Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:01

21
بهمن
تقويت افكار در كودك (2)

تقويت افكار در كودك (2)

همیشه سعی كنید خود را به جای فرزندانتان بگذارید و خواسته‌های آنها را درك كنید (در این صورت می‌توانید بفهمید رایانه، تلفن همراه، لباس‌های مارك‌دار شیك و...چقدر برای آنها حیاتی است).

تقویت توانایی‌ها وویژگی‌های مثبت
 توانایی‌ها و ویژگی‌های مثبت خود را معلوم و آنها را تقویت كنید، بپرورانید و در زمینه‌های جدید به كار گیرید. برای بسیاری از افراد این كار، درست نقطه مقابل چیزی است كه یاد گرفته‌اند. مارتین سلیمن، پیشگام جنبش روانشناسی مثبت، اشاره می‌كند كه گرایش روانشناسی سال‌ها این بوده كه بر نقایص متمركز شود.

حتی در سازمان‌ها و ادارات، مشاوران و مدیران به دنبال نقایص هستند تا آنها را رفع كنند. مسأله اینجاست كه تمركز صرف بر این روش، وضعیت را به سوی حداقل عملكرد مطلوب سوق می‌دهد و نه خلاقیت و بهره‌وری حداكثر. چنین رویكردی به ندرت نوید دهنده آینده‌ای درخشان است؛ در حالی‌كه تمركز بر مثبت‌ها راه‌های خلاقیت را هموار می‌كند.

تقویت هوش مثبت‌نگر به این معنا نیست كه همیشه خوشحال خواهید بود یا هرگز اشتباه نخواهید كرد، بلكه به شما كمك می‌كند یاد بگیرید چطور موقعیت‌ها را دوباره چارچوب‌بندی كنید تا بتوانید راه‌حلی خلاق برای مسأله خود بیابید و نتیجه این خواهد شد كه كمتر خود و دیگران را سرزنش كنید و بیشتر به آنچه می‌خواهید، برسید.

در این صورت بهترین‌ها را در وجود خود و دیگران كشف خواهید كرد و ارتباط‌هایی را بین مسائل و موضوعات درك می‌كنید كه قبلا‌ ً‌به آ‌نها توجه نكرده‌اید. هر مسأله و یا هر فرصت، دانه‌ای است كه می‌توانید با توجه و تغییر نگاه خود، آن را به درختی تنومند بدل كنید.

مامان و بابای دلخواه من! 
همیشه سعی كنید خود را به جای فرزندانتان بگذارید و خواسته‌های آنها را درك كنید (در این صورت می‌توانید بفهمید رایانه، تلفن همراه، لباس‌های مارك‌دار شیك و...چقدر برای آنها حیاتی است).!!!

به فكر آینده فرزندتان باشید و از حالا برایش پس‌انداز كنید( با یك برنامه‌ریزی دقیق و جان كندن از شش صبح تا دوازده شب، شاید بتوانید آپارتمان، اتومبیل، جهیزیه، پول عروسی و...را برای این طفلكی‌ها تهیه كنید)!!!

به فرزندانتان آداب معاشرت، ادب و معرفت و انسانیت بیاموزید (چون خودشان آداب چت كردن، دوست پیدا كردن و...را به سرعت فرامی‌گیرند و نیازی به آموزش شما ندارند)!!!

برای فرزندانتان نام نیكو انتخاب كنید( و اصلاً نگران نباشید كه دوستان‌شان به آنها می‌گویند: فی فی و زی زی و دری و مری)!

به فرزندان‌تان هنر یا حرفه‌ای بیاموزید (چون برایتان یادآوری و تكرار می‌شود و بعداً كه ورشكست شدید می‌توانید برای تهیه سایر نیازها از آنها كمك بگیرید)!

«پسرتان را «مرد» و «دخترتان» را«زن» فداكار بار بیاورید (شاید جزء دخترانی شود كه باید خرج همسر آینده‌اش را بدهد! ضمناً گوشواره‌ و لوزام آرایش و پیرایش او را نیز فراهم كند)!

 

 

برای خواندن بخش اول -تقویت افکار در کودک- اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: تربیت کودک، رفتار با کودک، تقویت افکار کودک، تفکر کودک، تقویت توانایی های کودک تعداد بازديد: 692 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز