Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:36

14
فروردین
بهترین راه افزایش وزن جنین

بهترین راه افزایش وزن جنین

اغلب خانم‌ها به محض اطمینان از بارداری خود اولین چیزی که به آن فکر می‌کنند سلامت و رشد مناسب جنین است.

یکی از مواردی که برای سلامت جنین در سونوگرافی‌ها بررسی می‌شود وزن او در دوره‌های مختلف بارداری است. اندازه گیری‌هایی که توسط پزشک انجام می‌شود به طور صد در صد دقیق نیست، اما تا حد زیادی به پزشک کمک می‌کند وضعیت جنین را بررسی کند. شاید برای شما جالب باشد چه مواردی در وزن گیری جنین در طول بارداری تاثیر دارد در مطلب زیر موارد را با هم مرور می‌کنیم.

۱-رژیم غذایی سالم و مناسب
رژیم غذایی مادر نقش بسیار مهمی در سلامت و وزن‌گیری جنین دارد و باید حاوی میوه‌های تازه، سبزیجات، حبوبات، گوشت و مرغ باشد. به طور کلی مواد زیر باعث وزن‌گیری بهتر جنین می‌شود: سیب زمینی، عدس، لوبیا، آب پرتقال، ماست، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، ماهی سالمون، تخم مرغ، شیر، مرغ، سویا.

۲- مصرف آجیل و میوه‌های خشک
مادر باید مصرف گردو، بادام، برگه زردآلو و انجیر را در برنامه غذایی خود بگنجاند. البته در مصرف هیچ ماده‌ای نباید زیاده‌روی کرد.

۳- مصرف قرص‌های ویتامین مخصوص دوران بارداری
به خانم‌های باردار توصیه می‌شود طبق نظر پزشک ویتامین‌های مخصوص دوران بارداری را برای وزن‌گیری بهتر جنین مصرف کنند.

۴- نوشیدن آب و مایعات کافی
نوشیدن آب و مایعات کافی در بارداری بسیار مهم است و مصرف کم آن‌ها باعث خطرات زیادی می‌شود. به همین دلیل به مادران باردار توصیه می‌شود در طول روز به مقدار کافی آب، آب میوه، آب سبزیجات و همچنین شیر مصرف کنند.

۵- داشتن استراحت کافی
خانم‌های باردار باید به اندازه کافی استراحت داشته باشند. فشار زیاد می‌تواند روی رشد جنین و همچنین وزن او تاثیر منفی بگذارد. داشتن هشت ساعت خواب شبانه و بدون وقفه برای خانم‌های باردار ضروری است.

۶- مثبت اندیش و آرام باشید
افزون بر سلامت جسم مادر، سلامت روح و روان او نیز بسیار اهمیت دارد. هر گونه استرس و اضطراب مادر روی سلامت و وزن‌گیری جنین تاثیر مستقیم می‌گذارد. در نهایت افزون بر همه این موارد مادر‌های باردار باید تحت نظر پزشک باشند تا پزشک روند رشد جنین را به طور ماهانه بررسی کند و در صورت نیاز برای مادر باردار برای رشد و وزن‌گیری بهتر جنین دارو تجویز کند.

منبع: خراسان

بیشتر بخوانید:

8علامت زودرس بارداری

شیر دهی به نوزاد در این ساعات ممنوع!

خطرناک‌ترین ماه‌های سال برای به دنیا آوردن نوزاد

حاملگی با تخمدان های پر از کیست

برچسب ها: بارداری، تغذیه در بارداری، جنین، بارداری خارج از رحم، افزایش وزن جنین، وزن گیری جنین تعداد بازديد: 516 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز