Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 21:20

6
تیر
ارزیابی سلامت روانی شریک زندگی آینده (2)

ارزیابی سلامت روانی شریک زندگی آینده (2)

افرادی که مدام احساس تنهایی، درماندگی می‌‌کنند از سلامت روانی کافی برخوردار نیستند و قادر نخواهند بود زوج مناسب و شادی باشند فراموش نکنید هیچ کس نمی‌خواهد با فردی ازدواج کند که مدام نیاز به کمک دارد.

داشتن درد غیر قابل توضیح

داشتن درد‌‌های که علت فیزیولوژیکی ندارد می‌‌تواند نشانه استرس کنترل نشده فرد مورد نظرتان باشد از وی در مورد بیماریها و خدمات درمان‌‌هایی که تا به حال دریافت کرده است حتماً سوال پرسیده شود؟

احساس درماندگی و یأس

افرادی که مدام احساس تنهایی، درماندگی می‌‌کنند از سلامت روانی کافی برخوردار نیستند و قادر نخواهند بود زوج مناسب و شادی باشند فراموش نکنید هیچ کس نمی‌خواهد با فردی ازدواج کند که مدام نیاز به کمک دارد و شما قرار نیست دردهای دیگری را بر دوش بکشید و به اصرار به وی احساس شادی و خوشبختی بدهید.

متاسفانه برخی دختران و پسران تصور می‌‌کنند باید هر طور شده طرف مقابل را خوشحال و راضی نگه دارند فارغ از اینکه با این رفتار فقط خود را آزار داده و در نهایت به عشق و خوشبختی که خواهانش هستند دست نمی یابند این افراد باید تا پایان عمر به فرد دیگری خدمات رسانی کنند بدون اینکه عشقی دریافت کنند.

سیگار کشیدن، مصرف الکل یا استفاده از مواد مخدر

بیشتر از حد معمول می‌‌تواند هشداری باشد بر عدم سلامت روانی افراد که باید بدان توجه خاصی مبذول داشت.

احساس گناه، فراموشکاری، شک، عصبانیت، ناراحتی، نگرانی و یا اضطراب

افرادی که مدام خود را مواخذه می‌‌کنند و در هر اتفاقی خود را مقصر می‌‌دانند و یا اینکه فراموشکار هستند و از تمرکز حواس برخوردار نیستند علائم اضطراب را داشته و باید تحت درمان قرار گیرند این افراد درون شان فردی خشمگین و عصبانی زندگی می‌‌کند که ممکن است هر لحظه با یک تلنگر خود را نشان دهد.

فریاد یا پرخاشگری با خانواده و دوستان

نوع الگوهای ارتباطی با افرادی که فرد با آن‌‌ها معاشرت دارد تعیین کننده رفتار فرد در آینده با شماست. فردی که با افراد نزدیک خانواده و دوستان روابط صمیمانه‌ای ندارد و مدام دچار تنش می‌‌شود مسلماً با شما نیز دچار مشکل خواهد شد او نیاموخته است از الگوهای سازگارانه بهره ببرد.

تجربه نوسانات خلقی شدید که باعث مشکلات در روابط می‌‌شود

 افرادی که نمی‌توانید متوجه شوید چه زمانی خوشحال و چه زمانی عصبانی و یا غمگین هستند و این نوسانات به شدت در آنها قابل رویت است از سلامت روانی برخوردار نیستند.

داشتن افکار و خاطرات مداوم که نمی‌تواند از سر خود بیرون کند

 هر فرد گذشته‌ای دارد و ممکن است آسیب‌‌هایی را تجربه کرده باشد ولی چنانچه فرد مورد نظر شما قادر نباشد از خاطرات تلخ گذشته بیرون بیایید و در زمان حال زندگی کند مسلماً گزینه مناسبی برای زندگی‌تان نخواهد بود.

زیرا او در گذشته‌اش غرق است و بنابر افکار و احساسات دردناک گذشته در زندگی حال رفتار و تصمیم‌گیری می‌‌کند.  این افراد قادر به تفکیک احساسات زمان گذشته و حال‌شان نیستند.

شنیدن صدا و یا باور چیزهایی که درست نیست فکر کردن به آسیب به خود و یا به دیگران و  خودکشی

 که می‌‌توان در افراد افسرده به وضوح مشاهده کرد تصور اینکه زن و یا مرد بخواهد به همچین شخصی کمک کند و یا تصور کند با عشق‌ورزی، وی حال بهتری را تجربه می‌‌کند تصور باطلی است این بدین معنا نیست که عشق و دوست داشتن شفا بخش نیست ولی نباید فراموش کرد این افراد نیاز به روانشناس و روانپزشک دارند و یک متخصص بهتر از شما می‌‌تواند به وی کمک کند.

ناتوانی در انجام کارهای روزانه مانند مراقبت از خود، بهداشت فردی، به موقع سرکار حاضر شدن

تمامی این موارد نشان دهنده بی‌رغبتی و افسردگی فرد است و باید مورد بررسی دقیق  قرار گیرد. فردی که نمی تواند زندگی سازگارانه و متعادلی برای خود داشته باشد چطور ممکن است قادر به نظم بخشی در یک رابطه عاشقانه و یک زندگی مشترک باشد.

 

 

برای خواندن بخش اول -ارزیابی سلامت روانی شریک زندگی آینده- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: روانشناسی ازدواج، زندگی مشترک، ازدواج موفق، انتخاب همسر، شریک زندگی، معیار ازدواج، سلامت روانی همسر تعداد بازديد: 805 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز