Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:37

18
آذر
پيشنهادهای ساده برای دكوراسيون اتاق كودك

پيشنهادهای ساده برای دكوراسيون اتاق كودك

رنگ دیوارها باید تركیب خوبی از رنگ‌های روشن و هم‌خانواده باشد.

فریال عسگری؛ دانشجوی پزشكی، كارشناس صنایع غذایی

 

دكوراسیون اتاق كودك در برنامه كاری هر پدر و مادری یك اولویت است. بهترین راه برای انجام این كار این است كه كودكان را گاه در انتخاب وسایل اتاق‌شان مشاركت دهید. این كار نه تنها كمك می‌كند تا از سنین خیلی پایین حس زیبایی شناسی كودك خود را گسترش دهید بلكه با كار كردن در كنار پدر یا مادر درس‌‌های بسیار ارزشمندی  را در مورد كار گروهی و همكاری می‌آموزند.  

انتخاب رنگ 
همیشه نیاز نیست كه دكوراسیون اتاق كودك‌تان كیف پول تان را خالی كند! دكوربندی داخلی اتاق بسیار ساده و راه بسیار آسانی است كه از طریق آن زمان ارزشمندی را با كودك‌تان سپری كنید. اول با انتخاب رنگ جدید برای دیوارها شروع كنید. اجازه دهید كودك‌تان گروهی از رنگ‌ها را انتخاب كنند؛ سپس شما می‌توانید از میان آنها، رنگی را كه مناسب اتاق خواب است، برگزینید.

رنگ دیوارها باید تركیب خوبی از رنگ‌های روشن و هم‌خانواده باشد؛ بنابراین از رنگ‌های بسیار تیره یا درخشان خوددداری ورزید. حتی می‌توانید رنگ‌های متفاوتی را روی دیوارهای مجاور امتحان كنید كه زمینه رنگ‌ها را به خوبی نشان دهد.  

مبل یا صندلی راحتی 
گوشه‌ای از اتاق را به یك محیط استراحت و آرام سازی تبدیل كنید. نزدیك پنجره یك صندلی راحت یا مبل راحتی تعبیه كرده و یك قفسه كوچك كتاب نیز در آن نزدیكی قرار دهید. برای بچه‌های بزرگ‌تر قرار دادن میزی در گوشه اتاق برای گذاشتن سیستم موسیقی یا آی‌پد، لپ‌تاپ و سی‌دی‌ها فكر خوبی است. صندلی دیگری نیز در كنار صندلی كودك قرار دهید تا بتوانید در كنار او بنشینید و زمان بیشتری را با هم سپری كنید.

در گوشه دیگری از اتاق میز و صندلی تحریر كودك را به همراه یك چراغ مطالعه مناسب قرار دهید. ارتفاع میز و صندلی باید بررسی شود تا هنگام نوشتن یا مطالعه هیچ‌گونه فشاری بر دست‌ها و گردن او وارد نیاید. صندلی نیز باید تكیه‌گاه مقاومی داشته باشد. خوبست كه یك زیرپایی نیز در پایین صندلی قرار داده شود تا كودك به راحتی بتواند حالات نشستن خود را تغییر دهد.  

نصب تابلو 
نصب یك تابلو یا كولاژ حرفه‌ای روی دیوار اتاق هم ایده‌ای جالب برای تزئین دیوار می‌باشد. برای بچه‌های كوچك‌تر می‌توان دستگیره درهای اتاق را عوض كرد و دستگیره‌های نقش‌دار كه شخصیت‌های كارتونی یا مثلاً هری‌پاتر دارند، جایگزین آنها نمود. عكس خانوادگی خود را درون یك قاب عكس زیبا و دلخواه كودك قرار داده و آن را روی قفسه‌ها یا روی میز بگذارید یا به دیوار بیاویزید.

اسباب‌بازی 
گام بعدی، تفریح و سرگرمی است. با كودك خود به فروشگاه بروید و چند لامپ كم‌صرف بخرید. اسباب‌بازی‌های بامزه شب‌تاب بخرید. حتی می‌توانید در صورت تمایل كودك لامپ با رقص نور خریداری كنید. بعد تخت خواب بخرید و انتخاب طرح آن را به كودك خود واگذار كنید. اگر هنوز بودجه دارید، چند بالش پر یا نرم تهیه كنید و روی تخت كودك قرار دهید.  

پوسترهای رنگی 
شاید چسباندن چند پوستر روی دیوار اتاق نیز فكر بدی نباشد. اگر فكر می‌كنید اتاق به فرش كردن نیاز دارد، زیرانداز یا قالیچه‌ای انتخاب كنید كه قابل شستشو و نسبت به فرسایش و پارگی مقاوم باشد. قرار دادن یك جاكفشی برای مرتب كردن كفش‌ها و روفرشی‌ها نیز می‌تواند به مرتب بودن و تمیزی اتاق كمك كند.  

كمد دیواری 
ایده‌هایی كه نیازمند كمی بودجه بیشتر هستند، چیزی مثل ساختن یك كمد دیواری برای اتاق خواب‌هایی است كه كمد ندارند. یك كمد لباس با كمی فضا كه وسایلی مثل شانه، ناخن‌گیر، اسپری خوشبوكننده روی آن قرار داده شود نیز همیشه مناسب است. 

 

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون اتاق کودک، رنگ اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، كمد دیواری اتاق کودک تعداد بازديد: 1096 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز