Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:20

9
اردیبهشت
جنسیت جنین را با خوردن این مواد غذایی تعیین کنید

جنسیت جنین را با خوردن این مواد غذایی تعیین کنید

رعایت این رژیم توسط پدر فقط از جنبه روانی در همراهی با همسر موثر خواهد بود.

دکتر سید علی کشاورز، رئیس گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که زمان شروع رژیم غذایی برای تعیین جنسیت جنین حداقل دو ماه قبل از بارداری است، گفت: "نقش تغذیه در تعیین جنسیت تا حدود 75 تا 80 درصد به اثبات رسیده است." وی با بیان این که بیماری‌هایی نظیر هموفیلی و دیستروفی عضلانی فقط در جنس مذکر بروز می‌کند، افزود: "با توجه به اهمیت این موضوع و دلایل پزشکی تصمیم‌گیری در مورد تعیین جنسیت جنین کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

رئیس گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اهمیت نسبت یون‌ها در مواد غذایی یادآور شد:«یون‌های سدیم، پتاسیم و کلسیم در تعیین جنسیت جنین نقش اساسی دارند و نسبت یون‌ها در مواد غذایی مهمتر از غلظت آن‌ها است.» وی با اشاره به این که استفاده از یون‌های سدیم و پتاسیم باعث تشکیل جنین مذکر و یون‌های کلسیم و منیزیم باعث تشکیل جنین مونث می‌شود، گفت: "رعایت رژیم به مدت شش ماه مجاز است. در صورتی که در طی این مدت بارداری اتفاق نیفتد رعایت رژیم غذایی بیش از مدت شش ماه سبب ایجاد کمبود مواد مغذی خواهد شد."

بیشتر بخوانید:

آزمایش تعیین جنسیت با جوش شیرین چیست؟

بد و خوب تعیین جنسیت جنین

عوارض بارداری نوزاد پسر بیشتر است یا دختر؟


مواد غذایی غیرمجاز در رژیم غذایی جنین پسر شامل میگو و تخم مرغ و از گروه میوه‌ها و سبزیجات کرفس و اسفناج، لوبیای سبز، کاهوی سبز، بیسکویت، کاکائو و شکلات است.

دکتر کشاورزی با اشاره به رژیم پیشنهادی در تعیین جنسیت جنین دختر گفت: "حذف نمک در غذاها از نکات مهم در این رژیم است. از گروه میوه‌ها و سبزیجات مادر می‌تواند هویج، خیار، لوبیا سبز، سیب، ترب و سیب‌زمینی و پیاز مصرف کند ولی در مصرف انواع لبنیات هیچ گونه محدودیتی ندارد."

انواع موادغذایی غیر مجاز در تعیین جنسیت جنین 

این مواد غذایی شامل نان سفید، ذرت، سبوس گندم، لوبیای خشک و عدس و از گروه سبزی و میوه‌ها زردآلو ، موز، چغندر، گیلاس، خیار، تره، خرما، شاهی، اسفناج، نارنگی، خربزه و زیتون است.

رعایت رژیم غذایی فقط در مادر ضرورت دارد، رعایت این رژیم توسط پدر فقط از جنبه روانی در همراهی با همسر موثر خواهد بود.


منبع :isna.ir

برچسب ها: تغذیه سالم، بارداری، تغذیه در بارداری، تعیین جنسیت جنین، تعیین جنسیت نوزاد تعداد بازديد: 577 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز