Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 09:12

3
آذر
معرفی بادوام ترین گیاهان آپارتمانی مقاوم

معرفی بادوام ترین گیاهان آپارتمانی مقاوم

گیاهان دنیایی از اسرار و ماجرایی درون خود دارند، مراقبت، نگهداری، تکثیر، بیماری و … عواملی هستند که انسان را عاشق این شگفتی ها می‌کند. اگر شما جزء افرادی هستید

تحریریه زندگی آنلاین : گیاهان دنیایی از اسرار و ماجرایی درون خود دارند، مراقبت، نگهداری، تکثیر، بیماری و … عواملی هستند که انسان را عاشق این شگفتی ها می‌کند. اگر شما جزء افرادی هستید که زمان زیادی برای این ماجرایی در اختیار ندارید، گونه‌هایی به نام گیاهان مقاوم آپارتمانی وجود دارند که با کم‌ترین میزان خواسته و نگهداری حال زندگی شما را دگرگون می‌کنند. اگر تا کنون تجربه نگهداری از این گیاهان مقاوم را داشته‌اید برای ما بنویسید.در شماره گذشته از ماهنامه دنیای زنان به معرفی 11 گونه از گیاهان مقاوم آپارتمانی پرداختیم که در ادامه این مقاله بقیه گونه های مقاوم را معرفی می نماییم.

12ورزیا (Vriesea)

لقب ورزیا:شمشیر آشین
میزان نور:متوسط + غیر مستقیم
آبیاریهر سه روز یک مرتبه
ارتفاعحداکثر ۷۰ سانتی متر
آپارتمان‌های کم نور و رو به روی هم باعث شده است که بسیاری از گیاه دوستان از نگهداری گیاهان محروم باشند؛ اما این گیاه از نور مستقیم خورشید فراری است، بنابراین انتخاب مناسبی برای آپارتمان های کم نور است.در زمان مراقبت و نگهداری از ورزیا دقت داشته باشید، کود و سموم به وسط گیاه نریزد؛ زیرا باعث مرگ گیاه می‌ود. ورزیا این گل مقاوم آپارتمانی، برگ‌های شمشیری و همانند آناناس دارد که ظاهر آن را چندین برابر زیباتر کرده. این گیاه با ترکیب رنگ خیره کننده ای که دارد خانه شما را پر از زیبایی می‌کند.

بیشتربخوانید:

روش های نگهداری و تکثیر گیاه حسن یوسف

 

 

 

13- کراسولا آواتا (Jade plant)

لقب کراسولایشم + کراسولا قاشقی
میزان نور:متوسط + مستقیم
آبیاریهر سه هفته یک مرتبه
ارتفاعحداکثر ۲ و نیم متر
کراسولا یا یشم جزء گیاهان مقاوم آپارتمانی است و دربرابر بی آبی مقاومت می‌کند همچنین می‌تواند در فصل زمستان به حیات خود ادامه دهد بدون اینکه مشکلی گیاه را تهدید کند.یشم، گیاهی سمی است؛ در زمان نگهداری از این گیاه مراقب فرزندان و حیوانات خانگی خود باشید تا با سموم کراسولا بیمار نشوند.تکثیر و پرورش این گیاه کار آسانی است، با استفاده از سه روش؛ کاشت بذر، قلمه برگ و ساقه تکثیر کرد.

14- الگونما (Chinese evergreens)

لقب الگونما:همیشه سبز چینی
میزان نور:متوسط + غیر مستقیم
آبیاری: در فصول گرم آبیاری زیاد + فصول سرد آبیاری متوسط
ارتفاعحداکثیر ۵۰ سانتی متر
اگر تا کنون تجربه نگهداری از گیاهان را نداشتید، گیاهان مقاوم آپارتمانی مانند الگونما انتخاب مناسبی برای شما است، این گیاه هم نگهداری آسانی دارد و هم خاصیت تصفیه کنندگی دارد که محیط را از مواد آلوده دور می‌کند.الگونما، گیاهی سمی است؛ در زمان نگهداری از این گیاه مراقب باشید که کودکان یا حیوانات خانگی گیاه را وارد دهان خود نکنید، زیرا باعث سوزش و التهاب می‌شود.گیاه الگونما برای زنده ماندن به نور مناسب نیاز دارد و اگر در میزان نور گیاه تردید دارید، می‌توانید از طریق برگ‌ها به خواسته گیاه پی ببرید:الگونما به علت سایز مناسب و متوسطی که دارد می‌توان آن را در هر محیطی نگهداری کرد و برای دیزاین کردن منازل یا محیط های اداری بسیار مناسب است.اگلونما، یکی از محبوب ترین گیاهان مقاوم آپارتمانی است.

 بیشتر بخوانید:

15- نخل شامادورا (Chamaedorea elegans)

لقب شامادورا:شامادورا الگانس + نخل پارلور
میزان نور:کم یا مصنوعی + غیر مستقیم
آبیاری: فصل گرم هفته ای ۲ بار + فصل سرد هر ۶ روز یک مرتبه
ارتفاعحداکثر دو متر
شامادورا جزء مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است، زیرا این گیاه تنها با نور مصنوعی می‌تواند نیاز خود به خورشید را تامین می‌کند و با آبیاری حداقلی هم سالم و سرحال است.بزرگ‌ترین نقطه ضعف شامادروا ، آبیاری بیش از اندازه است اگر بیشتر از میزان به گیاه آب دهید مرگ آن را تضمین کردید.نخل شامادورا به این علت که گیاهی کم زحمتی است، می‌توان آن را در محل کار یا محیط های اداری هم استفاده کرد.برخی گیاهان مقاوم آپارتمانی مانند شامادورا با نور مصنوعی هم نیازهای خود را تامین می‌کنند.

16- برگ انجیری (Swiss Cheese Plant)

لقب برگ انجیریپنیر سوئیسی
میزان نور:متوسط + غیر مستقیم
آبیاریمتوسط با فاصله (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک ۲ الی ۳ سانت خشک شود)
ارتفاعمثبت ۲ متر
گلهای آپارتمانی نیم سایه دوست، همانند برگ انجیری بسیار برای دیزاین و کوراسین مناسب هستند. این گیاه برگ های بسیار زیبایی دارد که محیط خانه را از یک نواختی خارج می‌کند.برگ انجیری به رطوبت علاقه دارد، تلاش کنید که محیط زندگی آن را همیشه مرطوب نگه دارید تا سرحال و سر زنده باشد.برگ انجیری ظاهری زیبا و تماشایی دارد.

17- برگ عبایی (Aspidistra elatior)

لقب برگ عبایی:آسپیدیسترا
میزان نور:فیلتر شده + غیر مستقیم
آبیاریمتوسط + (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک ۲ الی ۳ سانت خشک شود)
ارتفاع: ۶۰ سانتی‌متر
برگ عبایی جزء گیاهان مقاوم به کم نوری است، و به راحتی در محیط هایی که نور کمی دارد، زنده می‌ماند و زندگی می‌کند. برگ عبایی رشد کمی دارد ولی سال‌های سال در خانه و خانواده شما ماندگار است.برگ عبایی با نور فیلتر شده هم نیازهای خود را برطرف می‌کند.

 بیشتر بخوانید:

سانسوریا؛ مناسب ترین گیاه آپارتمانی

15گل سایه‌دوست را بشناسید

 

 

 

18- سیکاس (Cycad)

میزان نور:زیاد + غیر مستقیم
آبیاری:در فصل گرم هفته ای ۲ بار + فصول سرد هفته‌ای یک بار(بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک ۲ الی ۳ سانت خشک شود)
ارتفاع: در گونه‌های مختلف متفاوت است.
سیکاس از گیاهان بسیار قدیمی است که روی کره زمین از سال های دور ساکن است؛ این گیاه ظاهری زیبا و تماشایی دارد که بسیار محبوب دل ها است.سیکاس، گیاهی سمی است؛ در هنگام نگهداری از این گیاه مراقب باشید تا کودکان و حیوانات خانگی به آن نزدیک نشوند و یا گیاه را نخورند.سیکاس از جمله گیاهان آپارتمانی بزرگ است که بسیار نگهداری آسانی دارد. و می‌توان از این گیاه در هر محیطی نگهداری کرد.سیکاس یکی از خاص ترین گیاها مقاوم آپارتمانی است.

19- پپرومیا (Radiator plants)

لقب پپرومیاگل قاشقی
میزان نورکم + غیر مستقیم
آبیاریکم (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک ۲ الی ۳ سانت خشک شود)
ارتفاع:در گونه‌های مختلف، متفاوت است.
قاشقی از جمله گیاهان مقاوم به کم آبی و گرما است و جز گیاهان سایه دوستاست.پپرومیا، یک گیاه تصفیه کننده است، به همین دلیل حضور آن در هر محیطی باعث افزایش اکسیژن و رطوبت می‌شود.با توجه به مواردی که گفته شد گیاه قاشقی نگهداری بسیار آسان و کم زحمتی دارد؛ بنابراین نگهداری از این گیاه برای افراد تازه کار که تجربه کافی در نگهداری از گیاهان ندارند بسیار مناسب است.این گیاه ابعاد مناسبی برلی دیزان محل کار و میز کار دارد.

20- ساکولنت (succulent)

میزان نور:متوسط
آبیاری:متوسط + (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک ۲ الی ۳ سانت خشک شود)
ارتفاعدر گونه های مختلف متفاوت است.
یکی دیگر از گیاهان مقاوم اپارتمانی ساکولنت ها هستند، این گیاهان نسبت به گرما و سرما بسیار مقاوم هستند، و همچنین محیط های سایه را تاب می‌آورند و رشد می‌کنند.این گیاهان مقاوم آپارتمانی بسیار برای هدیه دادن مناسب است.

21- برگ بیدی (Wandering jew)

لقب برگ بیدیزبرینا
میزان نورمتوسط + غیر مستقیم
آبیاریهر ۴ روز یک مرتبه
ارتفاعدر گونه های مختلف متفاوت است.
برگ بیدی جز گیاهان مقاوم رونده است، که زیبایی بی نظیری به خانه هدیه می‌دهد. این گیاه در لیست گیاهان سایه دوست مقاوم به سرما قرار دارید و با حداقل نگهداری بهترین زندگی را پشت سر می‌گذارد.از گیاهان مقاوم آپارتمانی رونده، می‌توان به برگ بیدی اشاره کرد.

22- لاکی بامبو (Bmbusa Vulgaria)

لقب لاکی بامبوبامبو شانس
میزان نور:کم + غیر مستقیم
آبیاریهر ۲ الی ۴ هفته آب گلدان تعویض شود.
ارتفاع:۱۲۰ سانتی متر
یکی دیگر از گیاهان مقاوم سایه دوست، بامبو لاکی است؛ این گیاه علاقه بسیار زیادی به سایه دارد و با نور حداقلی هم زندگی خوبی را پشت سر می گذارد.لاکی بامبو علاوه بر زیبایی بی مثالی که دارد، نماد خوش شانسی نیز است.بامبو، گیاهی بسیار خوش یومن است.

 

برچسب ها: گیاهان آپارتمانی، گل و گیاه، نخل شامادورا، برگ انجیری تعداد بازديد: 176 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز