Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:22

5
خرداد
شهرهایی که وضعیت «قرمز» شیوع کرونا دارند+ عکس

شهرهایی که وضعیت «قرمز» شیوع کرونا دارند+ عکس

در این مطلب اسامی شهرهایی که در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند را مشاهده می‌کنید.شهرستانی در وضعیت قرمز (خطر بالا) قرار دارد که طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) بالای ۳ باشد.

 در این مطلب اسامی شهرهایی که در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند را مشاهده می‌کنید.

شهرستانی در وضعیت قرمز (خطر بالا) قرار دارد که طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) بالای ۳ باشد. سایر شهرستان‌ها که سفید یا قرمز نباشند در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار می‌گیرند.

شهرستانی در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارد که طی دو هفته اخیر هر دو شرط زیر را داشته باشد. متوسط میزان بستری روزانه (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) حداکثر ۱، مثلا در شهرستانی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر، متوسط روزانه ۲ بیمار بستری باشد و متوسط تعداد بستری روزانه حداکثر ۱، یعنی حداکثر ۱۴ بستری در شهرستان در طول دو هفته (شامل موارد مشکوک و قطعی) باشد.

بیشتر بخوانید:

اپیدمی "کرونا" چه زمانی خاموش می‌شود؟

 بر اساس این گزارش امروز یکشنبه سوم خرداد شهرستان‌های، قوچان، شیروان، بجنورد و شهر مشهد در استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند، وضعیت شهرهای بندرترکمن در استان گلستان نیز قرمز است.

در نیمه شمالی کشور، وضعیت شهرستان سوادکوه و آستارا قرمز بوده و در استان تهران نیز وضعیت شمیرانات قرمز گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات به روز نرم‌افزار ماسک، در نیمه غربی کشور شهرستان اهر، هوراند، خوی و ارومیه قرمز است، شهرستان‌های مهاباد، سردشت جوانرود، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و هرسین در استان کرمانشاه قرمز است.

 

 بیشتر بخوانید:

دوچرخه؛ امن‌ترين وسیله رفت‌وآمد در روزهای كرونایی

باید و نبایدهایی درباره فاصله گذاریِ اجتماعیِ ضدکرونایی

انتقال هوایی ویروس کرونا واقعیت دارد؟

از سوی دیگر، وضعیت شهرهای رومشکان و خرم آباد در استان لرستان و شهرستان دزفول،رامهرمز و کوهرنگ و شوشتر در استان خوزستان قرمز گزارش شده است.

  وضعیت شهرستان بندرعباس در نیمه جنوبی کشور قرمز است، در استان سیستان و بلوچستان نیز وضعیت شهرهای چابهار و ایرانشهر قرمز است.

بر اساس این گزارش وضعیت حدود ۹۰ درصد شهرهای کشور زرد بوده و روند سفید شدن وضعیت شهرهای کشور رو به افزایش است.

منبع : فارس

برچسب ها: کرونا ویروس، ویروس کرونا، کرونا در ایران، کووید19، ستاد ملی مقابله با کرونا، استان های قرمز تعداد بازديد: 288 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز