Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 12:20

4
دی
آیا دارچین برای کاهش دمای بدن مفید است؟

آیا دارچین برای کاهش دمای بدن مفید است؟

همانطور که می‌دانید دارچین فواید زیادی برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند گیاه دارویی دارچین، می‌تواند دمای بدن را هم کاهش دهد. این خبر را مطالعه نمایید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه تغذیه

 

با توجه به تحقیقات انجام شده و گزارشات دانشگاه RMIT دارچین می‌تواند بدن را تا دو درجه خنك نماید.

این تحقیقات اثرات دارچین را بر روی دیواره معده بررسی نموده و به این نتیجه رسیده‌اند كه دارچین می‌تواند دیواره معده را به صورت یك پارچه پوشش دهد.

در بررسی آزمایشگاهی بر روی خوك‌ها، متوجه شده‌اند، چنانچه خوك در محیط بسته اتاق و سربسته تغذیه كند، ‌گاز CO2 در معده او افزایش می‌یابد و با اضافه نمودن دارچین به خوراك او می‌تواند شاهد كاهش ترشح اسید معده و پپسین باشیم.

 

هنگامی كه خوك‌ها گرم می‌شوند و حرارت بدن آنها بالا می‌رود، با اضافه كردن دارچین به خوراك آنها بدن آنها را می‌تواند سرد كرد و این مسئله در سلامت بدن آنها بسیار سودمند می‌باشد محققین معتقدند در مجموع دارچین می‌تواند بدن را تا 2 درجه سرد كند.

بر اساس گزارشات داده شده خوردن غذا و در پی آن عمل هضم می‌تواند باعث ایجاد گازهای مختلفی در روده بشود.

می‌توان با اضافه نمودن دارچین به غذاهایمان حجم این گازها را در روده و معده كاهش داد و به این ترتیب به سلامت خود كمك نمائیم شاید برایتان جالب باشد، كه بدانید در كشورهای گرمسیری به غذاهای خود دارچین اضافه می‌كنند تا دمای بدن خود را پایین آورند تا تحمل گرما برایشان راحت‌تر باشد.

 

برچسب ها: گیاه درمانی، فواید دارچین، خواص درمانی دارچین، دارچین و گرم کردن بدن، راه های کاهش دمای بدن، گیاه دارویی دارچین، تغذیه و سرما تعداد بازديد: 1043 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز