Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 11:32

26
فروردین
خواب کافی و سرماخوردگی

خواب کافی و سرماخوردگی

شرکت کنندگانی که به طور میانگین در طول شب های هفته ۵ ساعت یا کمتر خوابیده بودند در مقایسه با افرادی که ۷ یا ۸ ساعت در شب خوابیده بودند، ۲۸ درصد بیشتر دچار سرماخوردگی در ماه گذشته، ۸۲ درصد بیشتر ابتلا به آنفولانزا و ... را گزارش کرده بودند.

طبق یک مطالعه جدید، خواب کم موجب افزایش ریسک سرماخوردگی یا سایر عفونت های رایج می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا اطلاعات بدست آمده از بیش از ۲۲ هزار آمریکایی شرکت کننده در نظرسنجی بین المللی بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۲ را مورد بررسی قرار دادند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی به سوالات مربوط به عادات خواب خود، میزان ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، سینه پهلو یا عفونت گوش در ماه گذشته پاسخ داده بودند. 

شرکت کنندگانی که به طور میانگین در طول شب های هفته ۵ ساعت یا کمتر خوابیده بودند در مقایسه با افرادی که ۷ یا ۸ ساعت در شب خوابیده بودند، ۲۸ درصد بیشتر دچار سرماخوردگی در ماه گذشته، ۸۲ درصد بیشتر ابتلا به آنفولانزا، سینه پهلو یا عفونت گوش را گزارش کرده بودند. 

افرادی هم که دچار اختلال خواب یا سایر مشکلات مربوط به خواب بودند بیشتر مبتلا به سرماخوردگی یا عفونت در ماه گذشته شده بودند. 

در این مطالعه رابطه ای بین خواب زیاد (۹ ساعت یا بیشتر) و ریسک ابتلا به سرماخوردگی یا عفونت یافت نشد.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

برچسب ها: بی خوابی، خواب راحت، کم خوابی، آنفلوانزا، اختلال خواب، خواب کافی و سرماخوردگی، علل سرماخوردگی تعداد بازديد: 552 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز