Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:33

5
مرداد
وقتی گوش کودک درد می‌گیرد

وقتی گوش کودک درد می‌گیرد

در این مطلب در خصوص عفونت گوش کودکان، درد گوش میانی در کودک، علائم آن، توصیه‌های خانگی درمان گوش درد کودک و ... نکاتی برای شما والدین عزیز ارائه شده است.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه کودک

 

ممکن است کودک عفونت گوش در بیرون از پرده گوش، در مجرای گوش یا پشت پرده گوش داشته باشد. عفونت مجرای گوش می‌تواند پس از شنا یا بازی‌های آبی رخ دهد.

به همین شکل، اگر مجرای گوش با گوش‌پاکن‌های پنبه ای مکرر آزرده شود، احتمال عفونت مجرای گوش بیشتر می‌شود.

عفونت های پشت پرده گوش که عفونت گوش میانی خوانده می‌شوند، می‌توانند ناشی از احتقان در هنگام سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشند که در این شرایط لوله استاش مسدود می‌شود و راه طبیعی تخلیه ترشحات گوش به گلو بسته می‌شود.

عفونت‌های گوش میانی در شیرخواران زیر 6 ما شایع نیست. به نظر می‌رسد کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند کمتر به عفونت‌های گوش مبتلا می‌شوند.

علایم محتمل در کودکان

- درد گوش

- کاهش شنوایی

- ترشح از گوش

- تب

- غدد لنفاوی دردناک در گوش یا درد گردن

- احساس خارش در گوش

- شیرخواران ممکن است با دست گوش‌شان را بگیرند، بکشند. 

توصیه‌های خانگی گوش درد کودک

- به کودک خود برای درد استامینوفن بدهید. برای افراد زیر 20 سال از تجویز آسپرین پرهیز کنید.

- اگر به کودک تان شیر می‌دهید، به شیردهی ادامه دهید ولی او را در وضعیت عمود قرار دهید. اگر لازم است مقادیر کمتری شیر به دفعات بیشتر به او بدهید.

- از اینکه کودک در معرض دود سیگار قرار بگیرد جلوگیری کنید.

هنگامی که کودک درد گوش میانی دارد

- از کودک‌تان بخواهید گوش خود را با دمیدن از بینی در حالی که با دو انگشت خود بینی‌اش را گرفته است باز کند. از او بخواهید چند بار در روز این کار را بکند.

- اکنون پزشکان می‌دانند که اکثر عفونت‌های گوش میانی برای درمان به آنتی‌بیوتیک نیاز ندارند. از مسکن‌ها به موقع و زود استفاده کنید. مراجعات شبانه به بخش اورژانس اغلب غیرضروری هستند.

- می‌توان از عفونت‌های مکرر گوش پیشگیری کرد. از پزشک‌تان راهنمایی بگیرید.

توصیه‌های اختصاصی

هنگامی که کودک‌تان عفونت مجرای گوش یا «گوش شناگران» دارد:

- دست کم 7 روزگوش کودک را خشک نگه دارید. از شنا یا آب‌بازی که باعث ورود آب به گوش می‌شود باید پرهیز شود. چکاندن چند قطره از داروهای خشک کننده در گوش که از داروخانه تهیه می‌شود، به خشک کردن سریع تر آن کمک می‌کند.

- عفونت مجرای گوش ممکن است با تجویز قطره آنتی‌بیوتیکی بهبود یابد.

- سعی نکنید با مکیدن گوش یا با وارد کردن وسایلی مانند گوش‌پاک کن گوش را خشک کنید.

- اگر کودک شما به صورت متناوب به عفونت مجرای گوش دچار می‌شود، می‌توانید از وقوع آن پیشگیری کنید. چکاندن چند قطره از روغن‌های مخصوص که از داروخانه تهیه می‌شود در مجرای گوش پیش از شنا و پس از شنا می‌تواند از تکرار عفونت پیشگیری کند.

 

برچسب ها: گوش شناگران، عفونت کودک، عفونت گوش میانی، عفونت مجرای گوش، عفونت گوش کودک، گوش درد کودک، علائم عفونت گوش کودک تعداد بازديد: 740 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز