Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09:37

26
فروردین
آیا نرم‌کننده مو باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا نرم‌کننده مو باعث ریزش مو می‌شود؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از نرم‌کننده به علت مواد شیمیایی که در آن‌ها وجود دارد، می‌تواند سبب طاسی شود، ولی این واقعیت ندارد زیرا نرم‌کننده‌ها به سلامت پوست سر کمک می‌کنند

تحریریه زندگیآنلاین : بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از نرم‌کننده به علت مواد شیمیایی که در آن‌ها وجود دارد، می‌تواند سبب طاسی شود، ولی این واقعیت ندارد زیرا نرم‌کننده‌ها به سلامت پوست سر کمک می‌کنند و آن را تغذیه و مرطوب می‌کنند. استفاده از یک نرم‌کننده مو ملایم می‌تواند رطوبت لازم برای حفاظت از موها و سلامت آن‌ها را به وجود آورد.

 عوارض نرم‌کننده مو

عدم محافظت از مو

چنانچه حتی پس از استفاده از نرم‌کننده، موهایتان حس خشکی می‌کند یا به راحتی وز می‌شود، نرم‌کننده خود را عوض کنید. بررسی‌ها نشان داده است که بعضی از نرم‌کننده‌ها هیچ سودی برای مو ندارد. در صورتی که ترکیبات مواد شیمیایی خوب نباشد، موهای شما رطوبت مورد احتیاج را دریافت نخواهد کرد.

بیشتربخوانید:

کمبود دریافت ویتامین دی و مشکلات پوست و مو

خوردن این میوه ریزش مو را متوقف می‌کند

 

 

 

مواد شیمیایی مضر

بعضی از نرم‌کننده‌ها دارای سولفات سدیم لوریت هستند که یک ماده کف کننده در بسیاری از محصولات پوستی مو و مو است. سولفات سدیم لورات می‌تواند سبب خشکی انواع خاصی از موها شود. همین‌طور می‌تواند سبب واکنش‌های آلرژیک پوستی شود. اگر پوست سر شما بعد از استفاده از نرم‌کننده و شستشو احساس تحریک کرد، برچسب نرم‌کننده را از نظر وجود مواد تشکیل دهنده بررسی کنید و نرم‌کننده‌ها و شامپوهایی را که بدون سولفات هستند امتحان کنید.

 

موهای بدحالت

از دیگر عوارض نرم‌کننده مو بد حالت شدن موهاست. موهای بیش از اندازه نرم شده معمولاً خیلی بد حالت می‌شوند. چنانچه موهای شما بیش از اندازه حالت گرفته است، باید از یک نرم‌کننده سبک‌تر استفاده کنید که سبب می‌شود موهای شما مرطوب شود بدون اینکه موهایتان بدحالت شود.

بیشتربخوانید:

شایع ترین علائم کمبود ویتامبن دی در بدن

 

 

 

 

 پیشگیری از عوارض نرم‌کننده مو

بیشتر نرم‌کننده‌هایی که در داروخانه وجود دارند در بدترین حالت موها را به طور کامل رطوبت رسانی نمی‌کنند. برای محافظت و تغذیه موها باید یک نرم‌کننده ملایم انتخاب کرد که مواد تشکیل دهنده آن طبیعی باشد مثل روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان یا فندق.

 از نرم‌کننده‌هایی که دارای سدیم لوریل سولفات یا سدیم لوریل اتر سولفات هستند استفاده نکنید. این مواد شیمیایی به بسیاری از نرم‌کننده‌های بازار افزوده می‌شوند تا کف کنندگی آن را افزایش دهند ولی اثبات شده است که برای پوست ضرر دارد.

 بعد از انتخاب نرم‌کننده مناسب با بهترین ترکیبات، نکته بعدی این است که با موی مرطوب به درستی رفتار کنید تا از صدمه به آن پیشگیری شود.

 

 

تعداد بازديد: 53 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز