Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:28

29
شهریور
تکنیک های ساده برای تفاهم بیشتر زوج ها

تکنیک های ساده برای تفاهم بیشتر زوج ها

در هنگام گفتگوی همسرمان، با نهایت دقت به مطالب وی گوش فرا داده و آن‌گونه عمل نماییم که گویی جز به وی و سخنانش، به موضوع دیگری توجه نداریم، و از انجام هر عملی که مغایر با حالت توجه باشد، خودداری می‌کنیم.

تحریریه زندگی آنلاین : در هنگام گفتگوی همسرمان، با نهایت دقت به مطالب وی گوش فرا داده و آن‌گونه عمل نماییم که گویی جز به وی و سخنانش، به موضوع دیگری توجه نداریم، و از انجام هر عملی که مغایر با حالت توجه باشد، خودداری می‌کنیم. با مطالعه در حالات و روحیات همسر خود، فهرستی از علائق و تمایلات وی، به دست می‌آوریم و نسبت به آن‌ها خود را متعهد و ملزم می‌دانیم. تأمین علائق اصولی همسر، و نقطه شروع سخن را بر یکی از علائق وی متکی نمودن و به‌ویژه در مورد تمایلاتش به گفتگو نشستن، راه را برای رشد تفاهم، هموار و تسهیل خواهد نمود.

 

مقایسه کردن

از مقایسه او با دیگران به‌شدت بپرهیزیم. این رفتار، به رابطه حسنه آسیب وارد می‌کند. همسرمان انسانی است منحصربه‌فرد و دارای ویژگی‌های شخصیتی اعم از مثبت و منفی که قابل مقایسه با هیچ فرد دیگری نیست. ازاین‌رو، در مواقع ضروری، می‌توان او را با خودش (گذشته او) مقایسه نمود و میزان پیشرفت اخلاقی و معنوی و فکری‌اش را مورد تقدیر قرار داد. این عمل بر درجه تفاهم زوجین خواهد افزود.

 بیشتربخوانید:

کارهای ممنوعه بعد از دعواهای زناشویی

 

ارتباط کلامی

نحوه برقراری ارتباط کلامی نیز از عواملی است که در ایجاد تفاهم، نقشی تعیین کننده دارد. همسرانی که می‌دانند از چه عبارات و کلماتی برای بیان مقصود استفاده کنند، به‌خوبی مسیر حرکت خویش را در زندگی هموار می‌نمایند.هر واژه یا کلمه دارای نوعی بار روانی و عاطفی است و تأثیرات زیادی را بر شنونده بر جای می‌گذارد.

 یک ارتباط کلامی موفق، رابطه‌ای است که هیچ‌یک از طرفین از کلمات تحریک‌آمیز، استفاده نمی‌کنند. زبان ملایم و نرم و برخوردار از احترام، حق مطلب را به‌خوبی ادا می‌کند و اعتماد و اطمینان در طرف مقابل می‌آفریند و برعکس، زبان تند و زننده و تحریک‌آمیز، برای هیچ ارتباطی مفید نیست، حتی اگر گوینده بر حق باشد.

 

صداقت

 در مناسبات با همسر، صداقت همچون پل ارتباطی مؤثر، موجب می‌شود که زن و شوهر، میل و رغبت وافر و کاملی برای صحبت با یکدیگر پیدا کنند و از این طریق بر رشد شخصیت خود و همسرشان بیفزایند. زن و شوهر زمانی به کاخ سعادت زندگی دست می‌یابند که پایه‌های آن را بر صداقت و درستی، پی‌ریزی نمایند.به او اطمینان کنید و تا وقتی‌که دلیل محکمی برای سوء اطمینان به شما ثابت نشده به او شک نکنید و نگذارید همسرتان چنین احساسی کند. کوچک شمردن او پیش روی فرزندان آفت خانواده است. هرچه بیشتر همسرتان را درک کنید به او نزدیک‌تر می‌شوید.

 بیشتر بخوانید:

تکنیک های مناسب برای حل دعواهای زناشویی

 

 

تصمیم‌گیری

 به همسرتان نشان بدهید که به خاطر او حاضرید نظر و تصمیمت را عوض کنید. هدیه حتماً نباید گران‌قیمت یا به مناسبتی باشد. گاهی اوقات یک گذشت از اشتباه یا اختصاص زمان غیرمنتظره به وی از هر چیزی ارزنده‌تر است. هنگامی علاقه همسرتان را نسبت به خود بیشتر می‌کنید که بپذیرید شادی و مشکلات او، شادی و مشکلات شما هم هست.

دروغ

 دروغ گفتن به همسر می‌تواند مانند گام برداشتن در میدان مین، شخصیت و اعتبار شما را متلاشی کند. در مورد اختلاف‌ها و سوءتفاهم‌ها به گرمی با یکدیگر مذاکره کنید. به علاقه‌مندی‌هایش توجه کنید و همیشه سعی کنید تا به آن‌ها برسد. هیچ‌گاه روبروی هم قرار نگیرید، همیشه کنار هم و تکیه‌گاه هم باشید.

 

فاصله گرفتن

 بی‌دلیل او را از علاقه‌مندی‌هایش دور نکنید. هیچ‌گاه از شدت علاقه‌ات نسبت به او کم نکنید، زیرا بی‌اندازه در ذهن او و زندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد. همیشه از خوبی‌های او سخن بگویید، این طرز فکر درست نیست که با تعریف از همسر یا فرزندان آن‌ها را مغرور و سودجو می‌کنیم چرا که تعریف از حسنات دیگران باعث می‌شود تا او بفهمد که کار خوبش برای اطرافیان مهم است و برایش ارزش قائلند و آن را درک می‌کنند، همین دلیل خوبی برای ادامه و ارتقای آن کار خوب می‌شود.

برچسب ها: زندگی مشترک، تفاهم تعداد بازديد: 392 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز