Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:40

17
اردیبهشت
روش‌های خانگی ایجاد چال گونه

روش‌های خانگی ایجاد چال گونه

ایجاد چال گونه در منزل با ورزش گونه، رژیم غذایی سالم، به کمک آرایش، با داشتن لبخندی عریض و استفاده از سر بطری امکانپذیر است.

چال گونه یا چال خنده فرورفتگی کوچکی است که هنگام خندیدن یا حرف زدن بر روی یک گونه یا هردو گونه نقش می‌بندد. چال گونه جذابیت خاصی به صورت فرد می‌دهد و باعث حالت کودکانه و معصومیت در صورت فرد می‌شود. امروزه تعداد زیادی از افراد با عمل جراحی بر روی صورت خود چال گونه می‌گذارند. اما آیا ایجاد چال گونه بدون جراحی و در منزل نیز امکان‌پذیر است؟ جالب است بدانید این کار امکان‌پذیر است.

ایجاد چال گونه در منزل

اگر دوست دارید برای خود چال گونه ایجاد کنید اما از انجام عمل جراحی برای این کار واهمه دارید؛ می‌توانید به روش طبیعی و در منزل این کار را انجام دهید. ایجاد چال گونه در منزل نیازمند روش‌هایی است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

۱- انجام ورزش گونه

انجام ورزش گونه یکی از روش‌های ایجاد چال گونه در منزل است. برای انجام این ورزش‌ها لب‌های خود را غنچه کنید و به سمت جلو ببرید و لپ‌های خود را به سمت داخل بکشید و بمکید، انگار که یک عدد لیمو ترش یا گوجه سبز ترش خورده اید. لپ‌های خود را طوری به داخل بکشید که در بین دندان‌های بالا و پایین قرار گیرد. در این صورت است که چال گونه ایجاد می‌شود. قسمتی از گونه‌های خود که بیشتر از سایر قسمت‌های دیگر به داخل فرو رفته است را فشار دهید و به همان صورت نگه دارید. پس از انجام این حرکت نقطه‌ی عمیقی که ایجاد می‌شود را محکم نگه دارید و سعی کنید در همین حال لب‌های خود را مرتب تکان دهید. چال گونه معمولا با خندیدن بر روی گونه نقش می‌بندد؛ بنابراین بخندید و مرتب انگشتان خود را جابجا کنید و تغییر دهید تا بتوانید ماهیچه‌ای که در ایجاد چال گونه نقش دارد را پیدا کنید و مرتب ورزش دهید. این تمرینات و فشار دادن را هر روز انجام دهید و برای مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر ادامه دهید تا هم چال گونه بر روی صورتتان ایجاد شود و هم برای مدت طولانی‌تری بر روی صورت شما بماند. چندین هفته این کار را تکرار کنید.
با این روش به تمرین با عضلات صورت خود نیز پرداخته اید و ماهیچه‌های صورت خود را ورزیده کرده اید. البته ای روش ایجاد چال گونه در منزل از نظر علمی ثابت نشده است و ممکن است برای شما نتیجه نداشته باشد.

ایجاد چال گونه با ورزش


۲- ایجاد چال گونه با آرایش

در آینه نگاه کنید و بخندید. در زمان خندیدن در اطراف دهانتان یک سری چین و چروک‌ها ایجاد می‌شود. توجه کنید که محل چال لپی که می‌خواهید با آرایش ایجاد کنید به دور و با فاصله از این چین و چروک‌ها باشد. پس از اینکه محل چال گونه خود را تعیین کردید با استفاده از یک مداد ابرو یا مداد چشم به رنگ قهوه‌ای تیره در قسمت بالای نقطه‌ای که برای ایجاد چال در نظر گرفته اید، یک نقطه کوچک قرار دهید. مداد‌های رنگی و سیاه برای این کار مناسب نیستند، زیرا مصنوعی به نظر رسیده و به خوبی با رنگ پوست ترکیب نمی‌شوند. نقطه‌ای را که بالای قسمت چال گونه قرار داده اید را به یک هلال ماه کوچک و نازک تبدیل کنید. طول هلال ماهی که برای ایجاد چال گونه می‌کشید نباید از ۲ و نیم سانتی متر بیشتر باشد. با استفاده از انگشتان یا گوش پاکن این خط را به اطراف پخش کنید و اگر لازم بود باز هم بکشید. با هر بار کشیدن بخندید تا نتیجه را ببینید. از مزایای این کار این است که طبیعی به نظر می‌رسد و موقتی است و به راحتی می‌توانید به حالت طبیعی خود برگردید. از خطرات این روش نیز این است که احتمال دارد پوست شما به خط چشم یا خط ابروی مورد استفاده تان حساسیت داشته باشد و به پوست شما آسیب برسد.
 

ایجاد چال گونه با آرایش


۳- استفاده از سر بطری

سر بطری‌های پلاستیکی که بدون لبه‌های تیز باشد را تهیه کنید. برای تمیز کردن سر بطری‌ها از محلول نمکی استفاده کنید. روبروی آینه بایستید و سر بطری‌ها را در دهان و در بین دندان‌ها و گونه و جایی که می‌خواهید چال گونه ایجاد کنید قرار دهید. سپس به آرامی و با دستان خود سر بطری‌ها را فشار دهید تا بتوانید بر روی گونه خود چال ایجاد کنید. روزانه این کار را انجام دهید تا نتایج بهتری بگیرید. از مزایای این روش ایجاد چال گونه بدون انجام عمل جراحی است و از خطرات آن این است که ممکن است با تمرینات مکرر به دلیل وجود سر بطری در دهان، در دهان خود احساس درد پیدا کنید.


۴- داشتن رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم شامل کم کردن چربی‌ها، قند‌ها و نشاسته است. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و تناسب اندام و کاهش وزن؛ بایستی میوه‌ها و سبزیجات، محصولات لبنی و گوشت فاقد چربی، محصولات سویا، تخم مرغ، ماهی و میگو را در برنامه غذایی خود قرار دهید. میزان مصرف فست فود‌ها و غذا‌های فرآوری شده را کاهش دهید و پروتئین‌های گیاهی، میوه و سبزیجات تازه، ماهی و گوشت کم چرب را جایگزین کنید. همچنین نوشیدن بیش از ۸ لیوان آب در روز می‌تواند سموم و ترکیبات شیمیایی مضر را از بدن دور سازد و برای سلامتی و ایجاد چال گونه در منزل ثابت شده است. از مزایای این کار ایجاد چال گونه به صورت طبیعی است و همچنین سلامتی بدن را نیز به همراه دارد و خطری هم برای فرد ندارد.
 

رژیم غذایی سالم


۵- داشتن لبخندی بزرگ و عریض

لبخند؛ یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد چال گونه در منزل و برای بزرگسالان است. روبروی آینه بایستید و لبخند بزنید. برای اینکه جای چال گونه را مشخص کنید و برای درست انجام دادن تمرین در آینه نگاه کنید و در طول لبخند، گونه‌های خود را به سمت داخل بکشید. این کار را چندین بار در روز و هر بار حداقل ده دقیقه انجام دهید. از مزایای این کار ایجاد چال گونه بدون انجام عمل جراحی است و از معایب آن امکان ایجاد چین و چروک بر روی گونه‌های شما است که با تمرینات زیاد ممکن است بر روی صورت شما ماندگار هم بشوند.
 
ایجاد چال گونه با لبخند عریض

این روش‌ها روش‌های طبیعی و کارآمد برای ایجاد چال گونه در منزل است که می‌توانید در هر زمان آن‌ها را به کار گیرید. امیدواریم این روش‌ها برای شما موثر واقع شوند و به نتیجه دلخواه تان در این زمینه برسید.
 
 

بیشتر بخوانید:

برچسب ها: جراحی زیبایی، جراحی چال لپ، چال گونه، روش های خانگی ایجاد چال گونه، ایجاد چال گونه با آرایش تعداد بازديد: 1168 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز