Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:21

5
آذر
رمز و راز خوش اخلاق شدن همسر

رمز و راز خوش اخلاق شدن همسر

رعایت ۷ توصیه توسط زن‌و‌شوهر‌ها رویای داشتن همسری خوش‌اخلاق و مهربان را به واقعیت تبدیل می‌کند.

زندگی با همسری خوش‌اخلاق نه‌تن‌ها شیرینی‌های بودن زن‌و‌شوهر در کنار هم را چندین برابر می‌کند که تحمل سختی‌ها را هم ساده‌تر خواهد کرد. زوج‌هایی که رابطه‌ای خوب و سالم با یکدیگر دارند و عشق در زندگی‌شان موج می‌زند، برای آن زحمت زیادی کشیده‌اند.

زن و مرد اگر از نظر شرایط اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی به هم نزدیک باشند و بر اساس صداقت و اعتماد به یکدیگر، زندگی خود را آغاز کنند و در طول زندگی به آن توجه کافی داشته باشند و آن را رعایت کنند، علاقه و الفت زیادی بین آن‌ها ایجاد خواهد شد. البته، کار همین‌جا تمام نمی‌شود و پس از آن هر دو نفر برای استمرار روابط خوب بین خود باید دقت و توجه کافی را لحاظ کنند. در ادامه نکات بیشتری در همین باره برای داشتن همسری مهربان و خوش‌اخلاق مطرح خواهد شد.

۷ توصیه به خانم‌ها برای داشتن شوهری خوش‌اخلاق

به‌طور خلاصه می‌توان گفت خانم‌ها برای داشتن شوهری که خوش‌اخلاق باشد، باید هفت نکته را رعایت کنند: ۱-احترام و اهمیت دادن به شوهر، ۲-مهیا کردن محیط پر از امنیت و آرامش در خانه، ۳-همراهی با او در امور مختلف بعد از تصمیم‌گیری، ۴-پرهیز از بحث و مجادله‌های بی نتیجه، ۵-توجه به ظاهر آراسته و مسائل زناشویی، ۶-داشتن صداقت و امانت و ۷- فداکاری و داشتن گذشت در حد معقول.

بیشتربخوانید:

راه های برخورد با همسر بی حوصله و بد اخلاق

 

 

۷ توصیه به شوهر‌ها برای داشتن خانمی خوش‌اخلاق

یک مرد به عنوان شوهر هم اگر یک سری رفتار‌های مناسب را از خودش بروز دهد، شانس بیشتری خواهد داشت تا زندگی با همسری خوش‌اخلاق را در زیر یک سقف تجربه کند: ۱-ابراز محبت و علاقه به همسر، ۲-درک کردن همسر و شرایطش در خانه، ۳-گوش شنوا بودن برای شنیدن ناراحتی همسر، ۴-کمک در کار‌های منزل، ۵-هدیه دادن بدون مناسبت هرچند قیمت زیادی نداشته باشد، ۶-مطلع کردن همسر از امور اقتصادی و شغلی خود، ۷-متعهد بودن به همسر.

موانع خوش‌اخلاق شدن همسر

همان‌طور که گفته شد، اگر زن و شوهر‌ها به یک سری رفتار‌ها پایبند باشند، طبیعتا با همسری مهربان و خوش‌اخلاق در زندگی‌مشترک روبه‌رو خواهند شد و برعکس آن، یک سری رفتار‌های رایج وجود دارد که آرزوی داشتن همسری مهربان را دست‌نیافتنی خواهد کرد.

ندانستن زبان عشق

هرکدام از زوج‌ها باید تلاش کند تا زبان عشق همسر خود را بشناسد و با آن زبان با او ارتباط برقرارکند. زبان‌های عشق شامل وقت گذاشتن برای یکدیگر، کلام تاییدآمیز، خدمت به یکدیگر و تماس فیزیکی است. ناآشنایی با این موضوع، احتمال خوشبختی در زندگی‌مشترک را پایین خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:

نشانه هایی در زندگی مشترک که خبر از عشق قدیمی میدهد!

 

 

 

 

سرزنش کردن و بدبینی

هنگام اختلاف نظر یا سوءتفاهم به جای سرزنش کردن یکدیگر یا تفسیر نادرست، به شناسایی مسئله و یافتن راه‌حل بپردازید. پرهیز از گرفتن تصمیم‌های عجولانه و نادرست در چنین مواقعی و پر و بال ندادن به افکار منفی درباره همسر، توصیه‌ای مهم برای داشتن حسی بهتر درباره اوست.

درد دل نکردن

هر روز یا حداقل هر هفته، زمان مشخصی را برای گفتگو درباره مسائل و مشکلات و به اصطلاح دردل کردن با همسرتان اختصاص دهید. هر یک از زوج‌ها باید دیگری را نزدیک‌ترین و محرم‌ترین فرد به خودش بداند و او را نیمه گم شده، حامی و پشتیبان خود تلقی کند.

تشکر نکردن از رفتار‌های مطلوب

اگر زن یا شوهری از رفتار‌های خوب و درست همسرش تشکر نکند، این کار به تکرار رفتار‌های مثبت نمی‌انجامد.

داشتن انتظارات بیش از حد| انتظارات نامعقول از طرف مقابل، محبت میان افراد را کم می‌کند. زوج‌ها سعی کنند در حد توان همسر انتظارات مادی و غیرمادی خود را تنظیم کنند نه بر اساس خواسته‌ها و رویا‌های خود تا زندگی مشترک‌شان با آرامش بیشتری روبه رو شود.

به یاد نیاوردن روز‌های خوش

تمرکز بیش از حد روی جنبه‌های منفی یکدیگر، قطعا مانع خوش‌اخلاق بودن در زندگی‌مشترک خواهد شد؛ بنابراین اوقات خوش خود را مدام در ذهن مرور کنید. با همسر خود به گونه‌ای رفتار کنید که در روز‌های ابتدای عقد رفتار می‌کردید. با همدلی، همفکری، همکاری و مشورت با یکدیگر درباره مسائل مختلف می‌توان زندگی‌مشترک موفق‌تری را تجربه کرد. برای داشتن یک زندگی‌مشترک با نشاط و موفق باید وقت گذاشت و برای خوش‌گذرانی‌های دو نفره برنامه‌ریزی کرد. در زندگی مشترک باید احساس مسئولیت داشت و لحظه به لحظه به عوامل ایجاد رابطه سالم توجه کرد.

رعایت نکردن حد و مرز‌ها

به طور طبیعی هر زندگی دچار چالش‌های خاص خود می‌شود. مهم این است که در همه حال مراقب باشید که با توهین‌ها و حرف‌های نامربوط حرمت‌ها شکسته نشود. همچنین هریک از زوج‌ها احترام و برخورد مناسب با خانواده همسر را در نظر داشته باشد و به هیچ عنوان موقع درگیری و اختلاف پای خانواده او را وسط نکشد.

 بیشتر بخوانید:

با زبان بدن مردان احساسی آشنا شوید!

زیبایی ظاهر چقدر در انتخاب همسر اهمییت دارد؟

 

 

 

برچسب ها: روابط زناشویی، ازدواج، آرامش، همسرداری، صداقت تعداد بازديد: 118 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز