Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:09

13
آذر
در بارداری دو برابر دیگران غذا نخورید!

در بارداری دو برابر دیگران غذا نخورید!

معمولا افرادی که قصد بارداری دارند یا جواب آزمایش آنها مثبت شده است، غذاهای پر چرب و پرکالری مصرف کرده یا از تحرک و فعالیت‌های ورزشی خود می‌کاهند

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر مریم نواب زاده؛ متخصص و مدرس طب ایرانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معمولا افرادی که قصد بارداری دارند یا جواب آزمایش آنها مثبت شده است، غذاهای پر چرب و پرکالری مصرف کرده یا از تحرک و فعالیت‌های ورزشی خود می‌کاهند، در صورتی که این امر اشتباه است. دیدگاه غلط بسیاری از افراد این است که فکر می‌کنند بانوان باردار باید برای دو نفر غذا بخورند، یعنی دو برابر حالت طبیعی؛ در حالی که این امر می‌تواند برای دستگاه‌های هضم کننده بدن مادر مشکل‌ساز باشد. در دوران بارداری بدن بانوان دچار تغییراتی شده و سیستم ایمنی، قدرت دفاعی تضعیف می‌شود، از این رو تا حد امکان باید منابع مورد نیاز بدن از مواد غذایی تامین شود. فعالیت‌های به اندازه و اکسیژن‌رسانی کافی باعث تقویت سیستم بدن و ماندگاری جنین می‌شود. مشکلات شایع هنگام بارداری، گوارش، معده و کبد ناسالم در بدن مادر برای رشد یک جنین سالم بسیار مشکل‌زا است و گاهی اوقات مصرف گیاهان دارویی می‌تواند عارضه داشته باشد و باعث سقط جنین شود. مصرف داروهای مکمل شیمیایی زیر نظر پزشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید اصولی باشد و در درجه اول مادر باید از منابع غذایی نیازهای بدن خود و جنین را تامین کند. غذا اولین منبع تغذیه کودک در شکم مادر است، بنابراین مصرف غذاهایی که سرشار از مواد مغذی باشد و تغذیه مناسب، رشد کودک را تقویت می‌کند.

بیشتربخوانید:

آشنایی با سندروم پیش از قاعدگی

 بهترین غذاها برای بارداری

 

 

برچسب ها: تغذیه، اضافه وزن، بارداری تعداد بازديد: 230 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز