Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:21

21
آذر
آموزش رفتارهای درست به كودك

آموزش رفتارهای درست به كودك

وقتي كودك در شرايطي است كه احتمالاً با كسي برخورد خواهد كرد و بدون درك...

آموزش رفتارهای درست به كودك

 

 

 بایست 

وقتی كودك در شرایطی است كه احتمالاً با كسی برخورد خواهد كرد و بدون درك موقعیت در جهت خطر در حال حركت است، باید او را متوقف كنید. كودكان نوپا نیاز دارند بدانند و مطمئن شوند كه شما مراقب‌شان هستید و محیط امنی را برای آنها فراهم می‌كنید.

 

آرام‌باش 

به كودك فرصت و زمان كافی بدهید تا آرام شود مخصوصاً زمانی‌كه خیلی عصبانی شده است. با كودك خود  صحبت كنید و به او بگویید كه اگر با چیز خطرناكی برخورد كند، آسیب می‌بیند. به او بگویید كه خدا و پدر و مادرها، بچه‌های مهربان را دوست دارند. كودك خود را تشویق كنید تا در مواقع نیاز از كلمات برای درخواست‌هایش استفاده كند.

 

معذرت‌خواهی 

اهمیت معذرت خواهی كردن را به فرزند خود بیاموزید. اینكار را خودتان به عنوان نمایش برای او انجام دهید. از كلمات درست استفاده كنید تا او معذرت خواستن را یاد بگیرد. در نهایت، كودكتان یاد می‌گیرد كه با شیوه خودش پوزش خواستن را به هنگامی كه كسی را آزار می‌دهد، به جا آورد.

 

بخشیدن 

به فرزند خود یاد بدهید كه به هنگام برخورد با چیزی یا كسی و یا حتی زمانی‌كه كمی دچار درد می‌شود، گذشت كند و بدون آنكه خشمگین شود و رفتارهای تهاجمی از خود بروز دهد به بازی خود ادامه دهد. كودكان نوپا عاشق سبد رخت‌های شستنی هستند و همیشه دوست دارند كه با این سبدها بازی كنند. یكی از عروسك‌های فرزندتان را در یك پتو بپیچید و داخل سبد بگذارید و بعد به او بگویید كه می‌خواهید سبد را از روی رودخانه رد كنید و مواظب عروسك هستید تا جای آن امن باشد.

از این روش استفاده كنید و به او نشان دهید كه ما باید به دیگران كمك كنیم و تا جائی‌كه ممكن است آنها را از خطرات دور كنیم و پدر و مادرها نیز تلاش می‌كنند همیشه فرزندان‌شان در شرایط امن و راحت باشند. یا آنكه سبد را از غذاها و میوه‌های پلاستیكی پر كنید و با سبد شروع به حركت كردن كنید و به عروسك‌ها و سایر چیزهای اتاق از این غذاها و میوه‌ها بدهید و در همان حین به فرزندتان بگویید كه ما باید به دیگران ببخشیم و نیاز آنها را نیز برطرف كنیم تا آنها نیز شاد شوند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، اهمیت معذرت خواهی، میوه‌های پلاستیكی تعداد بازديد: 632 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز