Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:29

25
شهریور
آداب مصرف قهوه

آداب مصرف قهوه

کمتر کسی را می شناسی که تعارف خوردن یک فنجان قهوه را رد کند. عطر دیوانه کننده اش را در هیچ خوردنی نمی‌شود یافت. حتی بعضی ها بشدت معتادش هستند. بعضی ها صبح ناشتا بعضی ها عصرها و بعضی ها هم سه نوبت در روز!

تحریریه زندگی آنلاین : کمتر کسی را می شناسی که تعارف خوردن یک فنجان قهوه را  رد کند. عطر دیوانه کننده اش را در هیچ خوردنی نمی‌شود یافت.  حتی بعضی ها بشدت معتادش هستند.  بعضی ها صبح ناشتا بعضی ها عصرها و بعضی ها هم  سه نوبت در روز! جالب است بدانیم در ترکیه رسم است که  از مهمان نمی‌پرسند قهوه میل دارد یا نه. چون همیشه پاسخ این پرسش مثبت است!  اما جزو آداب نوشیدن قهوه ترک است که از مهمان می‌پرسند قهوه را همراه شکر میل می‌کند، یا بدون آن. پس باید توجه داشت که خوردن این  نوشیدنی  دل انگیز قواعدی دارد! رعایتش نکنی آزرده خاطرت می‌کند!وقتی قهوه می نوشید کمتر به بیماریهای قلبی،ریوی، سرطان، دیابت و... مبتلا می شوید  اما اینکه این  یک فنجان قهوه با چه چیزی باید استفاده شود و آیا برای بدن مضر هم هست یا نه را با هم مرور می کنیم:

 بیشتربخوانید:

خواص بی نظیر قهوه ترک که نمی‌دانستید

 

با دارچین: یک قاشق چای خوری پودر دارچین طعم متفاوتی به آن خواهد داد. اما ممکن است کمی قهوه شما را تلخ تر کند برای همین بهتر است با کمی شکراستفاده شود.

قهوه با پودر کاکائوی بدون شکر:با اضافه کردن پودر کاکائو  ازخواص آنتی اکسیدان های موجود در شکلات استفاده کنید که باعث بهبود جریان خون در مغز و قلب می شود.

قهوه با آب پرتقال:  برای ایجاد طعمی جدید و شگفت انگیز قهوه خود را با آب پرتقال مصرف کنید!ترکیب قهوه اسپرسو با آب پرتقال امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.آب پرتقال   با قهوه اسپرسو رنگ قهوه شما را روشن تر می کند.اگر طعم پرتقال را دوست دارید کافی است چند قطره آب پرتقال را با قهوه خود مخلوط کنید.

معمولا قهوه را نباید با وعده های غذایی همانند اسپاگتی بخورید چون در واقع یک فاجعه بزرگ است. این ترکیب اصلا مناسب نیست. رایج ترین چیزی که بعد از قهوه می خورند، یک لیوان آب سرد است که به ویژه بعد از قهوه ترک مصرف می شود.نوشیدن قهوه با معده خالی هم ممکن است به افزایش هورمون کورتیزول منجر شده که در پاسخ به استرس ترشح می‌شود.

 بیشتربخوانید:

خواص شیرین قهوه تلخ

شیرین کننده های مصنوعی

قهوه فوری خوب است یا بد؟

 

 

حالا می رسیم به این موضوع که با قهوه چه بخوریم؟

یک فنجان قهوه با کیک شکلاتی یک ترکیب کلاسیک  و خاص خواهد بود و شما می‌توانید با اکثر قهوه‌ها مخصوصا قهوه‌هایی که رست تیره تا متوسط دارند کیک شکلاتی سفارش دهید و از طعم بی‌نظیر و فوق‌العاده آن لذت ببرید.

ترکیب دونات و کروسان با قهوه بیش از حد عالی و خوشمزه است  و شما می‌توانید با هر نوع قهوه‌ای آن‌ها را میل کنید، اما اگر می‌خواهید یک طعم بی‌نظیر را تجربه کنید این دو خوراکی را با قهوه‌هایی که با شیر مخلوط می‌شوند مثل کاپوچینو، لته و…سفارش دهید. می‌توانید نان شیرین را بصورت ساده، برشته شده و با یا همراه با پنیر خامه‌ای پر کرده و با یک فنجان قهوه میل کنید. این نوع نان با قهوه‌هایی مانند کلمبیا، کاستاریکا، کنیا یا کونا ترکیب فوق‌العاده ایجاد می‌کند و باعث برجسته شدن طعم شیرین در آن‌ها می‌شود.

همچنین غذاهای تند می‌توانند با قهوه ترکیب خوبی ایجاد کنند اما نه هر قهوه‌ای. ترکیب قهوه‌های سرد مانند کلد برو با خوراکی‌های تند فوق‌العاده است. پیشنهاد می‌کنیم حداقل یکبار هم که شده این ترکیب جادویی را امتحان کنید.

 بیشتربخوانید:

چگونه خواص قهوه را دو برابر کنیم؟

 

 

لذت ببریم اما مراقب هم باشیم!

یکی از متخصصان تغذیه و کاهش وزن کلینیک «پورمینتال» در روسیه در یک پژوهش جدید به زیان‌های ترکیب قهوه و شیرینی پرداخته است.

پاول ایسانبایف می‌گوید:«قهوه اغلب با شیرینی نوشیده می‌شود، اما بهتر است که شیرینی و قهوه با هم مخلوط نشوند، زیرا قهوه به طور موقت میزان گلوکز خون را افزایش می‌دهد.»

این متخصص روسی همچنین  توصیه می‌کند: «هنگامی که قهوه را با شیرینی می‌خورید سطح گلوکز خون بیش از حد افزایش یافته و سپس به طور ناگهانی کاهش می‌یابد که این نوسان ممکن است به افت قند خون منجر شده و علایمی مانند ضعف، سرگیجه و تعریق ایجاد کند».

 

برچسب ها: خواص قهوه، قهوه، قهوه ترک، اسپرسو، طرز تهیه قهوه تعداد بازديد: 248 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز