Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 08:47

5
اسفند
پنیر کورد

پنیر کورد

طرز تهیه پنیر کورد

پنیر کورد

 

 

مواد لازم برای تهیه ی 200 تا 250 گرم پنیر !

 

شیر..................................... ۲ لیتر

آب لیموترش ......................... به مقدارلازم (حدود یک چهارم پیمانه)

زمان جوش آمدن شیر.......... ۲۰ دقیقه

زمان زیر وزنه گذاشتن: ........۲۰ دقیقه

 

روش تهیه :

 

شیر را در قابلمه ی نچسب (تفلون) مناسب با حرارت متوسط داغ كنید و گهگاه هم بزنید تا شیر ته نگیرد. حالا  حرارت را زیاد كنید تا به جوش آ‌ید. هنگامی كه شیر می جوشد، آ‌ب لیمو ترش را به آ‌ن اضافه كنید و یكی دو بار هم بزنید تا شیر ببرد و لخته های پنیر كاملا  از آ‌ب جدا شود.

میزان آ‌ب لیموترش تازه یا آ‌بلیموی معمولی مورد استفاده به اندازه  ای باید باشد كه شیر كاملا  ببرد. محتویات قابلمه را در پارچه ی نازكی كه نقش صافی دارد، بریزید تا آ‌ب آ‌ن گرفته شود و پنیر در پارچه باقی بماند.

آ‌نگاه پارچه ی محتوی پنیر را زیر آ‌ب شستشو دهید. سپس آ‌ن را بیاویزید تا آ‌ب آ‌ن گرفته شود. پنیری كه به دست میآ‌‌ید، چسبندگی لا زم را ندارد و برای استفاده در املت یا خوراک هائی كه پنیر در آ‌ن خرد می شود، استفاده می گردد.

چنانچه بخواهید پنیر سریع تر آ‌ماده و به صورت قالبی برای خورش استفاده شود، آ‌ن را در صافی پارچه ا ی یكدست كنید و وزنه ی سنگینی به مدت نیم ساعت رویش قرار دهید تا آ‌ب آ‌ن برود.

یادآ‌وری: از هر ۸ تا ۱۰ لیتر شیر، یک كیلوگرم پنیر به دست میآ‌‌ید!

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، پنیر کورد تعداد بازديد: 1545 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز