Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:22

20
اسفند
طرز نگهداری و تکثیر بنفشه آفریقایی

طرز نگهداری و تکثیر  بنفشه آفریقایی

براي شروع، چند گلدان بنفشه تهيه و خود آن را تکثير کنيد. نگهداري از اين گل چند روش دارد. در اينجا ساده‌ترين راه را که خود تجربه کرده و موفق بوده‌ام، به شما آموزش مي‌دهم.

تحریریه زندگی آنلاین : براي شروع، چند گلدان بنفشه تهيه و خود آن را تکثير کنيد. نگهداري از اين گل چند روش دارد. در اينجا ساده‌ترين راه را که خود تجربه کرده و موفق بوده‌ام، به شما آموزش مي‌دهم. معمولا گلي که تهيه مي‌کنيد، گلداني کوچک دارد. بعد از يک ماه گلدان را با 3 سايز بزرگ‌تر تعويض کرده و تا 3 سال هر سال اين کار را انجام دهيد. عمر اين گل بين 5 تا 10 سال مي‌باشد.

 

 روش تکثير

از بين برگ‌هاي بالا و پايين چند برگ که ساقه‌هاي آن 3 تا 4 سانتيمتر باشد را چيده و مدتي در آب نگهداري کرده تا ريشه‌دار شود. هر 2 تا 3 روز يک بار آب آن را عوض کرده و ظرف را بشوييد. ريشه‌ها که به 2 تا 3 سانتيمتر رسيد، آن را در گلداني کوچک که نصف آن پرليت ريز ريخته شده قرار دهيد و بقيه را هم تا سر گلدان پر کنيد. هر 4 گلدان را در يک بشقاب قرار داده و هميشه يک سانتيمتر آب زير آن باشد تا برگ‌ها نمايان شود. بعد از 2 تا 3 ماه جاي آن را 3 سايز بزرگ
کنيد.

 

 نکات مهم

بنفشه آفریقایی باید در محلی پر نور و دور از آفتاب نگهداری شود. در تابستان هر 3 تا 4 روز یک بار و زمستان هفته‌ای یک بار از طریق زیر گلدانی آبدهی شود. بشقاب زیر گلدانی باید 2 تا 3 سانتیمتر بزرگ‌‌تر از ته گلدان باشد و ارتفاع آن به 3 سانتیمتر برسد. موقع آبیاری تقریبا دو سوم آن را پر کنید. هر 20 روز یک بار از طریق آبدهی آن را تقویت کنید.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین روش نگهداری گل بامبو

روش های کاشت و نگهداری گل نرگس

زاموفیلیا، گیاه پرطرفدار و بسیار مقاوم

فوت و فن‌ نگهداری از کاکتوس

این گیاهان خانگی نیازی به نور ندارند

برچسب ها: زندگی آنلاین، بنفشه آفریقایی، نحوه تکثیر بنفشه آفریقایی، آبیاری بنفشه آفریقایی، بنفشه آفریقایی زرد، بنفشه آفریقایی شرایط نگهداری تعداد بازديد: 523 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز