Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:32

21
بهمن
چگونه به فرزندمان بیاموزیم بینی خود را بگیرد؟

چگونه به فرزندمان بیاموزیم بینی خود را بگیرد؟

در این هوای سرد، گرفتن بینی برای شمایی که آن را بلد می‌باشید کار ساده‌ای است، اما برای کودکانی که هنوز نمی‌دانند چگونه بینی خود را بگیرند سخت به نظر می‌رسد.

نیلوفر انصاری

 

با وجود اینکه گرفتن بینی برای ما عمل ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما این امکان وجود دارد که برای کودکان این گونه نباشد. از این رو در ادامه به آموزش گرفتن بینی به کودکان می‌پردازیم. 

شما می‌توانید با آموزش چگونگی استفاده صحیح از دستمال کاغذی (هنگامی که فرزندتان آبریزش بینی ندارد) به کودک خود در استفاده بهتر از دستمال کاغذی کمک کنید.

بسیاری از کودکان در خارج کردن هوا از دهان خود (فوت کردن) ماهر می‌باشند، شاید به این علت که با تمرین چند باره این عمل هنگام فوت کردن شمع در تولد ها و یا درست کردن حباب، توانایی کامل برای انجام آن را بدست آورده اند.

این در حالیست که احتمالا با بیرون دادن هوا از بینی خود آشنایی ندارند.

آموزش به کودک

با فرزندتان به آرامی خارج کردن هوا از سوراخ بینی را تمرین کنید. شما حتی می‌توانید این عمل را به صورت یک بازی در آورید.

به فرزندتان بگویید یک ورق را با هر دو دست و چانه خود نگه دارد. یک پر برروی ورق قرار داده و از او بخواهید بدون کمک گرفتن از دهانش، پر را با خارج کردن هوا از بینی خود تکان دهد.

برای او توضیح دهید که به همان روشی که پر را تکان می‌دهد می‌تواند بینی خود را خالی کند. شما باید این عمل را فقط با اجسام سبک همانند پر امتحان کنید.

خارج کردن هوا با شدت زیاد به آموزش گرفتن بینی به فرزندتان کمکی نخواهد کرد. در واقع، بعضی تحقیقات علمی نشان می‌دهند که خارج کردن مخاط بینی با شدت زیاد در مقایسه با سرفه و عطسه کردن، بر روی فعالیت‌های مخاط بینی تاثیر بیشتری می‌گذارد.

بنابراین هنگامی که فرزندتان این عمل را تمرین می‌کند به او یادآور شوید که نباید این عمل را با شدت زیاد انجام دهد. تشخیص تفاوت موجود بین خارج کردن هوا از بینی به آرامی و یا با فشار زیاد به تمرین نیاز دارد.

روش‌های استفاده صحیح از دستمال کاغذی

به محض اینکه فرزندتان توانایی کنترل جریان هوای خارج شده از بینی خود را بدست آورد، برای تمرین این عمل با دستمال کاغذی آماده می‌باشد.

در ابتدا دستمال کاغذی را برای او نگه دارید تا بیاموزد آن را کجا باید نگه دارد، دقیقا زیر سوراخ های بینی. در نهایت، فرزندتان باید بیاموزد چگونه در یک لحظه، هوا را فقط از یکی از سوراخ‌های بینی‌اش خارج کند و نه هردوی آنها.

طریقه صحیح بینی گرفتن چه از لحاظ رعایت آداب و چه تمیز نگه داشتن بینی، قرار دادن انگشت بر روی یکی از سوراخ‌های بینی به منظور خارج کردن هوا از سوراخ دیگر و سپس انجام همین عمل برای سوراخ دیگر می‌باشد.

در ابتدا، مسلما فرزندتان برای نگه داشتن دستمال از هر دو دست خود استفاده می‌کند، اما به مرور زمان می‌آموزد با یک دست این عمل را انجام دهد.

به یاد داشته باشید، همان‌گونه که آموزش غذا خوردن با دهان بسته به کودکان زمان می‌برد، آموزش گرفتن بینی نیز به زمان، یادآوری‌های دوستانه و تمرین‌های ساده نیاز دارد.

در پایان، فرزند خود را تشویق کنید، همان گونه که بعد از ترک دستشویی دستانش را می‌شوید، بعد از گرفتن بینی خود نیز همین عمل را تکرار کند.

 

برچسب ها: تربیت کودک، کودک و والدین، سلامت کودک، آموزش به کودک، بهداشت کودک، آموزش بینی گرفتن به کودک، آبریزش بینی کودک تعداد بازديد: 937 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز