Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 16:40

23
آبان
تنظیم غلظت خون با تغذیه

تنظیم غلظت خون با تغذیه

شخصی با BUN و Cr بالا که کلا همه آزمایشات و سونوگرافی و عکس و... انجام شده و هیچ مشکلی ندارند دکتر گفته اند خونشان غلیظ است آیا این درست می باشد ؟ و چه موارد غذایی توصیه می شود.

پاسخ ارائه شده توسط: دنيای تغذيه

با سلام، اصولا متخصصين تغذيه خودشان اقدام به تعيين بيماری احتمالی فرد نمي‌کنند و هنگامي‌که براساس وضعيت بالينی (ظاهری) فرد، احتمال بيماری را در او مي‌دهند، وی را به متخصص مورد نيازش ارجاع مي‌دهند تا علاوه بر تعيين بيماری، اقدامات درمانی غير تغذيه ای نيز در مورد فرد انجام شود. سپس با دانستن بيماری فرد، برای شرايط خاص او اقدام به تنظيم رژيم غذايي مناسب مي‌نمايند. با عنايت به اين توضيحات، غلظت خون داشتن اين خواننده گرامي‌را لازم است متخصص داخلی تعيين کند.

در مواردی که غلظت خون بطور قطعی تشخيص داده شده باشد، متخصص داخلی درمان فرد را آغاز نموده و به وی توصيه مي‌کند بطور متناوب اقدام به خون دهی نمايد. البته خون گرفته شده از افراد مبتلا به غلظت خون، ممکن است برای اهدا به ديگران مناسب نباشد. بعنوان اقدامات تغذيه‌ای، به فرد مبتلا توصيه مي‌شود مصرف گوشت را به حداقل برساند. البته تعيين مقدار حداقل بسيار مهم است و الزاما بايستی توسط متخصص تغذيه انجام شود تا لطمه ای به سلامت فرد وارد نشود.

علاوه بر کاهش مصرف گوشت، توصيه مي‌شود که غذا ترش نباشد و ويتامين C کمي‌داشته باشد و مثلا از مصرف سبزيجات و آب ليمو همراه غذا حتی الامکان خودداری شود. ضمنا خوردن غذاهای قليايی (مثل غذاهای حاوی جوش شيرين و حبوبات)، مصرف ماست همراه غذا، نوشيدن چای بلافاصله پس از صرف غذا، مصرف سبوس فراوان همراه غذا، همگی جذب آهن را کاهش داده و در نتيجه احتمال غلظت خون را مي‌کاهند. به اين خواننده عزيز توصيه مي‌شود حتما با مراجعه به متخصص تغذيه، رژيم مناسب شرايط خود را دريافت نمايند.

تعداد بازديد: 729 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز