Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:56

2
شهریور
۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند ؛ هشدار به مردان در کلانشهرها

۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند ؛ هشدار به مردان در کلانشهرها

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وابسته به جهاددانشگاهی، میزان ناباروری زوجین ایرانی را ۲۰ درصد عنوان کرد.

مهر نوشت: مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وابسته به جهاددانشگاهی، میزان ناباروری زوجین ایرانی را ۲۰ درصد عنوان کرد.

علی صادقی تبار اظهار کرد: ناباروری یکی از مشکلات شایع در سطح جهان است و میزان ناباروری هم از حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد در کشورهای مختلف بسته به شرایط آسیب زا و مشکلات و بیماری‌ها متفاوت است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در دنیا، ۴۰ درصد مشکل ناباروری مربوط به آقایان و ۴۰ درصد هم مربوط به بانوان است و ۲۰ درصد هم یا به هر دو نفر ارتباط دارد و یا اینکه علت آن ناشناخته است.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه عوامل زیان آور محیطی در شهرهای بزرگ اثر بیشتری بر ناباروری مردان دارند، گفت: میزان ناباروری مردان در شهرها به ویژه شهرهای صنعتی بیشتر است.

صادقی تبار اظهار کرد: خداوند عضو تولید سلول‌های جنسی را به گونه‌ای طراحی کرده و آفریده که باید با حرارت کمتر از ۳۷ درجه سانتی گراد حفظ و نگهداری شود به همین دلیل لازم است که این عضو به طور طبیعی در داخل حفره شکم قرار نگیرد. مشکل بچه‌هایی که در هنگام تولد بیضه‌های آنها نزول نکرده و بیرون نیامده با عمل جراحی حل می‌شود اما اگر این اتفاق نیفتد و بیضه‌ها به همان شکل نزول نکرده باقی مانند در آینده باعث ناباروری فرد می‌شود.

وی در ادامه گفت: عوامل محیطی دیگری وجود دارد مانند مواد نگهدارنده در مواد غذایی، دخانیات و مشروبات الکلی، آلودگی هوا، ذرات معلق، امواج الکترومغناطیسی، سبک زندگی ناسالم و استفاده از لباس‌های تنگ که می‌توانند باروری افراد را تحت تأثیر قرار دهند.

بیشتربخوانید:

شایع ترین علت ناباروری در بین زنان

 

 

 

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا عنوان کرد: بیماری واریکوسل می‌تواند باعث ضعیف شدن توانمندی در پدران و در نهایت هم منجر به ناباروری آقایان شود.

صادقی تبار با بیان اینکه تغذیه سالم و بروز رفتارهای نرمال در زندگی، سلامت باروری افراد را تأمین می‌کند گفت: یکی از آسیب‌های رایج در پسربچه‌ها عفونت و آسیب‌های فیزیکی است که در اثر ضربه و یا برخورد جسم سخت به اندام تناسلی وارد می‌شود و اگر منجر به خونریزی شود می‌تواند مشکلاتی را در باروری آنها ایجاد کند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار کشوری، ۲۰ درصد زوجین اعم از خانم و آقا یا هر دو دچار مشکل ناباروری هستند که درصد بسیار بالایی است اما این موضوع زمانی مشکل ساز خواهد شد که زوجین، باروری و فرزند دار شدن خود را به سال‌های بعد موکول کنند و مراجعه‌ای به مراکز درمان ناباروری نداشته باشند.

 بیشتربخوانید:

مهم ترین دلیل ناباروری مردان کدام است؟

ناباروری در میان مردان ایرانی ؛ از علت تا درمان

 

برچسب ها: درمان، ناباروری، بارداری، نازایی تعداد بازديد: 133 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز