Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:20

25
مهر
درباره سرنوشت فعال زن محبوس سعودی

درباره سرنوشت فعال زن محبوس سعودی

با گذشت بیش از یک ماه و نیم از قطع تماس‌های لجین الهذلول، فعال بازداشت شده در زندان‌های عربستان و افزایش نگرانی‌های خانواده الهذلول درباره سرنوشت او، برخی فعالان کمپینی را برای اعلام همبستگی با این فعال زن عربستانی

تحریریه زندگی آنلاین : با گذشت بیش از یک ماه و نیم از قطع تماس‌های لجین الهذلول، فعال بازداشت شده در زندان‌های عربستان و افزایش نگرانی‌های خانواده الهذلول درباره سرنوشت او، برخی فعالان کمپینی را برای اعلام همبستگی با این فعال زن عربستانی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند. علیاء الهذلول، خواهر لجین با انتشار چند رشته توییت اعلام کرد: لجین از یک ماه و نیم قبل تماسی نگرفته است، آیا شروع به آماده کردن او برای مرگ کرده‌اند تا بعد او را تحویل دهند تا در میان ما بمیرد و از مسؤولیت قتل او رها شوند، همان کاری که با صالح الشیحی کردند و او را به خانواده‌اش تحویل دادند تا در میان آنها بمیرد؟ او در ادامه توییت کرد: لجین پس از آنکه مدت‌های طولانی از تماس با خانواده محروم بود و بیش از چهار ماه بود به او اجازه ملاقات داده نشده بود، در طول ماه‌های گذشته به صورت پراکنده با خانواده خود تماس داشت.

 

بیشتربخوانید:

چرا کسی نگران زنان نیست؟!

 

 

 خواهر لجین در ادامه خطاب به مسؤولان عربستان توییت کرد: او را به قتل نرسانید. هرگز بعد از مرگ او ساکت نخواهیم ماند. ده‌ها فعال هشتگ "لجین را به قتل نرسانید" و نیز هشتگ "لجین را آزاد کنید" را به زبان انگلیسی توییت کردند و این هشتگ‌ها در عربستان پرکاربردترین شده و در صدر قرار گرفتند. کاربران توییتر ضمن ابراز انزجار خود از اقدام مسؤولان عربستانی در نقض حقوق لجین الهذلول و شکنجه او با وجود اینکه خودش از مدافعان حقوق بشر است، آزادی او را خواستار شدند. عمر بن عبد العزیز، مخالف عربستانی در پخش زنده‌ای در حساب کاربری خود در توییتر از شکنجه، بی‌هوشی و تعرض به لجین در زندان و نیز تهدید او به قتل و تجاوز سخن گفت. بن عبد العزیز در ادامه گفت: این موجوداتی که امروز بر کشور حاکمند، چگونه مخلوقاتی هستند؟

 

شبیه به انسان و قاتلانی که جز به زنان به کسی نمی‌توانند زور بگویند. عبد العزیز الحضیف، مخالف عربستانی نیز گفت: محمد بن سلمان از لجین الهذلول می‌ترسد زیرا تغییراتی که در عربستان رخ داد، او پیشتر همراه با گروهی از فعالان خواسته بود. الحضیف در ادامه حمله شدیدی را علیه بن سلمان آغاز کرده و شکست او مقابل قطر در پرونده‌هایی در دادگاه‌های بین‌المللی را یادآور شد.

بیشتربخوانید:

حمایت تمام قد دولت از سازمان‌های مردم نهاد

زنان باید حقوق خود را بشناسند

 

 

برچسب ها: حقوق زنان، عربستان، زنان سعودی، صالح الشیحی، تساوی حقوق زنان تعداد بازديد: 235 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز