترجمه گیتا گرکانی توسط انتشارات نگاه منتشر شد. گیتا گرکانی به تازگی برای ترجمه آثار ادبی به سراغ کتاب «مترو» اثر‌‌هاروکی موراکامی رفت که ترجمه این اثر در روزهای گذشته توسط انتشارات نگاه وارد بازار نشر شده است.

«مترو» یکی از مهمترین آثار غیرداستانی موراکامی است و در شرایط امروز جهان حتی بیشتر از قبل ضرورت خوانده شدنش احساس می‌شود. اگر می‌خواهید ذات تروریسم و فرقه‌گرایی را بشناسید باید این کتاب را بخوانید»

در این کتاب رمان‌نویس تا حد زیادی جای خود را به روزنامه‌نگار داده و سعی می‌کند از طریق داستان‌های کسانی که بیشتر از همه درگیر ماجرا بودند، دلایل و نتایج خشونتی هولناک را نشان دهد، خشونتی که از نظر او خطر تکرارش به شکل‌های دیگر وجود دارد.

20 سال بعد از حمله‌ با گاز به متروی توکیو و سال‌ها پس از نابودی فرقه‌ «اوم»، جهان هنوز شاهد فجایعی است که مانند آن روز آفتابی در 1995 ژاپن، حیات بی‌گناه‌ترین و بی‌دفاع‌ترین انسان‌ها را هدف می‌گیرد.

کتاب «مترو»، نوشته‌‌هاروکی موراکامی با ترجمه گیتا گرکانی در 423 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه، به ‌بهای 30 هزار تومان توسط انتشارات نگاه وارد بازار نشر شده است.

«مرگ کسب و کار من است» به چاپ یازدهم رسید

 رمان «مرگ کسب و کار من است» نوشته روبر مرل با ترجمه احمد شاملو به تازگی توسط نشر نگاه به چاپ یازدهم رسیده است.

این رمان درباره زندگی جلادی به نام ردولف هوس است که در داستان با نام رودلف لانگ حضور دارد. هوس در اردوگاه مرگ آشویتس بوده و باعث و بانی مرگ بسیاری از اسرای آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم بوده که بعد از اتمام جنگ فرار می‌کند و...

اردوگاه کار آشویتس از جمله اردوگاه‌‌های مشهور مرگ در زمان جنگ جهانی دوم است که تعداد زیادی از اسرای لهستانی و اسرای دیگر ملیت‌های اروپایی را در خود جا داد و مرگ آن‌ها در این مکان اتفاق افتاد.

ترجمه رمان «مرگ کسب و کار من است» که این اردوگاه از جمله بسترهای مکانی آن است، در قالب مجموعه «چشم و چراغ» نشر نگاه به چاپ رسیده است.

قسمت کوتاهی از این کتاب به این ترتیب است: وقتی سر بلند می‌کردم، شیطان را رو به رویم می‌دیدم که تو نخ من بود. این رمان به تازگی با ۴۶۴ صفحه و قیمت ۳۰۰ هزار ریال به چاپ یازدهم رسیده است.

کتاب «گفتگوها» اوریانا فالاچی به چاپ دهم رسید

 کتاب «گفتگوها» اثر اوریانا فالاچی با ترجمه غلامرضا امامی، توسط نشر افق به چاپ دهم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نشر افق، کتاب «گفتگوها» اثر اوریانا فالاچی با ترجمه غلامرضا امامی، به تازگی توسط نشر افق به چاپ دهم رسیده است.

در ویرایش تازه این کتاب، دیباچه‌ای از مترجم اثر درباره زندگی اوریانا فالاچی‌ روزنامه‌نگاری که به‌ لحاظ‌ گفت‌وگوهایش‌ با شخصیت‌های‌ تاریخی‌ شهرت جهانی‌ دارد، درج شده است.

این کتاب شامل‌ گفت‌وگوهای‌ فالاچی‌ با ۷ چهره‌ سیاسی‌ معاصر، امام‌ خمینی‌(ره)، مهندس‌ بازرگان‌، سرهنگ‌ قذافی‌، آرین شارون‌، لخ‌ والسا، راکووسکی‌ و محمدرضا پهلوی‌ است‌. این مصاحبه‌ها توسط غلامرضا امامی از رسانه‌ها و منابع مختلف گردآوری و از زبان ایتالیایی به فارسی انجام شده است.

چاپ دهم این ترجمه به تازگی توسط نشر افق وارد بازار نشر شده است.

«میکل آنژ» گویا به کتابفروشی‌ها آمد

 کتاب صوتی «میکل آنژ» نوشته باربارا ای. سامرویل با ترجمه شیوا مقانلو توسط موسسه آوانامه منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب صوتی «میکل آنژ» نوشته باربارا ای. سامرویل با ترجمه شیوا مقانلو به تازگی توسط موسسه آوانامه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب صوتی با همکاری موسسه انتشاراتی ققنوس و موسسه آوانامه دانش گستر منتشر شده است.

این کتاب چندی پیش توسط نشر ققنوس و در قالب یکی از عناوین مجموعه «شخصیت‌های ماندگار» چاپ شده است.

کتاب‌های مکتوب مجموعه «شخصیت‌‌های ماندگار» با صدای این گویندگان به صورت کتاب صوتی در می‌آیند: آرمان سلطان زاده، میلاد میرزائی، علی دنیوی ساروی، مرتضی قربانی، فرناز مرکباتی، پویا اشعاری، سالار حسین پور و...

میکل آنژ یکی از هنرمندان رنسانی است. رنسانس جنبشی فرهنگی بود که اوایل سده چهاردهم در ایتالیا شروع شد و نامش از واژه‌ای لاتین به معنی «تولد دوباره» اقتباس شده است.

میکل آنژ، مجسمه‌ها را چنان زیبا می‌تراشید که سنگ‌ها زنده به نظر می‌رسیدند. طرحی که یاد میکل آنژ را در ذهن مردم زنده نگه داشته، طرحی است که او کم تر از دیگر آثارش به آن علاقه داشت: نقاشی سقف نمازخانه سیستین.کتاب گویای «میکل آنژ» به تازگی در یک لوح فشرده دی وی دی، با مدت زمان ۹۷ دقیقه تولید شده است.

«خانه درختی سحرآمیز» منتشر شد

کتاب‌های جدیدی از مجموعه «خانه درختی سحرآمیز» منتشر شد.

کتاب‌های «قلمرو پنگوئن امپراتور»، «یک روز تاریک در اعماق دریا»، «اژدهای سپیده‌دم سرخ» و «دوشنبه با نابغه دیوانه» از مجموعه «خانه درختی سحرآمیز» نوشته مری پوپ آزبرن با تصویرگری سَل مردکا و ترجمه هوری عدل طباطبایی در ۹۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰۰۰ تومان در نشر نخستین  منتشر شده‌اند.

در نوشته پشت جلد این کتاب‌ها آمده است: «خانه درختی سحرآمیز» مجموعه‌ای است علمی – تخیلی، نوشته مری پوپ آزبرن که کودکان و نوجوانان را با تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، آداب و رسوم ملل مختلف آشنا می‌کند.

این مجموعه با «دایناسورهای قبل از تاریکی» شروع شده و تا کنون ۵۰ جلد آن به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده و در شمارگان میلیونی به فروش رسیده است.

نشر نخستین برای اولین‌بار در ایران، ۲۸ جلد از سری اول این مجموعه (مأموریت مورگن، کتابدار شاه آرتور) را با برگردان هوری عدل طباطبایی منتشر کرده‌ است.

سری جدید این مجموعه از شماره ۲۹ با عنوان «سفر به سرزمین‌ جادویی آرتور شاه با مأموریت‌های هیجان‌انگیز از طرف مرلین به جک و آنی» منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: معرفی کتاب، تازه های کتاب، کتاب جناب قورباغه، کتاب مترو، کتاب مرگ کسب و کار من است، کتاب گفتگوها، کتاب میکل آنژ، کتاب خانه درختی سحرآمیز تعداد بازديد: 657 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز