Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 17:05

28
شهریور
تقویت رابطه بعد از تولد فرزند

تقویت رابطه بعد از تولد فرزند

تحقیقات نشان می‌دهند بهترین روابط روابطی هستند که در آن مرد برای همسر خود و نقش جدید او به عنوان یک مادر احترام و تحسین زیادی قائل است. مرد نباید زن را به هر شکلی تحقیر کند.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

تولد نوزاد جدید در عین هیجان‌انگیز بودن می‌تواند بسیار دشوار باشد. ناگهان شما و همسرتان از یک زوج به یک خانواده تبدیل می‌شوید. هرچند که برنامه‌های زیادی برای آینده در نظر دارید، اما زمانتان مانند گذشته تنها به یکدیگر اختصاص ندارد و شما نمی‌توانید مانند قبل، از بودن در کنار همسرتان لذت ببرید. تعطیلات برنامه ریزی نشده و استراحت‌های تولد نوزاد جدید در عین هیجان‌انگیز بودن می‌تواند بسیار دشوار باشد. ناگهان شما و همسرتان از یک زوج به یک خانواده تبدیل می‌شوید. هرچند که برنامه‌های زیادی برای آینده در نظر دارید، اما زمانتان مانند گذشته تنها به یکدیگر اختصاص ندارد و شما نمی‌توانید مانند قبل، از بودن در کنار همسرتان لذت ببرید. تعطیلات برنامه ریزی نشده و استراحت‌های طولانی در روزهای تعطیل از جمله کارهایی هستند که باید آنها را مربوط به گذشته دانست. هر چند که دستاورد جدید زندگی شما ارزش این فداکاری را دارد، اما برای عادت به شرایط جدید نیاز به زمان هست. چه شما دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید، تولد نوزاد جدید موجب محدودیت روابط شما می‌شود و با اینکه روابط میان اکثر زوجین با تولد فرزندشان بهتر و صمیمی‌تر می‌شود، برخی نیز تحمل این فشار را ندارند. اگر می‌خواهید با وجود اضافه شدن عضو جدیدی به خانواده رابطه شما با همسرتان همچنان خوب باقی بماند، کلید آن تعامل و برقراری ارتباط است. هرگاه فرزندتان خوابید، زمانی را برای صحبت با همسرتان در رابطه با این مرحله جدید از زندگی‌تان در نظر بگیرید. احساسات خود را بروز دهید و برای همسرتان در رابطه با حس جدیدتان توضیح دهید. سعی کنید رابطه زوجیت خود را تقویت کنید و در کنار هم باشید نه در مقابل هم. نگهداری از یک نوزاد آنقدر از شما انرژی می‌گیرد که توانی برای بحث و جدل بر سر مسائل کوچک و کم اهمیت برایتان باقی نمی‌گذارد.

 

برای مسائل کوچک خود را نگران نکنید

تحقیقات نشان می‌دهند بهترین روابط روابطی هستند که در آن مرد برای همسر خود و نقش جدید او به عنوان یک مادر احترام و تحسین زیادی قائل است. مرد نباید زن را به هر شکلی تحقیر کند. ممکن است زنی برای برآمدن از عهده وظایف جدیدش از شغل خود صرف نظر کرده باشد. مرد باید قدر این فداکاری را بداند و نباید احساس حسادت کند. اگر شما و همسرتان گاه با هم جدل می‌کنید، خود را نگران نکنید. پدر یا مادر بودن کار ساده‌ای نیست و اینکه شما در انتهای روز احساس خستگی زیادی کنید کاملا طبیعی است. تاثیری که تولد نوزاد جدید بر زندگی شما می‌گذارد را دست کم نگیرید. ورود عضو جدید به خانواده بر همه چیز تاثیر می‌گذارد، اما اگر شما اجازه دهید، این تغییر می‌تواند برای یک زندگی بهتر باشد. اکثر والدین در ماه‌های اول دچار کم‌خوابی می‌شوند و همین برای تغییر خلق‌وخو کافی است. اگر شما احساس بد‌خلقی می‌کنید، به احتمال زیاد این بدخلقی را نسبت به نزدیک‌ترین شخص به شما، یعنی همسرتان بروز می‌دهید. چنین امری طبیعی است. فقط باید مدام علت این سوء رفتاری را به یکدیگر یادآوری کنید، از همسرتان عذر‌خواهی کنید و پس از آن ساعاتی را با یکدیگر سپری کنید.

 

تقسیم کار و زمان گذاشتن برای یکدیگر
کارها و وظایف را با همسرتان تقسیم کنید. حتی اگر یکی از شما در بیرون از خانه کار می‌کند، شما باید هر دو در مقابل فرزندتان مسئولیتی را قبول کنید. می‌توانید وظایف را هر چند وقت یکبار عوض کنید. برای مثال امروز شما پوشک فرزندتان را عوض کنید و همسرتان او را به حمام ببرد و فردا برعکس. با اینکار، هیچ یک از شما احساس نمی‌کند که از او سو استفاده می‌شود. با وجود اینکه در آغاز شما دوست ندارید فرزندتان را تنها بگذارید، اما باید زمانی را برای خودتان در نظر بگیرید. لازم است در این دوران صمیمیت و نزدیکی خود با همسرتان را حفظ کنید. صمیمیت یکی از اجزای مهم هر رابطه‌ای است که نباید آن را نادیده گرفت، حتی بعد از تولد نوزاد جدید. شما و همسرتان باید برای یکدیگر زمان بگذارید. نوزاد و رسیدگی به او می‌تواند روابط رمانتیک شما با همسرتان را تحت تاثیر قرار دهد، پس همواره آگاه باشید و بدانید که این رابطه باید با تلاش مشترک شما و همسرتان پایدار باقی بماند. سعی کنید پرستاری برای فرزندتان پیدا کنید تا بتوانید هر چند وقت یکبار اوقاتی را با همسرتان باشید. اگر شما همیشه نگران فرزندتان باشید، نمی توانید زمانی را برای آرامش و تجدید قوای خود ایجاد کنید. صرف شامی مجلل و خاص با همسرتان ایده خوبی است. با روشن کردن چند شمع و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود و همسرتان می‌توانید فضایی رمانتیک و مناسب برای تقویت صمیمیت ایجاد کنید.

 

نکته‌‌ مهم
ممکن است تا مدتی پس از زایمان، برقراری رابطه جنسی مشکل باشد. به همین دلیل، زوجین می‌توانند از طرق دیگر، مانند ماساژ دادن یکدیگر نزدیکی‌شان را حفظ کنند. استفاده از روغن‌های معطر و ماساژ بدن با آنها نه تنها راهی برای نزدیکی بیشتر است، بلکه برای کمر و گردن نیز بسیار مفید و سودمند است.

 

برچسب ها: پدر و مادر شدن، تولد نوزاد، تقویت رابطه بعد از تولــــد فرزنــد، رابطه همسران بعد از تولد فرزند، تاثیر تولد فرزند بر روابط زوجین تعداد بازديد: 783 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز