Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:39

2
تیر
خواب راحت، حافظه بیماران مبتلا پارکینسون را تقویت می‌کند

خواب راحت، حافظه بیماران مبتلا پارکینسون را تقویت می‌کند

افراد مبتلا به بیماری پارکینسون با علائمی مانند لرزش و حرکات آهسته مشکلاتی با کارکرد حافظه در مورد توانایی ذخیره موقت و استفاده از اطلاعات دارند. کارکرد حافظه برای برنامه ریزی، حل مسائل، زندگی مستقل مهم است.

محققان در تحقیقات جدید خود دریافتند که خواب مفید، حافظه را در بیماران مبتلا به پارکینسون زیاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز، تحقیقات جدید نشان داد که داشتن خواب راحت در شب به تقویت حافظه در بیماران با اختلال پارکینسون کمک می‌کند.

نویسندگان این تحقیقات اشاره کرده‌اند که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون با علائمی مانند لرزش و حرکات آهسته مشکلاتی با کارکرد حافظه در مورد توانایی ذخیره موقت و استفاده از اطلاعات دارند. کارکرد حافظه برای برنامه ریزی، حل مسائل، زندگی مستقل مهم است.

تحقیقات بر 54 بیمار پارکینسونی نشان داد که عملکرد آنها هنگامی که شب، خواب راحتی دارند، بسیار بهتر است.

همچنین این تحقیقات نشان داد که اختلالات خوابی از جمله آپنه خواب روی کارکرد حافظه اثرات منفی دارد.

محققان از دانشگاه امروی در آتلانتا گفتند: بالا بردن کارکرد حافظه با مقدار امواج خواب آرام که عمیق ترین مرحله خواب است، در ارتباط است.

تحقیقات اخیر نشان داد که امواج خواب آرام در توانایی سلولهای مغزی برای شناسایی و ایجاد ارتباط جدید بسیار مهم هستند.

اولین نویسنده مطالعه و همکار فوق دکترای مایکل اسکالین در انتشار اخبار جدید دانشگاه گفت: قبلاً خواب برای حافظه مفید یافت شده بود، اما هم اکنون ما دریافته‌ایم که چه جنبه هایی از خواب برای کارکرد حافظه مهم است.

محققان گفتند: یافته‌های برجسته نیاز به درمان اختلالات خواب در بیماران پارکینسون را نشان می‌دهد و عنوان می کند که ممکن است کارکرد حافظه در طول درمان این بیماران تقویت شود.

این مطالعه با پشتیبانی موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی و موسسه ملی پیری انجام شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: خواب راحت، پارکینسون، بیماران پارکینسون، بیماری پارکینسون، اختلال پارکینسون، اختلالات خوابی، کارکرد حافظه تعداد بازديد: 685 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز