Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 12:22

3
اسفند
مراقبت از پوست صورت با ۶ ماسک خانگی

مراقبت از پوست صورت با ۶ ماسک خانگی

احتمالاً می‌دانید که برخی از مواد خوراکی که هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم را می‌توان به‌عنوان ابزار و درمانی برای زیبایی بیشتر نیز به کار گرفت. به‌طور مثال، برای براق کردن موها از آب‌لیمو استفاده می‌شود.

تحریریه زندگی آنلاین : احتمالاً می‌دانید که برخی از مواد خوراکی که هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم را می‌توان به‌عنوان ابزار و درمانی برای زیبایی بیشتر نیز به کار گرفت. به‌طور مثال، برای براق کردن موها از  آب‌لیمو استفاده می‌شود. یا از روغن‌زیتون برای مرطوب و چرب کردن پوست‌های خشک بهره گرفته می‌شود. یا مثلاً عسل را می‌توان به‌عنوان درمانی برای رفع جوش و آکنه استفاده کرد. در همین راستا، در ادامه این مطلب چندین روش درمانی یا ماسک خانگی را برایتان انتخاب کرده‌ایم که به بهبود هر چه بیشتر زیبایی و سلامت شما کمک شایانی خواند نمود.

 

ماسک لایه‌بردار سفیده تخم‌مرغ

این ماسک موجب پاک‌سازی و باز شدن منفذهای پوست می‌شود و بیشتر برای اشخاصی که ساکن شهرهای بزرگ و آلوده هستند، مناسب خواهد بود. برای ساخت این ماسک، مراحل درج‌شده در زیر را به ترتیب انجام دهید.سفید و زرده را از یکدیگر جدا کنید.سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید.دستمال‌کاغذی حوله‌ای برداشته، آن را در سفیده تخم‌مرغ بخوابانید و سپس روی پوست صورت قرار دهید.اجازه دهید دستمال خشک شود. سپس به‌آرامی آن را از روی پوست‌بردارید.صورت خود را با آب ولرم شسته و در صورت نیاز، کرم مرطوب‌کننده روی آن بمالید.

بیشتربخوانید:

روش های ساده پاکسازی پوست بینی

ساخت چند ماسک سیاه خانگی برای پاکسازی پوست صورت

 

 

 

 

ماسک زرده تخم‌مرغ و روغن‌زیتون، ماسک تغذیه‌کننده پوست

زمانی که احساس می‌کنید پوست صورت شما خسته است و تیره شده، می‌توانید با رسیدگی و تغذیه درست، طراوت و شادابی را دوباره به آن بازگردانید. برای این منظور توصیه می‌کنیم ماسکی که در زیر آموزش داده‌شده را تهیه‌کرده و روی پوست صورت خود بگذارید.سفیده و زرده یک عدد تخم‌مرغ را از هم جدا کنید.زرده را با یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط‌کنید.برای اینکه بوی بهتری پیدا کند، یک قطره از اسانس گیاهی موردعلاقه خود (مثل گل محمدی یا یاس) را به آن اضافه کنید.ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.پس‌ازاین زمان، صورت را با آب گرم بشویید.

 

ماسک شیر و جو دوسر

برای نرم شدن پوست و آب‌رسانی به آن می‌توانید از ماسک شیر و جو استفاده کنید. برای ساخت آن به روش زیر عمل کنید: ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر را درون غذا ساز پودر کنید. ۲ قاشق غذاخوری شیر گرم را افزوده و هم بزنید.سپس ۲ قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون را اضافه کنید. مخلوط را روی صورت بگذارید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.در آخر صورت را با آب گرم بشویید.

 بیشتربخوانید:

7ماسک بی نظیر مخصوص پوست های چرب

 

 

 

ماسک سیب‌زمینی پخته، شیر و روغن بادام

این ماسک برای برطرف کردن آکنه و جوش و همچنین برای سفید و شفاف شدن پوست کارایی زیادی دارد. برای تهیه آن باید به روش زیر عمل کنید:  یک عدد سیب‌زمینی متوسط را آب‌پز کنید. سپس آن را پوست‌کنده و له کنید.۲ قاشق چای‌خوری شیر یا شیر خشک و ۱ قاشق روغن بادام به آن بیفزایید و هم بزنید.مخلوط به‌دست‌آمده را روی پوست قرار داده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.این ماسک را هر هفته ۲ تا ۳ بار روی پوست خود بگذارید و نتیجه آن را خیلی زود ببینید و لذت ببرید.

 

ماسک خیار و لیمو یک‌لایه بردار طبیعی

این ماسک برای شفاف‌سازی پوست بسیار کاربردی است و موجب پاک‌سازی منافذ بسته پوست می‌شود. برای ساخت آن می‌توانید به روش زیر عمل کنید: ۲ عدد خیار را پوست بگیرید، آن را به‌صورت حلقه‌ای برش دهید و ۲ قاشق غذاخوری لیموترش روی آن‌ها بریزید.مخلوط را روی حرارت کم گرم‌کنید.۲ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین افزوده و به مدت یک دقیقه هم بزنید.آن را کنار بگذارید تا خنک شود.با استفاده از قلم‌موی کوچک، آن را روی سطح پوست بمالید تا کاملاً خشک شود. سپس از روی پوست‌بردارید.

 بیشتربخوانید:

درمان خشکی پوست با 2 لوسیون خانگی + طرز تهیه

 

 

 

ماسک عسل

این ماسک یک تغذیه‌کننده‌ مناسب برای پوست است که می‌توان هرروز استفاده کرد. برای بهره‌گیری از خواص عسل کافی است ۳ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱/۳ قاشق چای‌خوری پودر دارچین باهم مخلوط‌کنید. سپس آن‌ها را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

بیشتربخوانید:

فواید روغن کرچک برای پوست صورت

ماسک خانگی برای درمان خشکی پوست در سرما

 

 

برچسب ها: ماسک عسل، جوش، آکنه، مراقبت از پوست، پوست و مو، ماسک خانگی، جوانسازی پوست، ماسک لایه بردار، ماسک، ماسک سفیده تخم مرغ، ماسک خیار تعداد بازديد: 229 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز