Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 03:11

26
اسفند
آلودگی هوا خطر بیشتری برای زنان دارد

آلودگی هوا خطر بیشتری برای زنان دارد

کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا از طریق سه روش، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در افراد تسریع می کند بنابراین لازم است هر روز شیر و لبنیات مصرف شود. به گزارش از وزارت بهداشت

تحریریه زندگی آنلاین : کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا از طریق سه روش، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در افراد تسریع می کند بنابراین لازم است هر روز شیر و لبنیات مصرف شود. به گزارش از وزارت بهداشت، سپیده دولتی روز شنبه با اشاره به اینکه هرساله با شروع فصل سرما با تشدید آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی رو به رو هستیم که سال به سال وضعیت به دلایل مختلف بدتر می شود، اظهار داشت: مطالعات مختلف در دنیا ارتباط آلودگی هوا و احتمال ابتلا به برخی از بیماری ها در افراد از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی، برخی از سرطانها مثل سرطان ریه و خون، اختلالات شناختی و پوکی استخوان را گزارش دادند. وی ادامه داد: ذرات معلق در هوا که مجموع آلاینده های هوای جامد ناهمگن محسوب می‌شوند، از طریق راههای تنفسی به ناحیه عمیق‌تر ریه، از جمله ‌آلوئول‌ها و برونشیول‌های انتهایی می رسند که این ذرات ریز می‌توانند از سد آلوئولی عبور کرده، وارد گردش خون شوند و به اندام‌های خارج ریوی برسند. دولتی در خصوص ارتباط آلودگی هوا و ریسک ابتلا به پوکی استخوان گفت: آلودگی هوا از چندین طریق افزایش ابتلا به پوکی استخوان را تسریع می کند . این ذرات معلق در هوا منجر به افزایش فاکتورهای التهابی می شود و می توانند تحلیل استخوان را تحریک کنند و زمینه ایجاد پوکی استخوان را در فرد ایجاد کند. به گفته این کارشناس تغذیه، قرار گرفتن در معرض ذرات معلق با کمبود ویتامین D مرتبط است به طوری که قرار گرفتن در معرض این ذرات با عملکرد منفی کلیه در تبدیل فرم فعال ویتامین دی مرتبط است و همچنین این ذرات آلودگی هوا کاتابولیسم ویتامین D را افزایش می دهند. دولتی این نکته را یادآور شد که همیشه این سطح سرمی باید بالای ۳۰ باشد و اگر کمتر از ۳۰ باشد باید با مراجعه به پزشک یا کارشناس تغذیه میزان مصرف ویتامین دی را برایتان تا آمدن به سطح مطلوب تجویز کنند.

بیشتربخوانید:

آلودگی هوا عامل افزایش فشار خون در زنان باردار

آلودگی هوا و بیماری های تنفسی

تعداد بازديد: 47 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز