Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:52

5
آذر
معجزه چای سبز بر سلامت خانم‌ها

معجزه چای سبز بر سلامت خانم‌ها

خواص چای سبز به قدری بی‌شمار است که در یک عبارت می‌توان آن را درمان تمام بیماری‌ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد. چای سبز نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای به دست می آید.

به گزارش سلامت نیوز ،چای سبز، از آن نوشیدنی‌های گرم و پرطرفداری است که حتی طعم نه چندان خوب آن، باعث نشده است جای خودش را در بین ما ایرانی‌ها از دست بدهد و البته به دلایل مختلفی از جمله کاهش وزن در بین خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد که در ادامه به بررسی فواید این چای دوست داشتنی خواهیم پرداخت.

 

بیشتربخوانید:

فواید شستن دندان با چای سبز

 

 

کاهش وزن

تاثیر‌ چای سبز بر کاهش وزن را می‌توان در دو بخش بررسی کرد:اول این‌که چای سبز با کاهش اشتها به شما کمک می‌کند کالری کمتری دریافت کنید، در نتیجه خواهید توانست بدون تلاش اضافی به‌طور خودکار وزن کم کنید و دوم این‌که چای سبز به ‌علت داشتن آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین سوخت ‌و ساز شما را افزایش می دهد و در نتیجه در مقایسه با حالت عادی کالری بیشتری می‌سوزانید.

معجزه‌گر پوست

چای سبز سرشار از انواع آنتی اکسیدان، آمینو اسید، آنزیم، ویتامین B، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است و از این رو برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.علاوه بر نوشیدن این چای، می توانید چای سبز را در انواع ماسک صورت برای از بین بردن جوش و درخشان کردن آن استفاده کنید.

پیشگیری از سرطان

چای سبز، دارای پلی فنول‌هاست.پلی فنول‌ها خط دفاعی کلیدی در برابر رادیکال‌های آزاد و دیگر مهاجمان مضر یا سرطان‌زا در بدن محسوب می‌شود. درنتیجه با نوشیدن مداوم چای سبز، خطر ابتلا به سرطان‌های ریه، پستان و بسیاری از انواع دیگر سرطان را در خود کاهش می‌دهید.

 

بیشتربخوانید:

مزايای فراوان چای سبز

 

 

دهان و دندان

باکتری‌ها و حالت اسیدی بزاق و تشکیل جرم در دندان را کاهش می‌دهد و از این رو از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و برای مقابله با خون‌ریزی لثه موثر است.

نکات مهم استفاده از چای سبز

*به دلیل داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به خصوص آهن جلوگیری می‌کند.*خانم‌های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آن‌هایی که ضربان قلب‌شان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.*مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.*زیاده روی در مصرف این چای می‌تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود.

 

بیشتربخوانید:

عمرتان را با مصرف قهوه و چای سبز طولانی تر کنید

 

 

برچسب ها: چای سبز، خواص چای سبز، دمنوش چای سبز، لاغری با چای سبز تعداد بازديد: 2371 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز