Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:30

17
آذر
بیسكویت كره‌ای با شكلات قالبی

بیسكویت كره‌ای با شكلات قالبی

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد، گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای حدود 40 عدد بیسكویت

كره                         250 گرم

شكر ریز                  180 گرم

زرده تخم‌مرغ            2 عدد درشت

تخم‌مرغ كامل           1 عدد درشت

نمك                       یك‌هشتم قاشق چایخوری

وانیلین                  یك‌چهارم قاشق چایخوری

آرد                         525 گرم

شكلات قالبی به فرم دلخواه به تعداد بیسكویت‌ها

 

روش تهیه

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد، گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس زرده‌های تخم‌مرغ و تخم‌مرغ كامل را به آن بیفزائید، حالا نمك، وانیلین و آرد را به مایه اضافه كنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت نیم ساعت در یخچال نگه‌دارید. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت تقریبی 3 میلی‌متر باز كنید و با برشگری هم شكل شكلات قالبی، ببرید. خمیرها را با فاصله در سینی بچینید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر بپزید.

همینكه بیسكویت‌ها خنك شدند، شكلات قالبی را با قدری شكلات آبكرده و سرد شده، به بیسكویت‌ها بچسبانید و در صورت دلخواه با رنگ‌های خوراكی طلائی و نقره‌ای بیارائید. اینك بیسكویت‌ها را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

یادآوری 1: در اینجا از برشگر بیضی شكل برای قالب زدن خمیر بیسكویت استفاده شده است و شكلات در قالب بیضی شكل مخصوص شكلات تهیه گردیده است.

یادآوری 2: می‌توانید به نیمی از خمیر، مخلوط 2 قاشق سوپخوری پودر كاكائوی الك كرده و 2 قاشق سوپخوری آب‌جوش بیفزائید تا دو رنگ بیسكویت كره‌ای داشته باشید.

 

 

برچسب ها: بیسکویت، روش تهیه بیسکویت، آموزش بیسکویت، بیسکویت کره ای، بیسکویت شکلات قالبی، شکلات قالبی تعداد بازديد: 759 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز