Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 12:47

20
بهمن
همه چيز در مورد ماساژ كودك (2)

همه چيز در مورد ماساژ كودك (2)

آن قسمت‌هایی كه نمی‌خواهید ماساژ بدهید را با پتو و یا روانداز بپوشانید تا كودك دچار سرما نشود. اگر نمی‌خواهید از روغن استفاده كنید، می‌توانید او را از روی لباس نیز ماساژ بدهید اما تأثیر تماس مستقیم پوست با پوست بسیار بیشتر است.

واكنش كودكان به ماساژ دادن
كودكان به معنای واقعی از ماساژ دادن لذت می‌برند، لبخند می‌زنند و برای چند لحظه احساس راحتی كامل می‌كنند. كودكانی كه توسط والدین خود ماساژ داده می‌شوند شب به راحتی می‌خوابند و خستگی بدنشان كاملا برطرف می‌شود. بهتر است به هنگام ماساژ دادن برخی قصه‌های تخیلی و یا حتی ترانه‌های شاد كودكانه را برای فرزندتان بخوانید.

كودكان دبستانی معمولا استرس و فشار بیشتری را در مقایسه با كودكان خردسال تجربه می‌كنند پس سعی كنید به هنگام ماساژ دادن با آنها حرف بزنید و آنها را تشویق به حرف زدن كنید تا در مورد ترس‌ها و نگرانی‌هایشان به شما بگویند برای كودكان دبستانی به هنگام ماساژ دادن می‌توانید از روغن‌های معطر استفاده كنید.

حتی ممكن است كودكتان هم بخواهد  شما را ماساژ بدهد، لطفا مخالفت نكنید. اگر فرزندتان در مرحله نوجوانی است و چندان تمایلی به ماساژ دادن ندارد، او را وادار نكنید بلكه فقط زمانی كه خودش دوست دارد یا زمانی كه خسته یا بیمار است این كار را انجام دهید. 

چگونه شرایط را برای ماساژ دادن آماده كنید 
به كودكتان بگویید چند نفس عمیق بكشد و آرام و انعطاف‌پذیر باشد. اجازه بدهید كودكتان به هر حالتی كه دوست دارد دراز بكشد. ابتدا با صدایی ملایم كمی با او حرف بزنید و به او لبخند بزنید تا حواسش تحریك شوند و احساس راحتی بیشتر كند. حتی در چشم‌های او نگاه كنید و از او بپرسید كه آیا دوست دارد ماساژش بدهید یا نه؟ اگر كودكتان تمایلی به انجام اینكار نداشت، هیچگاه مسئله را برای خودتان شخصی نكنید.

آن قسمت‌هایی كه نمی‌خواهید ماساژ بدهید را با پتو و یا روانداز بپوشانید تا كودك دچار سرما نشود. اگر نمی‌خواهید از روغن استفاده كنید، می‌توانید او را از روی لباس نیز ماساژ بدهید اما تأثیر تماس مستقیم پوست با پوست بسیار بیشتر است. دست‌های گرم خود را روی پاهای فرزندتان قرار دهید. بعد آرام آرام از بالای پاها به سمت پایین پاها حركت كنید.

اصلا به زانوها و مچ پاهایش فشار وارد نكنید. می‌توانید بعد از انجام اینكار پاهایش را ببوسید، كودكان اینكار را بسیار دوست دارند. برای ماساژ شكم، دست‌های خود را روی شكم او قرار دهید و آنها را در جهت حركت عقربه‌های ساعت بچرخانید. به هیچ وجه بعد از غذا خوردن (حداقل تا 30 دقیقه) اینكار را انجام ندهید.

اینكار باعث خارج شدن گاز از بدن و رفع یبوست او می‌شود. در مورد دست‌ها نیز به همان شیوه پاها عمل كنید. در حین ماساژ دادن برای او آواز بخوانید یا قصه بگویید. اینكار هم به شما آرامش می‌دهد و هم به كودكتان.

 

 

برای خواندن بخش اول -همه چيز در مورد ماساژ كودك- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: مراقبت از کودک، سلامت کودک، فواید ماساژ کودک، واكنش كودكان به ماساژ دادن، آماده کردن کودک برای ماساژ، روش ماساژ دادن کودک تعداد بازديد: 959 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز