Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 14:28

22
اردیبهشت
تاثیر صابون tcc بر جوش صورت

تاثیر صابون tcc بر جوش صورت

من از صابون tcc استفاده كردم هیج نتیجه‌اى نداده از خوردن مواد چرب مانند: خرما، آجیل و تخم‌مرغ، خامه و تخمه آفتابگردان هیچ کدام را مصرف نمی‌كنم اما باز جوش دارم. چه کار کنم؟ لطفا درمورد جوش صورت توضیح بیشتری بدهید. 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز 

 

جوش یك اختلال مزمن و مولتی فاكتوریان (با علل متفاوت) بوده كه بیش از 80 درصد موارد در دوران بلوغ دیده میشود. از عوامل مؤثر در ایجاد جوش میتوان به هورمونها، آب و هوای مرطوب و گرم (كه باعث شدت یافتن جوشها میشود) تحریك فیزیكی (مانند فشار، ماساژ مكرر و مداوم پوست)، داروها مثلاً مصرف كورتونها، تركیبات حاوی یدید یا بروماید (مانند گروهی از ویتامینها یا اكسپكتورانت، قرصهای جلوگیری از بارداری حاوی پروژسترون آندروژنیك، لیتیوم و ...). تماس طولانی مدت با مواد شیمیایی و صنعتی، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی باپایه چرب و روغندار اشاره كرد.

تاكنون ارتباط مشخصی بین رژیم غذایی و آكنه (جوش) پیدا نشده است ولی گروهی از مواد غذایی مانند شكلات، غذاهای چرب، سرخكردنی و ... میتواند باعث بدتر شدن جوشها شوند. گروهی از بیماریها مانند كمكاری تیروئید نیز باعث تشدید آكنهمیشود.

بنابراین در مورد شما بایستی با معاینه بالینی و در صورت لزوم انجام آزمایشات لازم جهت بررسی هورمونها (مثلاً پرولاكتین- تستوسترون- تیروئید و ...)، حتی انجام سونوگرافی جهت بررسی كیست تخمدان پی به علت آكنه برد. البته این بررسیها در افرادی كه به درمان پاسخ نمیدهند یا در سنین بالا دچار ریزش مو میشوند یا علائمی مانند موی زاید یا اختلالات قاعدگی و ... به همراه جوش صورت دارند لازم است انجام شود. 

تعداد بازديد: 1936 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز