Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 05:33

30
دی
تجلیل از مهین فرهادی‌زاد و چند نکته

تجلیل از مهین فرهادی‌زاد و چند نکته

در مراسم تجلیل از «مهین فرهادی‌زاد»، که با حضور مدیران ارشد ورزش کشور در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، لازم دانستم درباره برگزاری این مراسم نکاتی را به شرح ذیل بیان کنم:

سید عبدالحمید احمدی/ معاون سابق توسعه ورزش بانوان

 

تحریریه زندگی آنلاین : در مراسم تجلیل از «مهین فرهادی‌زاد»، که با حضور مدیران ارشد ورزش کشور در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، لازم دانستم درباره برگزاری این مراسم نکاتی را به شرح ذیل بیان کنم:

نکته اول؛ اقدام ارزشمند و قابل تحسین کمیته ملی المپیک در برگزاری این مراسم و تقدیر و تجلیل از خادمان‌ ورزش، گامی بلند در ترویج و تثبیت فرهنگ قدرشناسی در فضای ورزش کشور است که انشالله با توجه مدیران ارشد ورزش شاهد تداومان خواهیم بود.

نکته دوم؛ توسعه کمی وکیفی ورزش بانوان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چهار دهه اخیر مرهون‌ تلاش مدیرانی است که علیرغم سختی‌ها و موانع فراوان داخلی وخارجی، قدمی پای به عقب ننهادند و با تدبیر و شجاعت و سعه صدر این مسیر دشوار و پر فراز و نشیب را طی نمودند. تا جایی که امروز بانوان ورزشکار ایران به عنوان الگوی زنان مسلمان‌ توانسته‌اند در عرصه‌های جهانی و بین المللی ورزش افتخارات کم نظیری را در رشته‌های گروهی و انفرادی رقم بزنند و نام خود را در تاریخ ورزش ماندگار کنند.

 بیشتربخوانید:

نگاهی به موانع حضور فعال زنان در ورزش

 

نکته سوم؛ بدون شک بزرگ‌ترین مزیت ورزش قهرمانی ایران در رویدادهای بین المللی پیش رو در حوزه ورزش بانوان خواهد بود و همانطور که در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی و المپیک و پارالمپیک در دو دهه قبل شاهد بودیم ظرفیت مدال آوری بانوان می‌تواند به تقویت و ارتقای جایگاه ایران در رده بندی این بازی‌ها بینجامد که این مهم از راهبردهای توسعه ورزش قهرمانی کشور خواهد بود.

نکته چهارم؛ توسعه ورزش در ایران بدون مشارکت و حضور گسترده بانوان به سرانجام نخواهد رسید و به همین دلیل مهم‌ترین قشر برای فرهنگ سازی ورزش در خانواده‌های ایرانی بانوان و مادران ایران خواهند بود که با ورزش هم سلامت جسمی و روحی و اجتماعی خود را ارتقا بخشیده و هم سایر اقشار و آحاد مردم را به مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی ترغیب و تشویق نمایند.

نکته پنجم؛ خداقوت و دست مریزاد به بانوان بزرگواری که در چهار دهه اخیر با عزمی راسخ و همتی والا و تحمل ناملایمات و با برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌ها و دلسوزی‌های خود این مسیر ناهموار را طی نموده و توانستند این نهال را به درختی تناور و پرثمر تبدیل نمایند. درختی که امروز به جهت استواری و ریشه‌های محکم آن نویدبخش روزهای موفق‌تر برای آینده ورزش کشور خواهد بود. براین اساس جا دارد همواره از بزرگانی چون خانم طاهریان، خانم فرهادی زاد، و جمع بزرگ خانم‌های ورزش بانوان کشور در ادارات کل استان‌ها، فدراسیون‌ها و هیات های ورزشی، باشگاه‌ها، و مربیان و قهرمانان ورزشی در همه رشته‌ها سپاسگزار باشیم و از تلاش خستگی ناپذیر این جمع بزرگ در اعتلای ورزش کشور بیش از گذشته و آن چنان که شایسته است قدردانی نماییم.

 بیشتربخوانید:

حمایت تمام قد دولت از سازمان‌های مردم نهاد

نگاهی به موانع حضور فعال زنان در ورزش

 

برچسب ها: زنان، ورزش، ورزش بانوان، المپیک تعداد بازديد: 198 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز