Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:28

7
آذر
چهار راهکار برای کاهش سفیدی زودرس موی سر

چهار راهکار برای کاهش سفیدی زودرس موی سر

سفیدی مو در سنین پایین عارضه‌ای است که با راهکارهای ساده می‌توان از آن جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: سفیدی مو در سنین پایین عارضه‌ای است که با راهکارهای ساده می‌توان از آن جلوگیری کرد.

بسیاری از افراد از شایع‌ترین مشکل نقص زیبایی که شامل سفید شدن رنگدانه‌های مو است، رنج می‌برند، عارضه ای که در این گزارش به آن می‌پردازیم، سفید شدن موهای سر در سنین پایین است که اغلب به دلیل عوامل ژنتیکی یا کمبود برخی ویتامین‌ها اتفاق می‌افتد.

متخصصان می‌گویند: سفید شدن موها در سنین پایین عمدتاً به دلیل عوامل ژنتیکی و عدم مصرف مواد غذایی که سلامت غده تیروئید و غده هیپوفیز را حفظ می‌کند می‌تواند، منجر به سفید شدن موها شود؛ همچنین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی میتواند، منجر به سفید شدن موهای سر شود. این مواد شامل پاک کننده‌های خانگی، خوشبو کننده‌های هوا، آفت کش‌ها و همچنین محصولات مو حاوی مواد شیمیایی هستند.

وضعیت روانی بر ظاهر مو تأثیر می‌گذارد. این تاثیر را می‌توانید در افرادی که در معرض استرس هستند، در سنین پایین با سفید شدن موها ببینید.

 بیشتربخوانید:

با خوردن این خوراکی ها از سفید شدن موهایتان جلوگیری کنید

 

 

گام‌هایی برای کاهش ظاهر موهای سفید

برای کاهش سفیدی مو در سنین پایین می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

 رژیم غذایی

رزیم غذایی مناسب باید سرشار از آنتی اکسیدان باشد. میوه ها، سبزیجات، ماهی، روغن زیتون و چای سبز به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند.

 

مصرف ویتامین ها

ویتامین D، ویتامین B ۱۲ را می‌توان با استفاده از جگر گاو، عدس، بادام، مارچوبه و شکلات تلخ به عنوان منابع غنی از این ویتامین‌ها بدست آورد.

دلیل اصلی کاهش نسبت ملانین در بدن مصرف سیگار است، با توجه به اینکه سیگار رابطه مستقیمی با آسیب سلولی دارد، می‌توان با ترک یا کاهش مصرف آن گام بلندی در جهت کاهش سرعت سفیدی مو برداشت.
 

 دور ماندن از محصولات شیمیایی مو

شامپو، رنگ، و انواع صابون‌های شیمیایی، بهتراست، استفاده از محصولات شیمیایی مو که باعث آسیب به بافت مو می‌شوند را کاهش داد.

 بیشتربخوانید:

دلایل تغذیه ای سفید شدن مو

 توصیه هایی مفید برای مو مشکی ها

پروتئین‌ درمانی مو در خانه با 3 ماسک ارزان قیمت

 

برچسب ها: سفیدی مو، سفیدی زودرس مو تعداد بازديد: 234 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز