Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:32

15
دی
مادران باردار و شیرده روزانه سه لیوان شیر مصرف کنند

مادران باردار و شیرده روزانه سه لیوان شیر مصرف کنند

کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیر و لبنیات یکی از گروه‌های مهم در هرم غذایی است که همه افراد در گروه‌های سنی

تحریریه زندگی آنلاین : ندا فرح بخش؛ کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیر و لبنیات یکی از گروه‌های مهم در هرم غذایی است که همه افراد در گروه‌های سنی مختلف باید روزانه حداقل ۲ واحد مصرف کنند.

یک واحد از گروه شیر و لبنیات برابر با یک لیوان شیر یا ماست کم چرب، یا ۴۵ تا ۶۰ گرم پنیر معمولی معادل یک و نیم قوطی کبریت، یک چهارم لیوان کشک، ۲ لیوان دوغ، یا یک و نیم لیوان بستنی پاستوریزه است.

باید توجه داشت که گروه شیر و لبنیات در هرم غذایی فقط شامل شیر، ماست، پنیر، کشک و بستنی و دوغ است و سایر فرآورده‌های لبنی مثل سرشیر، خامه و کره به علت دارا بودن چربی از نظر تغذیه‌ای در گروه شیر و لبنیات قرار نمی‌گیرند و باید کمتر مصرف شوند.

 اگر در طول روز یک لیوان شیر، یک لیوان ماست و یک و نیم قوطی کبریت پنیر مصرف شود در واقع سه واحد از گروه شیر و لبنیات استفاده شده است. نوجوانان در سن بلوغ و مادران باردار و شیرده باید روزانه حداقل سه لیوان شیر یا جایگزین‌ آن را مصرف کنند. لبنیات جزو غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی است، زیرا منابع خوبی از کلسیم، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری مانند فسفر، پتاسیم، منیزیم و ویتامین A, B2, B12 را فراهم می‌کند.

 بیشتربخوانید:

بخور ، نــخــورهـای بــارداری و شـیـردهــی

میان وعده‌های مفید برای خانم‌های باردار

تغذیه ماه به ماه در دوران بارداری

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، شیر، لبنیات، دوران شیردهی تعداد بازديد: 259 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز