Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 22:53

26
دی
زیبایی از درون میتراود (1)

زیبایی از درون میتراود (1)

چیزی برای فرار كردن از آن ندارم، من هنوز خیلی فعال و پرانرژی هستم. با خانواده و دوستانم رابطه بسیار خوبی دارم. فقط حس می‌كنم كه وارد مرحله تازه‌ای از زندگی شده‌ام.

اعظم اسلامی مجد

 

 

توریاپیت، مهندس معدن استرالیایی حدود 4  سال پیش، دچار سانحه بسیار شدید سوختگی شد و در اثر آن چهار انگشت دست، 65 درصد از پوست صورت و بدنش را از دست داد. پیت در یك مسابقه دوی ماراتن شركت كرده بود و در طول مسیر مسابقه به دلیل نشت لوله‌های گاز و آتش‌سوزی به همراه تعدادی از شركت‌كنندگان مسابقه دچار آتش‌گرفتگی شد. پیت در سال 2014 به عنوان بانوی بزرگ آن سال انتخاب شد و موفق به دریافت جایزه «والز پرمیر» شد. دولت استرالیا مبلغی معادل 300 هزار پوند به او غرامت دادند چرا كه معتقد بودند آسیب‌دیدگان نه تنها دچار آسیب‌های بسیار شدید جسمی شده‌اند، بلكه از نظر روحی – روانی نیز باید مورد حمایت قرار بگیرند و پرداخت غرامت تنها بخش كوچكی از مشكلات را حل می‌كند. توریاپیت، دارای روح بزرگ و زیبایی است و این زیبایی را هر روز بیشتر از قبل به نمایش می‌گذارد.

او به معنای واقعی استقامت، دلسوزی، فداكاری، اعتماد به نفس، تعالی روح و... دست یافته است. پیت می‌گوید: «شركت در آن مسابقه و سانحه‌ای كه در طول مسیر مسابقه رخ داد، باعث شد كه من خودم را به معنای واقعی بشناسم و به حقیقت زندگی و هدف از آن دست یابم». بستری شدن در بیمارستان برای مدت زمان زیاد و عمل‌های فراوانی كه روی او انجام شد، مانع از پیشرفت او نشده‌اند و او دوباره به صحنه رقابت‌ها بازگشت، پیت هرگز اجازه نمی‌دهد كه مردم در مورد او با ظاهرش قضاوت كنند و تلاش می‌كند تا زیبایی درونش را به دیگران نشان دهد. نامزدش هاسكین می‌گوید: «به نظرم پیت واقعا زیباست و زیبایی او خیره كننده است.

 او دوست ندارد كه مردم به حالش تاسف بخورند او می‌خواهد كه زندگی خودش را داشته باشد.» حالا این مدل، دونده ماراتن و مهندس معدن سابق، بیشتر وقتش را به كمك كردن به دیگران اختصاص می‌دهد.  در طول چهارسال اخیر، او بیش از 200 عمل جراحی داشته و در آینده نیز به تعداد آنها اضافه خواهد شد. او می‌گوید كه هنوز هم توریاست و زندگی‌اش تغییر خاصی نكرده است.

درباره خودت بگو توریا:

چیزی برای فرار كردن از آن ندارم، من هنوز خیلی فعال و پرانرژی هستم. با خانواده و دوستانم رابطه بسیار خوبی دارم. فقط حس می‌كنم كه وارد مرحله تازه‌ای از زندگی شده‌ام. یك مرحله جدید و بسیار جدی.

از اینكه تا این اندازه مورد عشق و تحسین مردم هستی، چه احساسی داری؟

من عاشق مردم هستم، آنها جلوی مرا می‌گیرند و به من می‌گویند كه من فوق‌العاده و دوست داشتنی هستم. مثلا هفته پیش یك خانم برای من نوشته بود،‌ به خاطر شنیدن داستان زندگی من و موضوع آتش‌سوزی، با خود اراده كرده است تا سیگار كشیدن را ترك كند. به نظر شما فوق‌العاده نیست؟ با آنكه این مساله به نظر خیلی‌ها كوچك است، اما به من قدرت می‌دهد. چرا كه می‌فهمم روی دیگران تاثیری داشته‌ام و این تاثیر بسیار مثبت و خوب بوده است.

در ماه گذشته، برای نخستین‌بار بعد از آن حادثه تلخ، در مسابقات نیمه‌ماراتن شركت كردی، چه حسی داشتی؟

كمی عصبی شده بودم، قبل از آن حادثه من عاشق دویدن بودم و وقتی توانستم دوباره دویدن را شروع كنم و اولین قدم را بردارم، بسیار هیجان‌زده شده بودم، من باید دوباره به خاطر می‌آوردم كه یك دونده هستم و واقعا عاشق دویدن، پس هیچ اتفاقی نباید مرا از آن چه كه به آن عشق می‌ورزم، دورنگاه دارد.

خانمی مثل شما چه دركی از ظاهر و فیزیك خویش دارد؟

اعتماد به نفس، اطمینان به خویش و به خود عشق ورزیدن چیزهایی نیستند كه به چگونه به نظر رسیدن مربوط نمی‌شوند ولی به هر دلیل، بیشتر مردم اعتماد به نفس و اطمینان به خود را از این‌كه چگونه به نظر می‌رسند، می‌گیرند.  همیشه فكر می‌كنیم اگر كمی زیباتر شویم، اگر كمی لاغرتر شویم و یا كمی خوش‌تیپ‌تر شویم، احساس بهتری نسبت به خود خواهیم داشت. من نمی‌دانم چرا طرز فكر ما انسان‌ها این‌گونه است. من در این شرایط هم ورزش كردن را ترك نكرده‌ام و عاشق این‌كار هستم. من شاد و سالم هستم و سالم زندگی می‌كنم. همه چیز از ذهن شما شروع می‌شود. تغییرات اساسی باید در طرز فكر ما صورت بگیرد...

 

برای خواندن بخش دوم -زیبایی از درون میتراود- اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: سبک زندگی، حادثه، اتفاق، مصاحبه ها، ازخودگذشتگی تعداد بازديد: 1243 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز