Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 00:00

24
شهریور
وضعیت بیمه ناباروری در فراکسیون زنان مجلس بررسی شد

وضعیت بیمه ناباروری در فراکسیون زنان مجلس بررسی شد

رئیس فراکسیون زنان مجلس از بررسی بیمه ناباروری در این فراکسیون خبر داد و گفت: امسال برای درمان ناباروری ۲۰۰۰ میلیارد ریال ذیل ردیف‌های وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است نحوه هزینه‌کرد این بودجه به‌ ویژه در بخش بیمه درمان ناباروری ابهاماتی داشت

تحریریه زندگی آنلاین : رئیس فراکسیون زنان مجلس از بررسی بیمه ناباروری در این فراکسیون خبر داد و گفت: امسال برای درمان ناباروری ۲۰۰۰ میلیارد ریال ذیل ردیف‌های وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است نحوه هزینه‌کرد این بودجه به‌ ویژه در بخش بیمه درمان ناباروری ابهاماتی داشت که در جلسه امروز بررسی شد. فاطمه قاسم‌پور از رشد درصد خانواده‌های نابارور خبر داد و گفت: جامعه ایرانی نیازمند حمایت‌های جدی در زمینه فرزندآوری، خانواده‌های نابارور است. به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در سال ۱۳۹۳ در قوانین بودجه ‌سنواتی، برنامه‌ای تحت عنوان کمک به اجرای سیاست‌های جمعیتی کشور ذیل ردیف‌های هزینه‌ای ستادی وزارت بهداشت قرار گرفت. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انجام اقدامات و بسته‌های اجرایی سیاست‌های جمعیتی کشور، درمان ناباروری و... از جمله فعالیت‌های تعریف‌شده ذیل این برنامه بود.

 

از سوی دیگر در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷، اعتبار این فعالیت ۱۵۰۰ میلیارد ریال و در بقیه سال‌ها ۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده است. همچنین از سال  ۱۳۹۸، فعالیت حمایت از درمان ناباروری از ذیل برنامه کمک به سیاست‌های جمعیتی کشور خارج و جزء بسته‌های برنامه طرح تحول سلامت قرار گرفت. رئیس فراکسیون زنان مجلس با استناد به لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: امسال برای درمان ناباروری ۲۰۰۰ میلیارد ریال ذیل ردیف‌های وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است و به دلیل اهمیت موضوع و نحوه هزینه‌کرد این بودجه به‌ویژه در بخش بیمه درمان ناباروری، این نشست تشکیل شده تا موارد ابهام این هزینه‌کرد مورد بررسی قرار گیرد. رییس فراکسیون زنان مجلس در پایان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد زوجین نابارور با مداخلات غیرتهاجمی مشکلشان رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: لازم است تمرکز وزارت بهداشت صرفاً بر تأمین خدمات تهاجمی به زوجین نباشد. همچنین در فرمهای راهنمای تعریف‌شده به طب ایرانی نیز توجه شود.

 

بیشتربخوانید:

نگاهی به موانع حضور فعال زنان در ورزش

حمایت تمام قد دولت از سازمان‌های مردم نهاد

برچسب ها: ناباروری، درمان ناباروری، بچه دار شدن، حمایت از حقوق زنان، فراکسیون زنان مجلس تعداد بازديد: 318 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز