Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:56

23
آذر
هفت راهکار خانگی برای خشکی پوست

هفت راهکار خانگی برای خشکی پوست

خشکی پوست در افراد به دلایل مختلف از جمله تغییر شرایط آب و هوایی پیش می‌آید که در این گزارش به چند روش خانگی برای مقابله با آن اشاره شده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: خشکی پوست در افراد به دلایل مختلف از جمله تغییر شرایط آب و هوایی پیش می‌آید که در این گزارش به چند روش خانگی برای مقابله با آن اشاره شده است.

 پوست نقش مهمی برای بدن بازی می‌کند به طوری که سراسر سطح بدن را در برمی گیرد و به نوعی وظیفه محافظت از بدن را دارند، اما بیماری‌های متنوعی هم وجود دارند که مستقیما پوست را هدف قرار می‌دهند.

خشکی پوست یکی از بیماری‌های پوستی است که به دلایل مختلف مانند تغییر فصل، آب وهوا، رژیم غذایی و ... بروز پیدا می‌کند و روش‌های تنوعی هم برای درمان آن کارساز هستند از مصرف داروهای شیمیایی گرفته تا نوشیدن دمنوش‌های گیاهی.

در ادامه این گزارش به روش خانگی و طبیعی برای رفع خشکی پوست اشاره شده است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در خانه انجام دهید.

 بیشتر بخوانید:

علائم پوستی ناشی از بیماری‌های کبدی

 

۱. روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یکی از طبیعی‌ترین روغن‌ها در جهان شناخته می‌شود که تاثیر بسیار زیادی در طراوت و شادابی پوست دارد. مقداری روغن زیتون را روی قسمت خشک شده از پوست بریزید و با یک دستمال گرم و مرطوب آن را ماساژ دهید تا به پوست نفوذ کند.

۲. ماسک آواوکادو

آواکادو

آووکادو یک میوه بسیار کاربردی است که علاوه بر خوردن، مصارف زیادی از آن می‌شود. به عنوان مثال روغن و کرم‌هایی که از عضاره آووکادو تهیه می‌شوند برای درمان بیماری‌های پوستی به خصوص خشکی پوست موثر است.

برای بهبود خشکی پوست پیشنهاد می‌شود که نصف آووکادو تازه را رنده کرده و با یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید و محلول به دست آمده را روی قسمت خشک شده از پوست به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید.

بیشتربخوانید:

مراقبت از پوست در روزهای سرد

ماسک خانگی برای درمان خشکی پوست در سرما

 

 

۳.   جو دوسر

جو

در هنگام خشکی پوست مهم‌ترین اقدام می‌تواند مرطوب نگه داشتن آن باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که یک فنجان جو دوسر را درون وان حمام بریزد و ۳۰ تا ۶۰ دقیقع درون آن قرار بگیرید تا پوست شما برای مدت طولانی مرطوب بماند.

۴. ماسک عسل و جو دوسر

جو عسل

عسل تقریبا طبیعی‌ترین خوراکی است که بدون دخالت دست تهیه می‌شود. یک قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر مخلوط کنید و کمی آن را گرم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بر روی قسمت خشک شده پوست قرار دهید.

 بیشتر بخوانید:

علائم پوستی ناشی از بیماری‌های کبدی

 

 

۵. روغن نارگیل

نارگیل

روغن نارگیل این قابلیت را دارد که در دمای محیط رفته رفته تبدیل به جامد شود. پیشنهاد می‌شود که مقداری روغن نارگیل را در یک محیط نسبتا خنک قرار دهید تا بعد از چند روز تبدیل به یک پماد برای رفع خشکی پوست شود.

همچنین توجه داشته باشید که پس از مصرف پماد نارگیل بر روی پوست، حتما آن قسمت از پوست را به پارچه نخی بپوشانید یا اگر بر روی پا یا دست استفاده کرده اید حتما جوراب یا دستکش بپوشید.

۶. شیر

شیر

شیر حاوی بیشتری اسید لاکتیک موجود در یک خوراکی است. اسید لاکتیک خاصیت‌های زیادی دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به شادابی و مراقبت از پوست اشاره کرد.

یک پارچه تمیز نخی را درون یک سطل از شیر خنک قرار دهید و با استفاده از آن دستمال به مدت ۱۰ دقیقه قسمت خشک شده پوست را ماساژ دهید. این اقدام را تا زمان بهبود کامل پوست و حتی هفته‌ها بعد ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با بیماری های پوستی زنانه

 

 

 

۷. آلوئه ورا

آلوئه ورا

بسیاری از افراد گیاه آلوئه ورا را به عنوان درمان آفتاب سوختگی می‌شناسند، اما این گیاه برای بهبود خشکی و برخی زخم‌های پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست می‌تواند برای برخی از افراد حساسیت ایجاد کند پس برای جلوگیری از بروز آن یک تکه کوچک از این گیاه را بر روی پوست به مدت چند دقیقه قرار دهید و اگر متوجه حساسیت نشدید، آن را ادامه دهید.

گیاه آلوئه ورا به غیر از بهبود خشکی پوست می‌تواند علائم پیری بر روی پوست و جوش‌های آکنه را نیز از بین ببرد.

برچسب ها: پوست، درمان خانگی، خشکی پوست، سرما تعداد بازديد: 274 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز