Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:59

17
اردیبهشت
مهم ترین دلیل ناباروری مردان کدام است؟

مهم ترین دلیل ناباروری مردان کدام است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: علل مردانه ناباروری عمدتاً مربوط به سبک زندگی و بیماری‌های قبلی است اما شایع ترین عامل در آقایان بیماری واریکوسل است که کیفیت اسپرم سازی را مختل می‌کند.

فرزاد علامه عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در برنامه «روزنه» درباره ناباروری در مردان اظهار کرد: ناباروری چالشی است که در کشور ما حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد زوجین با آن درگیر هستند.

وی با بیان اینکه ناباروری علل زنانه و مردانه دارد افزود: آن دیدگاه قدیمی که زنان را دلیل ناباروری می‌دانست دیگر وجود ندارد و تقریباً به صورت ۵۰ درصدی است و مسائل مردانه هم نصف دیگر دلیل ناباروری زوجین را تشکیل می‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: علل مردانه ناباروری عمدتاً مربوط به سبک زندگی، نوع تغذیه و بیماری‌های قبلی و مصرف دخانیات و الکل است اما شایع ترین عامل در آقایان بیماری واریکوسل (واریسی شدن وریدها) است که کیفیت اسپرم سازی در مردان را مختل می‌کند.

علامه با بیان اینکه ۴۰ درصد مردان با این بیماری به مراکز ناباروری مراجعه می‌کنند گفت: واریکوسل همیشه هم باعث ناباروری نمی‌شود بلکه ۱۵ درصد جوانان این مشکل را دارند اما درصدی از اینها ممکن است که دچار ناباروری شوند.

وی متذکر شد: مشکلات هورمونی، مواجهات شغلی و برخی بیماری‌های دیگر نیز می‌توانند منجر به ناباروری در مردان شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه درصد خیلی کمی از مردان هستند که باید از روش اهدای جنین استفاده کنند گفت: مشکلات هرچقدر هم که زیاد باشد اما با روش‌های نوین می‌توان تا ۹۰ درصد به باروری افراد کمک کرد تا فرزند خودشان را داشته باشند و برای ۱۰ درصدی هم که هیچ کاری نمی‌شود برایشان انجام داد از روش اهدای تخمک و جنین استفاده می‌کنیم.

برچسب ها: باروری، ناباروری، مردان، بارداری، واریکوسل، مشکلات هورمونی، اسپرم، اهدا تخمک تعداد بازديد: 169 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز