Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:19

4
آذر
۶ نشانه غافلگیرکننده بارداری که از آن بی‌خبرید!

۶ نشانه غافلگیرکننده بارداری که از آن بی‌خبرید!

اگرچه بارداری بدون شک دوران فوق العاده ای است، اما اغلب با علائم بسیار عجیب و غریب و ناخوشایند همراه است.

اگرچه بارداری بدون شک دوران فوق العاده ای است، اما اغلب با علائم بسیار عجیب و غریب و ناخوشایند همراه است و برخی از آنها ممکن است خیلی زود ظاهر شوند، حتی قبل از اینکه تست بارداری شما مثبت شود. از طعم غیرمعمول در دهان گرفته تا سرگیجه، بسیاری از علائم آزاردهنده بارداری وجود دارد که مطمئناً پس از زایمان آنها را فراموش خواهید کرد.

 
 
 

۱. آبی شدن توالت 

۶ نشانه غافلگیرکننده بارداری که از آن بی‌خبرید!
اگر متوجه لکه های آبی روی صندلی توالت خود شوید، احتمالا فکر می کنید که شلوار جین شما مقداری از رنگ آبی خود را روی پوست شما باقی می گذارد. اما این پدیده ممکن است در واقع نشانه بارداری باشد. اگرچه هیچ توضیح علمی برای آن وجود ندارد، بسیاری از زنان باردار متوجه آبی شدن صندلی توالت خود می شوند. یکی از دلایل محتمل آن، پوشش آنتی باکتریال روی صندلی توالت است که به هورمون های بارداری واکنش نشان می دهد. ویتامین های دوران بارداری نیز ممکن است باعث تغییرات هورمونی در بدن شود که به نوبه خود می تواند روی رنگ صندلی توالت تأثیر بگذارد.

بیشتربخوانید:

10 موقعیتی که در آن احتمال بارداری وجود دارد

 

 

 

 

 

۲. احساس طعم فلز در دهان

۶ نشانه غافلگیرکننده بارداری که از آن بی‌خبرید!
زنان باردار ممکن است هوس غذایی بسیار عجیبی داشته باشند، اما اگر طعم فلز را در دهان خود احساس می کنید، در واقع یک دلیل علمی پشت آن وجود دارد. هورمون های بارداری به طرق مختلف بر بدن تأثیر می گذارند و افزایش استروژن و پروژسترون ممکن است باعث ایجاد طعم فلز در دهان شود. خوشبختانه با جویدن آدامس یا مصرف مقداری نمک می توان به راحتی از شر آن خلاص شد.

 

۳. متورم شدن لثه ها

۶ نشانه غافلگیرکننده بارداری که از آن بی‌خبرید!
اگر متوجه شدید که لثه‌هایتان حساس‌تر از همیشه شده‌اند، احتمالاً باردار هستید. بارداری بر جریان خون در بدن تأثیر می گذارد و باعث تورم و خونریزی لثه ها می شود. حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید و از مسواک با موهای نرم برای کاهش علائم استفاده کنید.

بیشتربخوانید:

علائمی که خبر از مادر شدن شما می دهد

 

 

 

 

۴. سوزش سر دل یا رفلاکس معده

۶ نشانه غافلگیرکننده بارداری که از آن بی‌خبرید!
احساس سوزش آزاردهنده در مرکز قفسه سینه ممکن است بعد از خوردن یک وعده غذایی بسیار تند ظاهر شود، اما ممکن است نشانه بارداری نیز باشد. در واقع، سوء هاضمه در دوران بارداری بسیار رایج است زیرا کودک در حال رشد مدام به شکم شما فشار می آورد. برای تسکین این احساس ناخوشایند، سعی کنید کافئین را کاهش دهید و وعده های غذایی کوچک را اغلب به جای وعده های بزرگ ۳ بار در روز مصرف کنید.

 

۵. ورم کردن

۶ نشانه غافلگیرکننده بارداری که از آن بی‌خبرید!

ورم کردن ممکن است یکی از اولین علائم بارداری باشد. زمان بارداری سطح پروژسترون سر به فلک می‌کشد و باعث می‌شود زنان باردار حتی در همان ابتدای بارداری احساس پف کردن داشته باشند. پروژسترون هضم را کند می کند و به کودک این امکان را می دهد که بیشترین مواد مغذی را از غذا دریافت کند که باعث ورم می شود.

 

۶. سرگیجه 

 

۶ نشانه غافلگیرکننده بارداری که از آن بی‌خبرید!

سرگیجه ای که ممکن است هنگام بلند شدن از رختخواب احساس کنید ممکن است یکی از اولین علائم بارداری باشد. افزایش جریان خون ممکن است بر فشار خون تأثیر بگذارد و باعث احساس سرگیجه شود. اگرچه احساس سرگیجه مطمئناً خوشایند نیست، خبر خوب این است که دلیلی برای نگرانی نیست.

 بیشتربخوانید:

10مورد از مهم‌ترین علائم بارداری دوقلو را بشناسید

 

 

 

برچسب ها: سوزش سر دل، بارداری، علائم بارداری، سرگیجه، ریفلاکس معده، رابطه زناشویی، رابطه جنسی، ویار، پروژسترون، تست بارداری، تورم لثه تعداد بازديد: 487 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز