Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:50

16
مهر
خوراك‌های رژيمی ويژه شادابي و سلامت پوست

خوراك‌های رژيمی ويژه شادابي و سلامت پوست

طرز تهیه خوراك‌های رژيمی

خوراك‌های رژيمی ويژه شادابي و سلامت پوست

 

 

كلم بروكسل:

كلم بروكسل یكی از غذاهایی می‌باشد كه می‌تواند از چروك پوست جلوگیری نماید. برخلاف سایز كوچك آن، كلم بروكسل سرشار از آنتی‌اكسیدان است و رادیكال‌های آزاد را خلع سلاح می‌نماید و آسیب‌هایی كه رادیكال‌های آزاد به كلاژن‌ها وارد می‌كنند را كاهش می‌دهد، پس می‌تواند چین و چروك‌های پوست را از بین ببرد و یا زمان آن را به تأخیر بیندازد.

 

سرشار از ویتامین‌ها:

كلم بروكسل سرشار از ویتامین آنتی‌اكسیدان بتاكاروتن می‌باشد كه نقش بسیار مهمی در انعطاف‌پذیری پوست و درخشندگی آن بازی می‌كند. همچنین كلم بروكسل مقدار زیادی ویتامین C دارد. ویتامین C از آنتی‌اكسیدان‌های قابل حل در آب است. این ویتامین از كلاژن پوست محافظت می‌كند و همانطور كه می‌دانید كلاژن یكی از تركیبات ساختاری اصلی پوست می‌باشد.

 

 

درجه حفاظتی و حمایتی در مقابل چین و چروك:

تركیباتی از قبیل رادیكال‌های آزاد به پوست آسیب جدی می‌رسانند.

بعضی از تركیبات مغذی گیاهی كه به نام فیتونوترینت‌ها معروف می‌باشند، می‌توانند روی سطوح عمیق بدن شما كار كنند، بدین صورت كه باعث افزایش محصول آنزیم‌های سم‌زدا می‌شوند.

تمام سبزیجات، كه كلم بروكسل هم جزو آن می‌باشد حاوی مواد مغذی گیاهی هستند. این تركیبات توانایی محافظت از سلول‌های پوست و پاك كردن رادیكال‌های آزاد و دیگر سموم را دارند.

امروزه محققین به این نتیجه رسیده‌اند كه خوردن سبزیجات بصورت متوسط (هفته‌ای 3 تا 5 مرتبه) خطر ابتلا به سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه را پایین می‌آورد.

اگر این كلم‌های مینیاتوری كوچك می‌توانند باعث حذف سمومی شوند كه منجر به بروز سرطان می‌گردند، پس هر كس می‌تواند تصور كند كه مصرف این ماده غذایی مفید چقدر می‌تواند در جلوگیری از چین و چروك پوست شما موثر واقع گردد.

 

بخارپز كردن قدرت آن را بالا می‌برد:

بهترین راه برای پخت كلم بروكسل این است كه آن را بخارپز كنید. با این روش تمام مواد مغذی گیاه حفظ می‌شود و دسترسی بدن به این مواد مغذی افزایش می‌یابد. شما می‌توانید برای بهبود طعم، آن را با مرغ مخلوط نمایید.

 

معمولی در مقایسه با ارگانیك:

غذاهای ارگانیك بدون استفاده از آفت‌كش‌ها و علف‌كش‌ها كشت شده‌اند، اما غذاهای معمولی اینطور نمی‌باشند. همچنین غذاهای ارگانیك ارزش غذایی بالایی دارند و مقدار آنتی‌اكسیدان‌ها در آن‌‌ها بسیار زیاد می‌باشد.

 

 

 

خوراك كلـم بروكسل با خردل

 

مواد لازم برای 6 نفر:

 

آب ...................................................2 لیتر    0 كیلوكالری

نمك و فلفل........................................به میزان لازم    0 كیلوكالری

كلم بروكسل .....................................175 گرم     75 كیلوكالری

روغن گردو .........................................1 قاشق سوپخوری    135 كیلوكالری

پیاز خردكرده ......................................1عدد     25 كیلوكالری

خردل ...............................................2 قاشق چایخوری    8 كیلوكالری

سركه قرمز .......................................2 قاشق چایخوری    3 كیلوكالری

شكر.................................................نصف قاشق چایخوری     10 كیلوكالری

گردو.................................................30 گرم    200 كیلوكالری

 

 

روش تهیه

 

آب را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش آید. اكنون كمی نمك به آن اضافه نمایید. برگ‌های خارجی كلم بروكسل را جدا كنید و روی آن به حالت (×) علامت بگذارید. كلم بروكسل‌ها را به مدت 8 تا 10 دقیقه نیم‌‌پز كنید تا نرم شوند. آنها را در یك صافی بریزید و آبكشی نمایید. سپس صبر كنید تا خنك شوند.

روغن را در یك ظرف بزرگ بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. پیازها را در آن تفت دهید تا طلایی شوند. خردل را به پیازها اضافه كنید و هم بزنید. سپس كلم بروكسل‌ها را به دو یا سه قسمت برش بزنید و به مواد قبل بیفزایید و 3 تا 4 دقیقه حرارت دهید تا زمانی كه سطح برش خرده آن‌ها طلایی شود.

كلم بروكسل‌ها را با سركه قرمز مزه‌دار كنید. اكنون شكر، نمك و فلفل را روی آن بریزید و خوراك را درون كاسه‌های گرم سرو نمایید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، خوراك‌های رژيمی تعداد بازديد: 703 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز