Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:20

20
اسفند
نسخه مراقبت از پوست در فصول سرد سال

نسخه مراقبت از پوست در فصول سرد سال

پوست صورت و بدن در زمستان از سرما آسیب می‌بیند. زمستان با همه زیبایی‌هایش، می‌تواند به پوست آسیب برساند و موجب تحریک پوست شود. شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده، هم از زمستان لذت ببرید

تحریریه زندگی آنلاین : پوست صورت و بدن در زمستان از سرما آسیب می‌بیند. زمستان با همه زیبایی‌هایش، می‌تواند به پوست آسیب برساند و موجب تحریک پوست شود. شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده، هم از زمستان لذت ببرید و هم با خارش، قرمزی و التهاب ناشی از سرما و خشکی هوا مواجه نشوید. در ادامه به یادآوری نکات ساده اما اساسی و مهم در ارتباط با مراقبت از پوست در زمستان خواهیم پرداخت. اگر در فصل زمستان، با مشکلات حاد ناشی از سرمای هوا مواجه شدید؛ می‌توانید به پزشکان پوست مراجعه نمایید و از درمان‌های کلینیکال در این زمینه بهره‌مند شوید.

بیشتربخوانید:

مراقبت از پوست در روزهای سرد

 

 

 

 

استفاده از دستگاه بخور برای حفظ رطوبت محیط‌های سربسته

استفاده از دستگاه بخور برای حفظ رطوبت محیط‌های سربسته، علاوه بر حفظ رطوبت محیط و تسهیل تنفس و مزایای دیگری که دارد؛ می‌تواند به افزایش رطوبت پوست که در زمستان به‌شدت کاهش می‌یابد کمک کند. دستگاه بخور را در اتاق‌هایی که بیشترین زمان را در آن‌ها می‌گذرانید، ازجمله اتاق‌خواب خود ، استفاده کنید.

 

کاهش دمای وسایل گرم‌کننده در حد معمول

یکی از مواردی که موجب خشکی هر چه بیشتر منزل و دیگر مکان‌های سرپوشیده می‌شود؛ استفاده از وسایل گرمایشی است. این وسایل علاوه بر گرم نگه‌داشتن محیط، موجب خشکی هوا نیز می‌شوند. به همین جهت توصیه می‌کنیم. دمای این وسایل را تا حدی نگه‌دارید که فضا بیش‌ازاندازه گرم و خشک نشود و سرما هم کاملاً ملموس نباشد.

 بیشتربخوانید:

ماسک خانگی برای درمان خشکی پوست در سرما

 

 

 

 

پاک‌کننده‌های ملایم و بدون بو را برای پوست خود انتخاب کنید

برای نظافت و شستشوی پوست، استفاده از صابون اشتباه است زیرا باعث خارش و خشکی پوست می‌شود. به‌عنوان‌مثال، صابون‌های معمولی می‌توانند حاوی مواد معطر و تحریک‌کننده باشند. به همین جهت توصیه می‌کنیم؛ از ژل شستشوی پاک‌کننده و مرطوب‌کننده مناسب پوست خود، که روی برچسب آن بدون بو و غیر آلرژی‌زایی قیدشده است، استفاده کنید؛ و به‌طورکلی از شستشوی مکرر و زیاد پوست بپرهیزید.

 

با آب داغ و در زمان طولانی دوش نگیرید

به دلیل سرمای هوا با آب کمی گرم‌تر از حالت معمولی دوش گرفتن و به مدت طولانی دری در حمام ماندن؛ کمی وسوسه‌انگیز است. طبق تحقیقات انجام‌شده، مناسب‌ترین زمان برای در حمام ماندن 10 الی 15 دقیقه است و بیش از این ماندن در بخار گرم و قرار گرفتن در معرض آب داغ، به پوست آسیب می‌رساند. همچنین استفاده بیش‌ازحد از آب گرم یا آب بیش‌ازحد گرم نیز، می‌تواند با کاهش میزان چربی لازم برای پوست، آسیب‌زننده باشد. توجه داشته باشید؛ هنگام شستشوی روزانه دست‌ها و استحمام، آب نباید به حدی گرم باشد که موجب قرمزی پوست شود. در استفاده از خشک‌کن برای دست‌ها نیز باید دقت شود؛ پوست دست کاملاً خشک نشده و کمی مرطوب بماند.

 

محصولات آرایشی و بهداشتی خود را تغییر دهید

در روزهای سرد، هنگامی‌که پوست شما خشک‌شده دچار خارش می‌شود؛ از کرم‌های مرطوب‌کننده با درصد بالاتری از رطوبت و چربی استفاده نمایید. بسیاری از مواد حاوی الکل، می‌توانند پوست شمارا بیشتر خشک کنند؛ توصیه می‌شود از محصولاتی که حاوی الکل هستند؛ در این روزها استفاده نکنید. و شب‌ها پس از پاک کردن پوست، حتماً از مرطوب کننده‌های غنی‌تر از مواد موردنیاز پوست، استفاده کنید. لب‌هایت را فراموش نکن، استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب پوست لب، می‌تواند باعث بهبود لب‌های خشک و ترک‌خورده شود؛ و اگر، بااین‌حال، همچنان به خشکی لب و پوسته‌پوسته شدن آن دچار هستید؛ مرطوب‌کننده مناسب‌تری را جستجو کنید.

 بیشتربخوانید:

رازهای مراقبت از پوست در برابر خشکی و سرما

 

 

 

استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای ابری

در روزهای برفی زمستان، برف اشعه خورشید را منعکس می‌کند. طبق گفته انجمن سرطان پوست، قرار گرفتن در این شرایط تا 80 درصد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. استفاده از ضد آفتاب در هوای سرد زمستان به همان اندازه که در تابستان اهمیت دارد، مهم است. همچنین در روزهای ابری اشعه ماورا بنفش زیان‌آور خورشید می‌تواند از ابرها بگذرد و همچنان به پوست صدمه بزند. به همین دلیل باید حتی در روزهای ابری زمستان هم از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید و تمام مناطقی از پوست را که در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند با ضد آفتاب کاور کنید.

 

لباس‌های مرطوب را سریع عوض کنید تا از خارش پوست جلوگیری کنید

پوشیدن لباس و کفش مرطوب می‌تواند باعث تحریک بیشتر پوست و ایجاد خارش شود. اگر لباس‌هایی مانند دستکش، جوراب یا پیراهن شما خیس شد، حتماً آن‌ها را در اسرع وقت عوض کنید و از اینکه لباس مرطوب به تن داشته باشید؛ بخصوص در زمستان خودداری کنید.

بیشتربخوانید:

7 ماده غذایی برای مقابله با خشکی پوست

 

 

 

پیروی از رژِم غذایی مناسب و درست

گاهی اوقات وقتی پوست بسیار خشک است؛ می‌توان از طریق غذاها یا مکمل‌هایی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 یا امگا 6 هستند؛ مانند روغن ماهی و روغن بذر کتان به رفع خشکی پوست کمک کرد. البته نمی‌توان صرفاً به تغذیه توجه نمود؛ و از خود پوست غافل شد. به یاد داشته باشید که باوجود تغذیه خوب، حفظ رطوبت موضعی پوست ضروری است.

 

 

 

برچسب ها: پوست، لوازم آرایش، سرطان پوست، مراقبت از پوست، امگا 3، پاکسازی پوست، ماسک خانگی، خشکی پوست، اگزما، خارش پوست، سرمازدگی، خشکی لب، سرما تعداد بازديد: 171 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز