Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:05

23
فروردین
استرس عامل افسردگی

استرس عامل افسردگی

به عبارت كلی‌ نداشتن یك روش زندگی سالم می‌تواند باعث عدم كنترل استرس و در پی آن فرد مبتلا به افسردگی گردد.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

در پی تحقیقات انجام شده در دانشگاه پزشكی سوئد آنچه باعث افسردگی و بیماری دو قطبی می‌شود همان استرس و افزایش سطح كورتیزول در خون می‌باشد.

آنها یافته‌اند كه در چنین حالتی فرد دچار افسردگی حاد و بیماری دو قطبی می‌گردد. استرس زیاد در زندگی، نداشتن فعالیت روزانه و ورزشی، دریافت غذاهای پر كالری و به عبارت كلی‌تر نداشتن یك روش زندگی سالم می‌تواند باعث عدم كنترل استرس گردد و در پی آن فرد مبتلا به افسردگی می‌گردد.

در چنین مواقعی پیش‌بینی می‌شود كه عمر افراد  بین 10 الی 15سال كاهش ‌یابد، زیرا زودتر از زمان عادی، فرد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شده و به همین جهت فرد دچار امراض مختلف و در نتیجه افسردگی می‌گردد.

قندخون بالا و فشارخون بالا نیز از نتایج استرس می‌باشد كه سطح كورتیزول در خون را بر هم زده و فرد را دچار مشكلات فیزیكی می‌نماید.

تحقیقات در مورد استرس و ارتباط آن بر روی افسردگی و بیماری های قلبی عروقی همچنان ادامه دارد، اما شواهد بسیاری وجود  دارد كه استرس می‌تواند بیماری های گوناگون در خون را تشدید کرده و حتی عامل آن باشد.

برچسب ها: بیماری قلبی و عروقی، استرس و افسردگی، استرس و فشارخون بالا، استرس و چربی خون بالا، استرس و کورتیزول تعداد بازديد: 761 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز