Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 17:58

27
اسفند
نکاتی برای آقایانی که به زودی پدر می شوند

نکاتی برای آقایانی که به زودی پدر می شوند

آقایانی که به زودی قرار است پدر شوند باید به چند نکته مهم توجه کنند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

به گزارش آخرین خبر : در راه بودن یک عضو جدید برای خانواده به خصوص اگر اولین فرزند هم باشد آنقدر اتفاق مهمی است که سبک زندگی زوج را به کلی تغییر می‌دهد، اما تصور عمومی برخی از ما این است که، چون خانم خانه باردار است او باید در زندگی اش تغییرات جدی ایجاد کند و وظیفه اصلی با اوست در حالی که پدر نقش خیلی مهمی را هم در قبال مادر دارد هم برای فرزندی که در راه است، به چند نمونه از این وظایف اشاره کوتاهی می‌کنیم، آقایان با ما باشید:

۱- سعی کنید به همسرتان اطمینان بدهید که سلامت او اگر از فرزندی که هنوز نیامده برای تان مهم‌تر نباشد قطعاً بی اهمیت‌تر نیست. طوری رفتار نکنید که تصور کند به خاطر فرزندتان مواظب او هستید.

۲- همسرتان را آماده کنید نقش جدیدش یعنی مادری را بپذیرد و به او اطمینان بدهید که او را در نقش جدیدش با اقتضائات ویژه‌ای که دارد باور دارید. مدام بابت محدودیت‌هایی که همسرتان در دوران بارداری دارد به او غر نزنید.

۳- از هر فرصتی برای صحبت کردن، درد دل، شعر خواندن و ... برای فرزندتان استفاده کنید. کاری کنید از همین روز‌هایی که به دنیا نیامده صدا و حضور شما را حس کند و آرامش پیدا کند. پدرانی که این کار را انجام داده اند تجربه معجزه آسایش را بعد از تولد فرزند دیده اند.

۴- خودتان را برای انجام وظایف جدید آماده کنید، هم در قبال فرزندتان، هم در قبال همسرتان. مدام مطالعه کنید حتی گاهی کتاب‌های تربیت و نگهداری از فرزند را با همسرتان بخوانید. مدام اطلاعات و تجربه‌های دیگران را جویا شوید و وقتی با همسرتان به پزشک مراجعه می‌کنید کوچک‌ترین ابهاماتتان را با او در میان بگذارید.

بیشتربخوانید:

 

۵- عادت‌های بد مثل سیگار کشیدن را ترک کنید و عادت‌هایی هم مثل فیلم دیدن تنهایی و سینما رفتن و... را که حس بدی در همسرتان که بیشتر از هر زمانی به شما نیاز دارد ایجاد می‌کند کنار بگذارید. حتی اگر قبل از دوران بارداری همسرتان با دوستان تان تفریح و گردش می‌رفتید حالا وقت آن است که همسرتان حضور و حمایت معنوی شما را درک کند. شاید کاری در منزل نداشته باشید، اما حضورتان اطمینان بخش است.

۶- استرس کاری، ماموریت‌های طولانی و هر چیزی که باعث شود همسرتان نگرانی غیر از تولد فرزند داشته باشد مدیریت کرده و از خانواده دور کنید. وقت برای هر کاری خواهید داشت، اما لحظات حساس زندگی که از دست برود قابل جبران نیست.

۷- گه گاه بی خود و بی دلیل گل یا هر هدیه دیگری که همسرتان را خوشحال می‌کند برایش بخرید. در طول روز با همسرتان در تماس باشید. گاهی اگر طی تماس هایش موضوع مهمی برای صحبت ندارد و صرفاً می‌خواهد با شما صحبت کند بی حوصلگی به خرج ندهید.

۸- مهارت‌های جدیدی مثل ماساژ، آشپزی و... را یاد بگیرید. حتی بعضی کار‌های همسرتان را تقبل کنید.

۹- سعی کنید هیجان زده باشید، وقتی اولین بار صدای قلب بچه را می‌شنوید، وقتی اولین تصاویر سونوگرافی را می‌بینید. حتی اگر جنسیت خاصی را دوست دارید و همسرتان هم می‌داند، اما فرزندتان جنسیت دیگری داشت طوری رفتار نکنید که باعث دلسردی و سرخوردگی او شوید.

بیشتربخوانید:

زنان باردار زیر فشار اجتماعی!

آمار بچه‌دار شدن پدربزرگ و مادربزرگ‌ها

مردان تا چند سالگی بچه دار میشوند؟

 

 

برچسب ها: تربیت کودک، ازدواج، بچه دار شدن، پدر شدن، روابط عاطفی، فرزندآوری، پدر فرزندی تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز