Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 16 مهر 1401 - 01:13

20
اسفند
۶ کاری که افراد خوشحال پیش از خوابیدن انجام می‌دهند

۶ کاری که افراد خوشحال پیش از خوابیدن انجام می‌دهند

در این گزارش از ۶ کار مهمی که افراد خوشحال قبل از رفتن به خواب انجام می‌دهند، گفته‌ایم.

به گزارش پزشک : احساس شادی در ما انسان‌ها غالبا حرکتی نزولی دارد. کودکی‌های شاد ما به مرور زمان جای خود را به بزرگسالی غمگین و افسرده می‌دهد و اغلب ما این قضیه را به عنوان بخشی جدانشدنی از سرنوشت و تقدیر خود پذیرفته‌ایم. حال آن که سرنوشت و تقدیر را خود ما می‌سازیم. چه بسیار افرادی که در فقر و تنگنا زندگی می‌کنند و شاد هستند و چه بسیار افراد موفق و ثروتمند که با افسردگی و روحیات غمگین زندگی می‌کنند. کلید دستیابی به شادی دائم کماکان ناشناخته است، اما می‌دانیم که این افراد در بسیاری از امور زندگی رفتار‌های مشابهی دارند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید متن ۶ کار مهمی است که افراد خوشحال قبل از رفتن به خواب انجام می‌دهند. این موارد را با هم مرور می‌کنیم با این امید که دنبال کردن چنین الگو‌هایی از ما انسانی شاد و شادتر بسازد.

بیشتر بخوانید:

آدم‌های موفق وقت خود را با این چیز‌ها تلف نمی‌کنند!

 

 

۱- عبادت کردن

شاید شما هم تا کنون افرادی را دیده باشید که هیچ چیز در زندگی ندارند، چه از جهت مالی و حتی چه از جهت سلامتی جسم. شاید دیدن خندیدن و شادی این افراد برای شما تعجب‌آور باشد. در بررسی‌های انجام شده این افراد به طور معمول از نظر اعتقادی افراد قویتری هستند و عبادت و دعا نقش موثری در شادی آن‌ها دارد. عبادت چه از لحاظ مذهبی و چه از لحاظ روانشناسی مزایای زیادی دارد که در این بین دو نکته حائز اهمیت است. اول این که در عبادت شما از نعمت‌هایی که در زندگی دارید سپاس‌گزاری می‌کنید و چه چیز ارزشمندتر و قابل ستایش‌تر از این که شما یک روز دیگر را هم زندگی کرده‌اید و این انرژی مثبت از شکرگزاری در تمام زندگی شما نشر پیدا می‌کند. دوم زمانی که شما دعا می‌کنید و حتی در دعای خود چیزی را طلب می‌کنید و یا از شرایط موجود شکوه و شکایت می‌کنید ناملایمات و سختی‌های زندگی را به نیرویی بزرگتر می‌سپارید و از لحاظ روحی به آرامش می‌رسید که باعث می‌شود سریعتر به خواب روید و فردای شادتری را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید:

15روش ساده برای رهایی از افسردگی

 

 

۲- مطالعه

استرس بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی‌های امروزی است؛ بنابراین بسیار مهم است که یاد بگیرید سطح استرس خود را کنترل کرده و آن را کاهش دهید تا از خواب مشوش و بی‌خوابی‌های شبانه در امان باشید. خواندن کتاب خوب پیش از خواب می‌تواند به ما در کاهش این استرس کمک کند.

همان طور که پیشتر در مقاله ۱۳ روش برای این‌که سریع‌تر به خواب برویم اشاره کردم، کتاب خواندن پیش از خواب می‌تواند در کیفیت و نحوه خوابیدن بسیار تاثیرگذار باشد. همان گونه که بسیاری از افراد موفق و البته شاد این کار را قبل از خوابیدن انجام می‌دهند و البته باز هم تکرار می‌کنیم که منظور خواندن کتاب به صورت آنلاین و یا با استفاده از ابزار‌های دیجیتال نیست.

بیشتر بخوانید:

11عادت افراد خوشحال

 

 

برچسب ها: استرس، افسردگی، شاد بودن، مطالعه، خوابیدن تعداد بازديد: 104 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز