Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:00

4
فروردین
دانستنی‌های بهداشتی آرایش

دانستنی‌های بهداشتی آرایش

قبل از اقدام به آرایش دست‌ها را کاملاً بشویید تا از انتقال میکروب‌ها به صورت و چشم‌ها ممانعت کنید. قبل از خواب حتماً صورت و چشم‌ها را با کمک پاک‌کننده مناسب از آرایش پاک کنید.

به قلم : دکتر آناهیتا شاهین گوهر - متخصص پوست و مو

 

تحریریه زندگی آنلاین : قبل از اقدام به آرایش دست‌ها را کاملاً بشویید تا از انتقال میکروب‌ها به صورت و چشم‌ها ممانعت کنید. قبل از خواب حتماً صورت و چشم‌ها را با کمک پاک‌کننده مناسب از آرایش پاک کنید. حتماً لوازم آرایشی را از فروشگاه‌های معتبر و برندهای معتبر تهیه کنید. حتماً از برندهای شناخته شده ایرانی دارای مجوز وزارت بهداشت یا برندهای وارداتی دارای طرح شبنم استفاده کنید به تاریخ مصرف هر محصول بهداشتی و آرایشی روی جعبه درج شده توجه کنید و با اتمام آن لوازم آرایشی را دور بریزید.

علاوه بر تاریخ درج شده روی محصول اکثر محصولات به ویژه کرم‌ها دارای یک تاریخ مصرف از زمان باز شدن نیز هستند که نشان دهنده تاریخ مجاز مصرف محصول پس از باز شدن است و لازم است آن تاریخ نیز مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال اکثر کرم‌های ضد آفتاب تا ۶ تا ۱۲ پس از باز کردن پلمپ کرم قابلیت مصرف دارند حتی اگر روی جعبه تاریخ طولانی‌ترس درج شده باشد. علامت تاریخ انقضای پس از باز شدن به شکل یک قوطی کرم در حال باز شدن است که روی آن 6m یا 12m یا عدد دیگری درج شده که نشان می‌دهد از زمان باز شدن محصول ۶ ماه یا ۱۲ ماه انقضا دارد.

بیشتربخوانید:

8+1 باید و نباید درباره آرایش های روزانه

 

 

 

مدت زمان ماندگاری برخی لوازم آرایشی پس از باز شدن

 کانسیلر: ۱ سال

 رژ گونه پودری: دو سال

 رژ گونه کرمی: ۱۲ تا ۱۸ ماه

 رژلب: یک سال

 سایه و مداد چشم: یک سال

 خط چشم مایع و ریمل: ۳ ماه

 عطر و ادکلن: ۳ تا ۵ سال

 لاک ناخن: ۱ تا ۲ سال

 بیشتربخوانید:

چگونه چشم ‌های ریز را آرایش کنیم تا درشت ‌تر به‌ نظر برسد؟

 

 

ریمل‌ها از آنجا که فرم مایع دارند و در تماس مستقیم با چشم‌ها هستند ریسک انتقال میکروب زیادی دارند علاوه بر توجه به تاریخ انقضا باید توجه داشت که عمر استفاده بی‌خطر از ریمل تنها سه ماه بعد از اولین بار مصرف است.

این عدد در مورد مداد چشم طولانی‌تر است و به یک سال می‌رسد اگر پس از هر بار استفاده از مداد چشم یا لب آن را بتراشید، احتمال باقی ماندن میکروب روی آن کمتر شده و دوام آن طولانی‌تر می‌شود.

در مورد همه لوازم آرایشی اگر متوجه تغییر در رنگ و یا قوام آن (سفت شدن یا روغن انداختن) شدید باید آن را دور بیندازید.

ابزارهای مورد استفاده برای اسکراب باید پس از هر بار مصرف شسته و در آفتاب انداخته تا خشک شوند..

خود کرم‌های اسکراب چون در محیط مرطوب حمام قرار دارند و استفاده می‌شوند احتمال رشد میکروب‌ها در آن‌ها زیاد می‌شود پس محکم بستن در آن‌ها اهمیت دارد.

سفت شدن یا پودر شدن کرم پودر جامد و از بین رفتن درخشندگی و انسجام بافت سایه چشم نشانه فاسد شدن آن است.

 بیشتربخوانید:

آموزش حجم دادن به صورت با آرایش

روش های ترمیم پنکیک و رژگونه شکسته

توصیه هایی مهم برای خرید لوازم آرایش مناسب

 

 

برچسب ها: پوست، آرایش، لوازم آرایش، خط چشم، حساسیت پوستی، مراقبت از پوست، رژلب، رژ گونه، لایه برداری پوست، لاک ناخن، کرم، تاریخ انقضا، اسکراب، میکاپ، آرایشی بهداشتی تعداد بازديد: 143 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز