Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:14

31
تیر
جولان کرونا در جاده‌ها و بیمارستان‌ها با اشغال ۱۰۰ درصد تخت‌های بستری

جولان کرونا در جاده‌ها و بیمارستان‌ها با اشغال ۱۰۰ درصد تخت‌های بستری

امروز در حالی که حود ۲۷ هزار و ۵۰۰ بیمار جدید به تعداد کرونایی های کشور اضافه و تختهای کرونایی در تهران کاملا اشغال شد، مرکز کنترل و مدیریت راهها اعلام کرد شلوغترین جاده های کشور راههایی است که به شمال ختم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنطور که به نظر می رسد تعطیلات عید قربان و کرونا هم نتوانست روند رو به رشد ابتلای مردم به این بیماری مرگبار را متوقف کند. البته طبیعی است وقتی شلوغترین جاده های ایران راههای منتهی به شمال باشد کرونا هم در استانها به یکه تازی ادامه خواهد داد.

آنطور که وزارت بهداشت اعلام کرده آمار ابتلا همچنان رو به افزایش است. از دیروز تا امروز ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۵۲۷ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید. تا کنون سه میلیون ۱۸۵ هزار و ۹۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

چهار هزار و ۵۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۵ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۴۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

با این وضعیت قرمز شدن تمام ایران چندان هم دور از انتظار نیست زیرا بر اساس اعلام اپلیکشین ماسک، تعداد شهرهای قرمز کرونایی از ۱۶۹ به ۲۳۲ شهر افزایش یافت.

تا روز گذشته ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۱۳ شهر نیز در وضعیت زرد قرار داشتند که تعداد این شهرها به ۲۳۲ شهرستان قرمز، ۱۱۷ شهرستان نارنجی و ۹۹ شهرستان زرد کرونایی تغییر کرد و تغییرات جدید رنگ بندی شهرهای کرونایی از روز پنچ شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

جولان کرونا در جاده‌ها و بیمارستان‌ها با اشغال ۱۰۰ درصد تخت‌های بستری

بر همین اساس شهرهای جدید قرمز رنگ عبارتند از: آذرشهر، سراب، عجب شیر (آذربایجان شرقی)، ارومیه، شاهین دژ، ماکو، چایپاره (آذربایجان غربی)، خلخال، مشگین شهر، گرمی (اردبیل)، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدن، فلاورجان، نجف آباد، گلپایگان (اصفهان)، ساوجبلاغ (البرز)، آبدانان (ایلام)، دیلم (بوشهر)، زیرکوه، قائنات (خراسان جنوبی)، چناران (خراسان رضوی)، اندیمشک، بندرماهشهر، بهبهان (خوزستان)، ابهر، خدابنده، خرمدره، زنجان (زنجان)، دامغان، شاهرود (سمنان)، آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، سپیدان، فسا، مرودشت، پاسارگاد، کازرون (فارس)، آبیک، آوج (قزوین)، الیگودرز، کوهدشت (لرستان)، اراک، دلیجان، زرندیه (مرکزی)، اسدآباد، همدان (همدان)، شهرکرد، فارسان (چهارمحال و بختیاری)، بیجار، سنندج (کردستان)، بافت، بردسیر، ریگان (کرمان)، سنقر، صحنه، گیلانغرب (کرمانشاه)، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، طوالش، لاهیجان (گیلان) و اشکذر (یزد).

حتی اخبار رسیده از بیمارستانها هم نشان می دهد ضریب اشغال تخت در آی‌سی‌یو کودکان قبلاً ۳۵ درصد بود و حالا در موج پنجم صددرصد است. یعنی همه تختهای بیمارستانی کودکان اشغال است و جا برای بیماران جدید نیست. این خبرهای بد در حالی منتشر می شود که تحقیقات جدید نشان می دهد که حتی یک مورد خفیف یا بدون علامت کووید۱۹ باعث پاسخ قوی آنتی بادی در کودکان و نوجوانان می شود.

اخبار مربوط به واکسیناسیون هم امروز بازتابهای زیادی داشت. در یکی از مهمترین خبرها کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، واکسن آسترزنکا (تولیدی ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، ژاپن)، واکسن اسپوتنیک وی، پاستوکووک، واکسن سینوفارم (پکن)، واکسن کوویران برکت و واکسن کووکسین(بهارات بیوتک هند)  را به عنوان واکسن های کرونا دارای مجوز مصرف اضطراری در ایران را معرفی کرد

جولان کرونا در جاده‌ها و بیمارستان‌ها با اشغال ۱۰۰ درصد تخت‌های بستری.

همچنین گزارش منتشر شده در صدا و سیما نشان داد در یکی از مراکز واکسیناسیون خودرویی در تهران ازدحام و تعداد خودروها سبب ایجاد صف هفت کیلومتری برای واکسن زدن شد.

نکته اینجاست که اعلام شده واکسیناسیون عمومی از سرعت بالایی برخوردار است و با همکاری نیروهای اورژانس سرعت واکسیناسیون هم بیشتر شده است. خبرها حاکی از آن است که نیروهای اورژانس تهران با ورود به طرح واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ ضمن استقرار ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در پارک پرندگان (شیان) نسبت به تزریق واکسن به واجدین شرایط اقدام کردند.

پیش از این به صورت متوسط در هر ساعت ۱۲۰ تا ۱۵۰ دوز واکسن تزریق می‌شد که در این طرح بیش از ۳۰۰ دوز واکسن در ۹۰ دقیقه تزریق شد.

برچسب ها: سفر، ویروس کرونا، محدودیت های کرونایی، کرونای دلتا تعداد بازديد: 221 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز