Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:27

27
خرداد
نکات کاربردی برای نگهداری از گل و گیاه در منزل

نکات کاربردی برای نگهداری از گل و گیاه در منزل

نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان و گلخانه‌های کوچک منزل نیاز به دانستن مهارت‌هایی دارد تا گیاهان شما سرحال و سالم باشند.

 امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی و از بین رفتن حیاط و باغچه‌ها، مردم دوست دارند که در محیط آپارتمان از گل‌های زیبا و سبز استفاده کنند تا بتوانند حس طراوت و تازگی را در محیط کوچک خانه ایجاد کنند.

اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده‌ای نیست و نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا گیاهان همیشه سرحال باشند و بتوانند به منزل شما طراوت ببخشند. عوامل مختلفی ازجمله نور، خاک مناسب، میزان آبیاری و... در نگهداری از گیاهان آپارتمانی نقش دارند. در این مطلب می‌خواهیم ۵ نکته کاربردی و مهم را برای نگهداری از هر نوع گل و گیاه در منزل با شما به اشتراک بگذاریم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

۱ـ این روزها که به فصل گرما نزدیک می‌شویم، بهتر است از گیاه قلمه نگیرید؛ چون به دلیل گرمای هوا درصد تلافات بالاست و ممکن است گیاه شما از بین برود.

بیشتربخوانید:

روش های نگهداری و تکثیر گیاه حسن یوسف

 

 

 

۲ـ سعی کنید هیچوقت برگ‌های زرد گیاه را از ساقه جدا نکنید. اجازه بدهید برگ‌های زرد خودش بیفتد و به خاک گلدان اضافه شود. اگر برگ‌های زرد را از ساقه جدا کنید، ممکن است بقیه برگ‌های سبز و سالم نیز کم‌کم زرد شوند.

  ۳ـ اگر می‌خواهید یک آفتکش طبیعی و عالی برای گل‌های خانه‌تان تهیه کنید، به این روش عمل کنید. ابتدا یک عدد پیاز را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید؛ سپس به اندازه دو تا سه قاشق غذاخوری خمیردندان به آن اضافه کنید. حالا دو لیوان آب داخل این مخلوط بریزید و خوب آن را هم بزنید. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید حدود دو ساعت بماند. حالا مخلوط موردنظر را با آبکش صاف کنید و آب صاف را داخل شیشه آبپاش بریزید و این محلول را روزی یکبار روی برگ‌های گیاه اسپری کنید.

۴ـ هرگز برای زیبا شدن گلدان روی سطح خاک را با سنگ‌های رنگی و تزیینی نپوشانید. این کار اشتباه است و باعث می‌شود اکسیژن کافی به خاک و درنتیجه ریشه گیاه نرسد. همین مسئله یکی از دلایل پوسیدن و از بین رفتن گیاه است.

۵ـ بهتر است سعی کنید به اندازه کافی به گیاهتان آب بدهید. دادن آب زیاد و بالعکس آب کم باعث پوسیدگی و پژمردگی گیاه می‌شود. برای اینکه بدانید چه زمانی برای آب دادن به گیاه مناسب است، با انگشت دست میزان رطوبت خاک را اندازه بگیرید. اگر متوجه شدید که خاک رطوبت کافی دارد، نیازی به آبیاری نیست و اگر احساس کردید خاک خشک است، حتما به گیاه آب بدهید. توجه داشته باشید که همیشه از آب ولرم برای گیاه استفاده کنید. آب خیلی سرد و یا خیلی گرم برای گیاه مضر است.

 بیشتر بخوانید:

برچسب ها: گل و گیاه، گل و گیاه آپارتمانی، قلمه زدن، خاک تعداد بازديد: 76 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز