Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:23

6
فروردین
مراقبت‌های پوستی ویژه مسافران

مراقبت‌های پوستی ویژه مسافران

یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی، آشنایی با اصول حفظ سلامت و مراقبت از پوست است. از آنجایی هر شهر آب‌وهوای مخصوص به خودش را دارد، لازم است هنگام سفر به تطبیق روتین پوستی خود با آب‌وهوا توجه کافی داشته باشید.

تحریریه زندگی آنلاین : یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی، آشنایی با اصول حفظ سلامت و مراقبت از پوست است. از آنجایی هر شهر آب‌وهوای مخصوص به خودش را دارد، لازم است هنگام سفر به تطبیق روتین پوستی خود با آب‌وهوا توجه کافی داشته باشید. در ادامه این مقاله هر آنچه باید درباره روتین پوستی در سفر بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.تغییر شرایط آب‌وهوایی می‌تواند تأثیرات مختلفی مانند خشکی، حساسیت یا آفتاب‌سوختگی را با خود به همراه داشته باشد، به همین دلیل داشتن یک روتین پوستی در سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به تفکیک به شرح نکات مهم پوستی در سفر‌های نوروزی می‌پردازیم:

بیشتربخوانید:

کارکردهای اثربخش روغن سبوس برنج در زیبایی

 

 

 

 

از دوش آب داغ دوری‌کنید!

استفاده از دوش آب داغ پس از طی یک مسافت طولانی لذت‌بخش است. اما لازم است بدانید استفاده از آب گرم علاوه بر خشکی پوست می‌تواند باعث باز شدن منافذ صورت و تجمع آلودگی بر روی پوست شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از حمام کردن یا شستن صورت خود با آب گرم خودداری کنید.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب

برخی افراد به‌اشتباه تصور می‌کنند که استفاده از کرم ضد آفتاب مختص به تابستان است. درحالی‌که آفتاب در بهار نیز می‌تواند برای پوست مضر باشد. اگر قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی رادارید برای روتین پوستی در سفر خود از به همراه داشتن کرم مرطوب‌کننده و ضد آفتاب غافل نشوید.

 

استفاده از روغن صورت

استفاده از روغن‌های صورت می‌تواند در کاهش خشکی پوست تأثیر چشم‌گیری داشته باشد. روغن‌های آرگان، نارگیل زیتون بهترین محصولاتی هستند که برای رفع خشکی و التهاب پوست می‌‌توان در سفر‌های نوروزی از آن‌ها استفاده کرد.از روغن‌های آرگان، نارگیل و زیتون می‌توان برای رفع خشکی پوست در سفر استفاده کرد.

 بیشتربخوانید:

روش های ساده پاکسازی پوست بینی

ساخت چند ماسک سیاه خانگی برای پاکسازی پوست صورت

 

 

 

استفاده از کرم آب‌رسان

ازآنجایی‌که ممکن است برای بیرون رفتن در سفر نیاز به آرایش داشته باشید، بهتر است قبل از استفاده از لوازم‌آرایش، از کرم آب‌رسان استفاده کنید تا علاوه بر رفع خشکی پوستی، مواد آرایشی به‌خوبی جذب پوستتان شوند.

 

بالم لب

علاوه بر پوست صورت، پوست لب نیز ممکن است در اثر سرما آسیب ببیند و دچار خشکی و ترک شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی با خود یک بالم لب به همراه داشته باشید. به‌جای بالم لب از وازلین نیز می‌توانید استفاده نمایید.

 

استفاده از ضد آفتاب

چه در طول سفر و چه غیر از سفر، کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین لوازم روتین پوستی است. هنگام تهیه کرم ضد آفتاب برای مناطق گرمسیر به spf توجه کنید و کرم‌هایی را خریداری کنید که داری spf بالای 50 باشند.

 

شست و شوی صورت

بیرون رفتن در مناطق گرمسیر پوست را در معرض ترشح چربی قرار می‌دهد، به همین دلیل برای جلوگیری از تجمع چربی و به وجود آمدن جوش‌‌های سرسیاه، شست و شوی صورت را به‌عنوان اصلی‌ترین رکن روتین پوستی در سفر خود قرار دهید. بعد از‌ رسیدن به اقامتگاه پوست خود را با شوینده مناسب بشویید. انتخاب نوع شوینده بسته به نوع پوست شما می‌تواند متفاوت باشد.

 

مرطوب نگه‌داشتن پوست

اگر در سفر به مناطق گرمسیر قصد رفتن به استخر رادارید، برای جلوگیری از خشکی پوست از ژل و کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده نمایید. همچنین قرار دادن  روغن بادام به‌عنوان روتین پوستی در سفر نیز به حفظ لطافت و جلوگیری از خشکی پوست کمک بسیاری می‌کند.

بیشتربخوانید:

7ماسک بی نظیر مخصوص پوست های چرب

 

 

 

مرطوب نگه‌داشتن پوست

اگر در سفر به مناطق گرمسیر قصد رفتن به استخر رادارید، برای جلوگیری از خشکی پوست از ژل و کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده نمایید. همچنین قرار دادن  روغن بادام به‌عنوان روتین پوستی در سفر نیز به حفظ لطافت و جلوگیری از خشکی پوست کمک بسیاری می‌کند.

 

روش جلوگیری از جوش زدن در سفر

در حین سفر، تغییر شرایط آب‌وهوایی و استفاده از مواد غذایی مختلف پوست ممکن است باعث ایجاد جوش بر روی پوست صورت شوند. چند روش جلوگیری از جوش زدن در سفر:

استفاده میوه و سبزیجات

ازآنجایی‌که ممکن است در طول سفر شیرینی‌جات و خوراکی‌های مختلفی را میل کنید، برای جلوگیری از جوش  در سفر از میوه، سبزیجات و مواد غذایی حاوی اکسیدان بالا  استفاده نمایید.برای جلوگیری از جوش زدن در سفر، استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان بالا می‌تواند بسیار مفید باشد.

از مصرف لوازم‌آرایش خودداری کنید!

مصرف لوازم‌آرایش به‌صورت متوالی می‌تواند باعث ایجاد جوش بر روی پوست شود. توصیه می‌کنیم به‌جای استفاده از محصولات آرایشی، از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.

آماده‌سازی پوست قبل از سفر

یک تا دو روز قبل از سفر با استفاده لایه‌بردار و ماسک‌های آب‌رسان، پوست خود را برای سفر آماده کنید. این کار باعث می‌شود قبل از سفر پوستتان شرایط خوبی داشته باشد و جوش نزنید.

عدم اقامت در محیط‌های غیربهداشتی

از مهم‌ترین نکات پوستی در سفر‌های نوروزی که بسیاری از افراد به آن توجه کافی ندارند، اسکان در اقامتگاه‌های غیربهداشتی است. اقامت در محیط‌های غیربهداشتی و چادر‌های مسافرتی فاقد پشه‌بند، می‌تواند باعث ایجاد جوش، حساسیت و یا حتی در موارد حاد بروز بیماری‌هایی مانند گال شود.

 

برچسب ها: پوست، زیبایی، مراقبت از پوست، روغن نارگیل، سفر، کرم ضد آفتاب، خشکی پوست، آفتاب سوختگی، ماسک های خانگی، التهاب پوستی، روغن آرگان تعداد بازديد: 194 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز